Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw Lid, In Bezit Van Een Pk 50 S


Vespa Reng Deng Deng Deng

Aanbevolen berichten

Mijn PK 50 S revisie topic;

Via het bovenstaande topic zal regelmatig om advies gaan vragen, gezien het feit dat dit mijn eerste revisie betreft.

Het eerste probleem heeft zich al aangediend, er is namelijk een schroef afgebroken die de koelkap vast zet aan het carter :(

Iemand wellicht een idee hoe de te verwijderen? Ik heb voor het losdraaien uiteraard een paar dagen de boel ingespoten met WD40, maar helaas hij heeft het toch begeven.

Link naar reactie

Kun je het uiteinde nog vastnemen met een peins-grippe? 

Anders uitboren (begin met een kleine diameter en gebruik kobaltboortjes).  Als je bijna op de buitendiameter van de vijs zit een schroevendraaier voorzichtig intikken en draaien of een linkse tap gebruiken. 

Als dat niet lukt groter uitboren en opnieuw draad intappen. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
Op 6-11-2018 om 17:35, nero zei:

Kun je het uiteinde nog vastnemen met een peins-grippe? 

Anders uitboren (begin met een kleine diameter en gebruik kobaltboortjes).  Als je bijna op de buitendiameter van de vijs zit een schroevendraaier voorzichtig intikken en draaien of een linkse tap gebruiken. 

Als dat niet lukt groter uitboren en opnieuw draad intappen. 

Groetjes, nero. 

Nee lukt niet meer. Heb inmiddels een setje linkse tappen in huis maar laat het nog even bezinken allemaal, het is het mij niet waard om een gat of scheur in het carter te draaien.

Maar bedankt voor de informatie, laat uiteraard weten of ik hem verwijderd heb of niet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...