Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lml125 Pinkerbuzzer


Thomassker

Aanbevolen berichten

Dag forummers,

 

graag jullie raad bij het volgende probleem:

een vriend heeft zich een tweedehands LML125 2T aangeschaft, eentje van 2003. Er was wat werk aan, maar het meeste is intussen gebeurd.

Enkel nog wat gesukkel met een elektrisch probleempje; oorspronkelijk werkte de verlichting zeer onregelmatig. Na wat uitmetingswerk heb ik de regulator dan maar vervangen en op de aardingspunten nieuwe fiches gestoken, en dat loste de meeste problemen op.

 

Echter, de pinkers vooraan "pinken" niet, de pinkers achteraan werken wel zoals hoort. Lijkt me geen "flasher" probleem, want dan zou geen enkele pinker "pinken"? Ideeën?

Bovendien zit op deze LML (zie elektrisch diagram; "buzzer") onder de neus een zeer irritante buzzer die een constant signaal geeft bij gebruik van de richtingaanwijzers. Indien ik deze wil verwijderen, laat ik de betreffende kabels gewoon los hangen? Of maak ik deze aan elkaar vast om het circuit te sluiten?

 

Bedankt voor het meedenken!

Thomas

Link naar reactie

De Buzzer kan je zo afkoppelen. Moet je niks meer aan doen van doorlussen ofzo. Gewoon kabeltjes laten hangen.

Dat de pinkers niet werken kan een aardingsprobleem zijn. Deze zitten op de schroeven waarmee de pinkers vast worden gehouden met het frame.

 

Kan ook iets anders zijn, kapotte relais, contact afgebroken, ...

Link naar reactie

Ok, bedankt!

Wat het onregelmatige pinkerprobleem betreft, komt dit blijkbaar wel meer voor. Op een LML forum heb ik deze oplossing (?) gevonden:

http://lmlocgb.co.uk/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=3711

 

Het proberen waard, lijkt me. Enig idee waar ik een pinkerdoos op wisselstroom zou kunnen vinden (zonder online te moeten bestellen)? De pinkerlampjes zijn 12V/21w

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...