Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opbergen Vespa Helm


Vespanius

Aanbevolen berichten

Ah,bij mij lukt dat ook niet...ik krijg mijne helm niet door dat kotteke van mijne benzinetank.

Link naar reactie

Ge hebt hem toch in alle richtingen gedraaid en gekeerd neem ik aan?

 

Ik heb de originele GTV helm, die past, maar dnamoet ik hem ondersteboven erin frotten.

 

Maar tis inderdaad belachelijk gemaakt, de bak lijkt groot, maar is door de bemating compleet onpraktisch. Ik steek er enkel kledij in, al de rest igaat niet, heb een box er op gezet voor mijn helm, maar zo een box heeft teveel nadelen;

is direct open als ge er echt in wilt

pakt veel wind waardoor de wesp onstabieler wordt

spuwlelijk (ik vergelijk dat met ne porsche met nen dakkoffer...)

 

Als ge uwen helm echt onder het zadel wilt hebben; je kan die plastiek bak er uit halen dan is de ruimte groter...

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Zeg ik ook niet, maar wel goedgekeurde vj helmen:

On 17-12-2015 at 9:34 PM, gtsSS said:

Geen enkele goedgekeurde helm past in die gekke bakken. Zelf geen potje in de maat S.er zou toch makkelijk een integraal helm in moeten passen

On 2-12-2015 at 10:30 AM, Vespanius said:

Deze morgend tot de constatatie gekomen dat zelfs met die verbrede zadel-onderpot, mijn Vespa helm - type VJ zonder vizier,  nog steeds niet onder het zadel kan opgeborgen worden...  Heb vanalles geprobeerd, maar lukt niet :(

Ik heb er zo 2 bijbesteld met de bedoeling dat die onder het zadel kunnen, ik ga niet met zo'n topkoffer rondrijden, dan nog liever zonder helm :rolleyes:

Link naar reactie
21 uren geleden, rocketgts zei:

Zeg ik ook niet, maar wel goedgekeurde vj helmen:

Ik heb er zo 2 bijbesteld met de bedoeling dat die onder het zadel kunnen, ik ga niet met zo'n topkoffer rondrijden, dan nog liever zonder helm :rolleyes:

Bestel dan bij dezelfde dealer twee passende en goedgekeurde helmen die onder het zadel passen. Dan ben je zeker dat het past. Maar het zal zoeken worden want die opbergruimte is krap. Dus heb ik wel zo'n topkoffer (daar passen twee jethelmen in als je ze in elkaar steekt +/- als een mossel)

images?q=tbn:ANd9GcRfW4psdSessCsBytI_65f

Link naar reactie

K'heb mn vespa in ontvangst genomen B)

Ik krijg 2 demi-jet helms (met vizier) met E-keuring onder het zadel. Om het zadel dicht te doen moet ik wel iets meer druk zetten dan anders maar niet dat ik iets forceer. De helms zijn van tucano urbano en gaan er net iets beter in dan de vj-helmen van Vespa zelf. http://www.tucanourbano.com/eu/demi-jet-helmet-el-mettin-11539.html

20160408_212325.jpg

Btw: de helmen zijn large en medium.

Link naar reactie

Bij mij passen de VJ-helmen perfect onder het zadel,wel nog niet met 2 tegelijk geprobeerd.(250gts).

Rijd wel met topkoffer,handig om wat spullen mee te nemen,heb wel de achterklapper vervangen door een vaste achterdrager,mooier,goedkoper,sportiever als je de koffer eraf haalt,met slechts één schroef is dit onmiddellijk gefixt.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 2-4-2016 om 12:52, rocketgts zei:

Gaat dit over het 2016 model? De Dealer heeft er voor mn neus 1 vj helm onder gestoken maar ik moet m nog geleverd krijgen dus heb het zelf niet kunnen proberen. Volgende foto kan je vinden in de folder:

039-Vespa-GTS.jpg

Inderdaad, lukt bij mij ook met 2 jethelmen 

 

Link naar reactie

Ik krijg er niet eens 1 helm (Premier Vintage) in, al is het mij één keer gelukt om het zadel dicht te krijgen, maar moest wel héél erg hard drukken, en had schrik hem niet meer open te krijgen...

Ondertussen een Shoei J Cruise erbij gekocht en heb die zelfs nog niet geprobeerd :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...