Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Deze had ik nog niet gezien ...


supervespa

Aanbevolen berichten

deze scooter is aan acma (franse vespa ) TAP 57

hij is speciaal gemaakt voor het franse leger en zij konden gedropt worden met een parachutte aan deze op de foto ontbreekt er wel de houder en de opbergingen voor de obussen die met het kanon konden worden afgevuurd dit kon zowel vanop de scooter als zoals een bazouka gebeuren

didier bailly heeft er zo eentje in zijn verzameling enkel het kanon is onbruikbaar gemaakt en de obussen ontbreken bij zijn exemplaar

in het echt is dit wel een opvallende verschijning op een meeting

grtz sidvespa

Link naar reactie
  • 1 maand later...

tzou wel veel handiger zijn voor als ge van die lullige automobilisten(die het nodig vinden om u wat af te snijden )tegenkomt.Maar ik denk nie da ge daar de baan mee op moogt zonder speciale vergunning.

Link naar reactie

Heb deze idd 2 weken geleden bij Didier Bailly zien staan.Wel in een donkere kleur.Zou origineel komen van het franse leger in de tijd.Trouwens die Bailly heeft nog iets knap staan hoor een soort vespa Ape maar vooraan zoals een faro basso en achteraan in het frame uitgewerkt met een 2 persoonsbankje in hout met een kap over.Echt mooi hoor en er zouden er ooit 12 van gebouwd zijn en deze is nr 12.Heeft deze gekocht in Denemarken of Finland van een museum.http://www.vespaape.com/echt iets mooi.

Link naar reactie

heb gisteren eerst even gezocht op het forum maar er kwam niets tevoorschijn, kweet niet meer juist wat ik gezocht heb maar goed was het blijkbaar niet :).

@erix: "tuurlijk wel! Als ge den 2de WO hebt meegemaakt dan zag je die met hopen rondrijden ;-)

Antitankscooters!"

Is de Vespa in 1946 "uitgevonden"? de teletijdmachine bestaat enkel in suske & wiske zenne :D

Link naar reactie

heh Wannes, die oude post waar Sidvespa het over had en de jouwe zijn aanéén geplakt nu, vermits het over exact hetzelfde ging...

Oh, en de fransen gebruikten die in de "oorlog" in Algerije van '54 tot '62.

Dus niet WO2. Erix was aan het grappen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

De man op de foto's die ik hier geplaatst heb, is Didier Bailly en beide vespa's zijn van hem. Je ziet hem met die dingen overigens op zowat elke vespa meeting in Wallonië. Vorige week nog in Sambreville geweest, daarvoor in La Louvière en Bergen.

Link naar reactie

ofcourse was ik aant grappen. Om te zien wie het door zou hebben dat WOII voor het vespatijdperk is, toch nog wakkere zielen hier ;-)

Enja hij was ook te zien in Turijn bij de stand van België. zal bij gelegenheid de foto's eens posten... Heb ze nog steeds ni kunnen inscannen, veel te druk met het forum te bekijken LOL

Link naar reactie
  • 6 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...