Ga naar inhoud
Vespaforum.be

CLM Antirobos slot voor GTS 300ie


Vespanius

Aanbevolen berichten

On 26/01/2016 at 4:34 PM, Fendt 4 life said:

Hier is al eens een topic over geweest nog niet zo heel lang geleden ...gebruik de zoek functie een keer .

Meer nadelen dan voordelen als ik me nog goed herinner !

Heb ik allemaal gelezen, maar daar stond niet echt iets bij wat van toepassing kon zijn op een recente GTS dacht ik.  Ook de opmerking over het verschil in gewicht van de stuurgewichten welke het rijden beinvloeden, vond ik niet echt een probleem, gezien we hier spreken over grammen en geen kilo's, en we hier spreken over Vespa's en niet gewicht gevoelige racemoto's.  Kan me niet voorstellen dat dit ook maar enige trilling zou veroorzaken tijdens het rijden...Het ging mij enkel over de montage van de slotpen in het stuur.  Op oudere vespa's moet inderdaad het handvat opengesneden worden en draad in getapt worden, maar bij de nieuwe GTS is het een stuurgewicht dat op het stuur gevezen is.  Zal het eens aan mijn dealer vragen.

Link naar reactie

Je gaat toch een onbalans veroorzaken aan het stuur en op lage snelheden ga je er  weinig  last mee hebben  denk ik maar boven 80km/h kunnen er zich al dan niet wat trilling voordoen ! (Daarom ben ik persoonlijk geen voorstander van dit systeem)

Montage is gewoon de inbus/torx losdraaien uit het stuurgewicht het gewicht eraf en antirobos erop monteren ...het zou kunnen dat de originele inbus/torx schroef te lang of te kort is .

457402090349470.jpg

Link naar reactie

Hoeveel zijn er niet die een GPS op de linkerzijde van hun stuur gemonteerd hebben?  Ik denk dat zo'n GPS houder met enkele RAM mounts wel iets meer weegt dan die paar grammen verschil tussen linker en rechterstuurpen.  Naar het schijnt is dit slot het meest verkocht in Spanje en Italie, ben er dus van overtuigd dat het met die trillingen wel zal meevallen  ;)  Bedankt voor de montage uitleg!

Link naar reactie
On 28-1-2016 at 1:15 PM, Vespanius said:

 Op oudere vespa's moet inderdaad het handvat opengesneden worden en draad in getapt worden, maar bij de nieuwe GTS is het een stuurgewicht dat op het stuur gevezen is.  Zal het eens aan mijn dealer vragen.

Fout, ik heb een nieuwe GTS, en de stuurgewichten kan je nog steeds gewoon losvijzen. 

 

On 28-1-2016 at 4:59 PM, Fendt 4 life said:

Montage is gewoon de inbus/torx losdraaien uit het stuurgewicht het gewicht eraf en antirobos erop monteren ...het zou kunnen dat de originele inbus/torx schroef te lang of te kort is .

Dat is ook geen probleem, want er wordt een langere schroef meegeleverd. De standaard-schroef is inderdaad net iets te kort.

Link naar reactie

Het ligt er aan welk type stuurslot je neemt. bij de 1 moet je het bestaande stuurgewicht/demper vervangen en bij de ander komt er alleen een soort van pen op die je bevestigd met de bijgeleverde langer bout.

Met rijden merk je echt geen verschil er zijn wel andere dingen die het stuurgedrag kunnen beïnvloeden.

Ik vind zo'n stuurslot handig als je de scooter even parkeert. voor de veiligheid kun je beter een kettingslot nemen en aan een vast punt vast maken.

Er zijn ook sloten die klem je over het handvat en de remhendel.

zijn makkelijk mee te nemen en werken ook vertragend tegen impulsieve diefstal

zoek maar eens op Grip Lock stuurslot ca 50.00€

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...