Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Contactslot Verwijderen


banan

Aanbevolen berichten

Ben van Merksem.

De vork is er uit volledig.

Alleen het cilinder zit er nog in en het gedeelte waar je de sleutel insteek is helemaal uit.

De cillinder zit zo vast dat ik langs achter met iets kan opslaan langs de electric gedeelde.

Wat ik je nog kan vertellen is dat het gedeelte goed vast zit.

Link naar reactie

Ik heb dat gedeelte er ook een uit moeten halen en dat ging vrij lastig, maar kan me niet zo goed meer voor de geest halen hoe ik dat gedaan heb. Meestal blijft het er ook inzitten...

 

Heb je het nieuwe onderdeel al? Anders moet je even kijken hoe dat eruit ziet, dan kun je achterhalen of het doorslaan is met een doorslag of goede dop. Of dat je misschien iets vergeten ben in te drukken. 

Link naar reactie

Tenzij ik mij vergis moet vanaf de P reeks van geen enkele Vespa de vork er nog uit om het stuurslot/contactslot te demonteren. 

 

Het is echt gewoon eruit tikken hoor. Misschien is er ooit geknoeid waardoor het niet meer op de normale manier bevestigd zit. 

Link naar reactie

plastiek moet je er eerst volledig uitprutsen, normaal doe je dat voorzichtig door het langs alle kanten te liften. Dan komt het er heelhuids uit

 

Achteraan plastiek omhulsel met imbus losdraaien

 

Nadien achteraan  het pinnetje van het  slot induwen en het slot eruit duwen

Link naar reactie

Op de foto hierboven zie ik dat het cilinderslot er al uit is. Het gaat over de bus waar het slotje in draait. 

 

 

 

 

 

Nadien achteraan  het pinnetje van het  slot induwen en het slot eruit duwen

Link naar reactie

't is niet van mij ;-)... maar kijk even naar de foto in het eerste bericht Philip. Het cilinderslot is er uit, het schakelkastje is eraf, de bus van het stuurslot. Het is enkel nog de aluminium bus die in het frame zit waar het cilinderslotje in draait dat er nog niet uit is. En blijkbaar komt het er niet uit met behulp van een schroevendraaier, want het is op verschillende plaatsen al afgebroken.

 

Voor zover mijn geheugen reikt, zit dat gewoon klem met een mini bladveertje en moet je het er langs voor kunnen uittikken. Het komt pas vast te zitten met het gemonteerde cilinderslot (het pinnetje op het einde waar Philip het over heeft).

 

Als die bus niet los komt is er waarschijnlijk ooit mee geknoeid. Vastgelijmd, of een stuk metaal wat er niet tussen hoort gebruikt om het vast te zetten. Normaal komt het écht waar los met een tikje :-)

Link naar reactie

ik "lift" deze bus altijd, door voorzichtig achter het plastiek met een klein plamuurmes wat heen en weer te bewegen, zit soms wel vast door wat oxydatie

Ik heb er al zo 10tallen losgekregen

Link naar reactie

Sip, of vintage scooters voor pk50 onderdelen. Tegenwoordig koop ik alleen nog maar bij SIP. Vind ik fijner werken omdat zowel Maskes als Vintage niet alles hebben. Heb een paar keer gezeik met SIP gehad (Mijn pakket in zuid-frankrijk geleverd, en een paar keer een kapotte doos). 1 telefoontje en alles wordt vergoed of nagestuurd zonder problemen.

 

Wil je persoonlijk advies, dan zou ik je verwijzen naar Vintage Scooters. Of stel je vragen op het forum, en koop via SIP.

Link naar reactie

Uit pure gemakzucht bestel ik ook meestal bij sip (één klik en 't is betaald met paypal).

 

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik bij de laatste 3 bestellingen veel onderdelen van ondermaatse kwaliteit aantrof. Als ik originele Piaggio onderdelen bestel (staat ook zo op bestelbon) komt het té vaak als namaak aan. En ook goede onderdelen gaan de laatste tijd gewoon spontaan stuk of werken niet in de eerste plaats. 

 

Dat heb je dan weer veel minder bij Maskes. 

Link naar reactie

Ook is dan 1 telefoontje voldoende om een nalevering of geld terug te krijgen. Verder heeft Maskes dezelfde repro merken als SIP levert. Punt alleen wel is dat Maskes geen PK50 / 125 onderdelen heeft.

Link naar reactie

Ook is dan 1 telefoontje voldoende om een nalevering of geld terug te krijgen. Verder heeft Maskes dezelfde repro merken als SIP levert. Punt alleen wel is dat Maskes geen PK50 / 125 onderdelen heeft.

maar ze zouden natuurlijk ook kunnen zorgen dat je meteen de juiste, passende en kwalitatieve stukken opgestuurd krijgt. De laatste keer dat ik bestelde bij sip waren er 3 voorspatborden bij voor PX, slechts eentje paste van de eerste keer en de bevestigingsgaten waren op alle 3 anders. Heel ambetant wanneer die dingen al gespoten zijn alvorens je ze plaatst.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...