Jump to content
Vespaforum.be

Extreme Love For Vespa.

nero

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Mocht erbij ons zo een bij 1 komst zijn met omgebouwde Vespa's,we geraken nooit van het terrein af gelijk ze ons 1 voor 1 in den bak steken :)

ga eens kijken op een internationaal scootertreffen hier en daar, er zal een wereld voor je opengaan

of kijk alvast eens op

http://www.hardlyrideable.co.uk/

@ geertsvespa,

Als je die eens gaat uitnodigen voor een kerstfeest of een nieuwjaar ambiance verzekerd.

Vrouw mijn Vespa vrienden komen eten, ze vallen goed mee,het kan zijn als ze in de avond vertrekken dat je direct met u valiezen mag mee gaan :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Similar Content

• By Morel
      Al jaren van plan een Vespa aan te schaffen , en zal er eindelijk binnen kort van gaan komen.
      Heb een optie op een Vespa 150 vbbt2 , uit 1965 dus een écht oldtimerke , maar vraag mijn eigen af of het tegenwoordig nog evident is om een 2takt Vespa aan te schaffen i.v.m. de geldende en het alléén nog maar strenger worden van de huidige emissienormen. 
      Optisch gaat er niets boven een Vespa uit de 60er jaren en vermoedelijk ook het rijplezier ervan , maar hoelang mogen we nog onze hobby op deze oldy’s  uitoefenen !?
      Dat en nog véél meer kennis over Vespa hoop ik hier op dit forum te weten te komen, aangenaam kennismaking !
      Ciao, Morel 😉.

• By fastpx
      Dit is de nieuwsreportage van RTL. Is gemaakt op de Speedboys' internationale meeting in 1989. Respect voor Bart, Mark, Geert & de andere Speedboys om deze club met dezelfde geest verder te zetten.

Grtz...Mike.
    • By Lewis'86
      Hallo iedereen,

Uit mijn welkomstpost bleek dat ik misschien een Indonesisch model aangekocht heb. De vrouw had hem sinds 2011 en stond 6 jaar stil in de living zonder te starten. Na nieuwe benzine en bougie ging hij meteen weer aan de praat.
      Chassisnummer is VBB2T273***
      Motornummer VNB6M 267**

Ik kan niks te weten komen via scooterhelp.com..

1) Kunnen jullie aan de hand van de foto's in de bijlage meer informatie geven aub? Gaat dit over "slecht" model? Ik heb zitten lezen in dit forum en daaruit blijkt dat Indonesische modellen worden als gevaarlijk beschreven. Is dit echt zo wreed? Heeft deze dan ook bijna geen waarde? Wat raden jullie mij dan aan om te veranderen? Of beter meteen verkopen? Zijn de 8" banden ook zo slecht als hier soms beschreven? Levensgevaarlijk boven de 70? Ik wil enkel rustige ritjes maken, niet het zotte bochtenwerk. Veel vragen dus
      2) Ik heb zelf reeds handvaten (andere waren verstorven),  beschermhoes reservewiel, rubber kickstarter, aanzuigrubber, uitlaat en remblokken vervangen/aangekocht. Er kom redelijk veel benzine (eerder olie - menging benzine 2%) uit de carburatorblok. Misschien eens de dichtingen nakijken. Stationaire schroef en luchtschroef staan afgesteld. Ook vis platinees zouden goed moeten staan. Draait en rijdt soepel, bougie is NGK BP4HS. Een VBB is 150cc en toch gaat die bij tegenwind maar 60. Heeft amper kracht in 4e versnelling. meewind 70. Wat raden jullie aan om hem iets vlotter te laten rijen? SIP Road 2.0? Nu heb ik een uitlaat van 70 euro gekocht via Vespa classic parts (ook alle andere onderdelen).
      3) De juiste rubbers voor het opbergvak in de zijbil vind ik niet direct terug. Kan iemand mij vertellen waar ik dit kan vinden. Heb tijdelijk een ander rubber gebruikt omdat het kastje anders alsmaar ligt te slaan.

Alvast bedankt voor jullie informatie. Had misschien beter eerst informatie gevraagd en dan gekocht.. 

Groeten,

Louis

• By dave
      Tiens 't is precies in de mode: deze week in de koopjeskrant een vespa te koop tegen de kanten van Gent voor een schamele 3.500€.
      En kijk: weeral een vbb150 (1968? late inschrijving) met handschoenvak vooraan, enkel zadel en chromé rand.
      Iemand weet van waarom een simpele VBB zo duur mag zijn?
      En dat terwijl een schone GS150V5 maar 1850€ is?
      http://www.marktplaza.nl/vespa-piagio-384008.php
    • By Linn
      Beste geïnteresseerden,
      In mijn huidige zoektocht struin ik de diverse online marktplaatsen af op zoek naar “een goeie”
      In de diverse topics van dit forum heb ik echter al veel geleerd over verschillende modellen, samenstellingen en “curry-gevallen”. Ik als newbie wil mijn vingers niet branden aan een dergelijke kat-in-de-zak, omdat: A. Ik wil kunnen genieten van een zuivere Vespa ; B. Ik besef dat bij eventuele verkoop een “zuivere” Vespa beter gaat dan een “bevlekte”.
      Vandaar dat ik hier een topic wil starten om het actuele marktplaats aanbod te bekijken, samen met andere geïnteresseerden. Ik zou graag vooral willen leren van jullie ervaring en kritische blik EN wellicht op die manier tegen een voor mij geschikte Vespa aanlopen
      Ik ben mij bewust van het “aangeboden topic” van dit forum en mijn voorkeur gaat ook eigenlijk naar het aanschaffen van een Vespa via hier. Maar je weet maar nooit wat voor pareltjes er op marktplaats voorbij komen en nogmaals: ik wil ook van jullie commentaar bij de diverse advertenties leren.
      Gr. Linn
  • Create New...