Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Evenementen: Vespa World Days 2016


dave

Aanbevolen berichten

Laat het ons hopen!

Vespa World Days 2016 France

14 september om 4:35 ·

INFORMATION

Meeting confirmed with Vespa club de France, Vespa world club, piaggio marketing Italy and France, 21-22 septembre 2015 in St Tropez. After that, the registration dates will be confirmed.

Réunion confirmée entre Vespa club de France, Vespa word club, piaggio marketing Italie et France les 21-22 septembre 2015 à st Tropez . Suite à cela, les dates pour les inscriptions seront confirmées.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

... ..de wereld is er ondanks alle vooruitgang, luxe en welvaart niet op verbetert...onze "vrijheden" staan serieus op de helling, door een aantal "koekoek" gedraaide extremisten :( 

 

En het ergste is, dat we er totaal machteloos tegenover staan ( ondanks alle inlichtingendiensten )...de Franse wereldstad is serieus getroffen door deze laffe daad...

  • Like 1
Link naar reactie

... .en vergeet vooral niet dat dat "vrijdag 13 november 2015" de laatste "onbezorgde dag" is geweest in Europa, door angst te zaaien met "blinde aanslagen" op onschuldige mensen.

 

Want als het "regent" in Parijs, "druppelt" het morgen in éénder welk dorp of stad...onze vrijheden worden beroofd door "gebrainwashte terreurgroepen" die haat en verderf verheerlijken...

Link naar reactie

... en vergeet vooral niet dat dat "vrijdag 13 november 2015" de laatste "onbezorgde dag" is geweest in Europa, door angst te zaaien met "blinde aanslagen" op onschuldige mensen.

 

Van het ogenblik dat ik op mijn vespa "spring" kan niemand mijn plezier ontnemen. St.- Tropez, here I come! 

 

Groetjes, nero. 

aangepast door nero
  • Like 6
Link naar reactie

. . . . ..zelf ga ik nu ook niet paranoia worden of mijn plezier laten vergallen. en ik ben zelf nog van plan om heel veel te genieten van "alle goede en mooie dingen des levens" !

 

Maar toch heeft de "wereld" een "rare wending" gekregen door radicale, "opgehitste en dolgedraaide pipo's" zonder enig normbesef : en dat is een zeer angstaanjagende gedachte .

 

Radicalisten die zonder nadenken, onschuldige restaurantbezoekers ,sport -en muziekliefhebbers afknallen. zelfs gehandicapten zijn meedogenloos neergeschoten bij dat rock-concert.

 

En het is vreselijk dat er nog duizenden radicalisten in de startblokken staan, met "veel plezier" bereid om nieuwe terreuraanslagen te plegen, op onverwachte momenten, "onder de radar".

 

Want de "broeihaarden" zitten niet alleen in Molenbeek, maar ook in Antwerpen, enz. die in contact staan met de "banlieus" rond Parijs : georganiseerde strijders die geen schrik hebben.

 

En waar de staatsveiligheid en andere inlichtingendiensten geen vat op hebben. Wat is het volgende ? een bom in een tram of bus, op een kerstmarkt, sportpaleis, shopping-center, enz. ?

 

Triestig dat je niet meer "onbevangen"en "zorgeloos" kan genieten van je vrije tijd, sport en hobby's. een regelrechte aanslag op onze vrijheden en erg dat we op onze hoede moeten zijn!

 

Laten we met zijn allen de "getroffenen" in Parijs gedenken en nooit vergeten. en toch blijven hopen op een betere en verdraagzame wereld zonder nutteloos geweld  :)

Link naar reactie

even back on-topic: ben ik de enige die zich vragen stelt bij 't feit dat er al volop deelnemers worden gerekruteerd terwijl er nog altijd geen letter programma-inhoud (e.d.) bekend is?!

  • Like 2
Link naar reactie

er worden og helemaal geen deelnemers gerecruteerd. De inschrijvingen gaan open op 12 december om 12u. Wat de Belgische clubs doen, zoals elk jaar, is hun leden verzamelen die willen meegaan zodat wanneer de inschrijvingen opengaan, snel geschakeld kan worden omdat dit evenement naar goede gewoonte snel uitverkocht zal zijn?

Het feit dat er nog niets bekend is qua programma is ook niet vreemd, dit is in het verleden al meermaals zo geweest. Er zijn muziekfestivals die uitverkocht worden zonder dat er 1 naam bekend is.

Ik neem wel aan tegen het moment dat de inschrijvingen opengaan, het programma wel bekend zal zijn.

Wat al wel bekend is op de site (terms & conditions)

 

For « full entry » the registration fee is 75 € and includes:

A – Official program/special issue 70 years vespa

B – Event badge and stickers

C – Official event textile

D – One Packed lunch

E – One place at the Gala Dinner

F – Parking

G – Entrance to the vintage Vespa exhibition

H – Information about tourism and culture in the area

I – Participation in the Vespa tours.

 

zelfde dan elk jaar dus

Link naar reactie

Tja... de enige formele info vanuit Frankrijk gaat over het openen van het inschrijvingsregister (allemaal correct via World VC >> VC België >> de individuele clubs). Sommige clubs zijn inderdaad al gestart met het registreren van deelnemers en innen van deelnamebijdragen (wat uiteraard hun goed recht is). Wij zijn voorlopig nog iets voorzichtiger.

 

Verder blijft het héél stil vanuit la douce France (programma, tarieven camping, ondersteuning regio en Piaggio,...). Om de Belgische voorzitter op de Alg. Ver. de citeren: de organisatie van Celle 2017 (lanceerden overigens vandaag hun website) staat al verder dan die van Saint-Tropez. Ook de officieuze communicatiekanalen zijn volledig droog komen te staan.

 

Versta me niet verkeerd: ik hoop van ganser harte dat het goed komt; maar na heel wat jaren professionele ervaring met onze zuiderburen verschiet ik van niks meer  :P

Link naar reactie

De Fransen zijn zelfs vrijwilligers van buiten hun grenzen aan rekruteren om te helpen met de organisatie ter plaatse. Je mag niet stil blijven staan dat het wel of niet door zal gaan. Eén ding is duidelijk. Het gaat door. De rest is afwachten.

De VWD in 2011 gingen ook in Oslo door. Tot dat... .., datum en plaats 2 maanden op voorhand veranderd waren. Gjovik in plaats van Oslo, dus 130km verder landinwaarts. En als we erom gejammerd hebben?? Neen, zij die daar waren hebben zich goed geamuseerd op een van de "kleinste" VWD ooit. 800 deelnemers.

Dus de clubs doen er goed aan om hun leden al te laten betalen. Zoals Geert zegt, het zal heel vlug uitverkocht zijn.

Link naar reactie

Alé Frederik, de stands staan er reeds! 

 

Et voilà. Zo zie je maar dat een beetje zagen de boel doet vooruitgaan... :D

 

Goed-goed-goed!

  • Like 1
Link naar reactie

ik heb nog edities meegemaakt waarbij de inschrijvingen slechts 2 maanden voor het evenement opengingen. Het programma werd bekend toen je het programmaboekje kreeg aan de inkom.

Het zijn trouwens maar welke officieuze kanalen je hebt of die al dan niet droog komen te staan ;)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Voor de deelname aan de VWD 2016, willen we het trajekt met de Vespa Van Peer naar St-Tropez afleggen (rijden) in 4 dagen, ik ben de route aan het maken, maar kan mij iemand bevestigen dat bepaalde bergpassen (o.a. Galibier, Madeleine, Bonnet enz.) een Wintersluiting hebben tot 15/06 (info van www.vab.be verkeersinfo Frankrijk) en dus NIET vroeger opengaan, ook al zijn de weersomstandigheden gunstig. Dan kan ik een definitieve route maken. Indien er reeds rout's bestaan kan ik alle info gebruiken.

  • Like 1
Link naar reactie

Beste vespisten,

wij hebben hier ook al eens gezien om ticketten te boeken,maar je moet in een Vespa club zitten om deze te bemachten? Is er een ander mogelijkheid.

mvg,

thomas

Link naar reactie

Als ge uw goesting niet vindt in het bestaande circuit van Vespa clubs? Gewoon zelf eentje beginnen. Binnen VC België speel je't spel mee, daarbuiten doet iedereen z'n goesting. Been there, done that... 

Akkoord, bij sommige clubs kent de GTS-ledenlijst een grote overlap met de lokale seniorenbond, maar wat dan nog... Elk z'n goesting en respect voor alle bestuursleden die hun vrije tijd opofferen voor de leute van de hun leden.

aangepast door Frederik9111
  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...