Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Draait Enkel Op Reserve Stand


Studio Van Geem

Aanbevolen berichten

Ik heb net een 2de hands Vespa 125 px gekocht. Bouwjaar 2007. De motor start en draait enkel wanneer brandstof switch op reserve staat. 

Als ik na even rijden de switch naar boven draai (open zet) houdt de motor het ongeveer 500 meter uit en valt hij stil.

 

Iemand ervaring mee? De vespa heeft meer dan een jaar stil gestaan. Benzinetoevoer van de hoofdtank verstopt? 

Hopelijk kan iemand me helpen!

Link naar reactie

Waarschijnlijk steekt er een brandstofkraantje in met slechts 2 standen, open en toe.  Ofwel koop je er eentje met 3 standen (+ reserve), ofwel zet je hem steeds (als je rijdt)  op de open stand.

 

Je kan aan het aantal pijpjes bovenaan de naftkraan  tellen, 2 is zonder reserve, 3 is met reserve. 

 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Het probleem is dat de verkoper, iemand die veel van vespa's kent, me vertelde dat er een reserve stand zou moeten zijn en dat er mogelijks een probleem is door te lang stil staan.

En aangezien ik niet wil liggen wachten tot er iemand bij mij thuis komt wil ik zelf al eens kijken. Kwestie van men vespa te leren kennen.

 

Mag ik interesse hebben? Antwoord gewoon op mijn vraag of gewoon niet he ...

 

En als er geen reserve stand is, so be it, dan nog will ik weten hoe het juist werkt. ...

Link naar reactie

Kijk... op de foto die je zelf hebt gepost zie je de kraanhendel van een ouder type vespa. Je ziet dat er een 'R' op staat. Dat is omdat die kranen een 'R'eserve hebben. Bij jou zie je een 'O' staan in diezelfde stand. 3x raden waar die voor staat ;-)

 

Je tank demonteren zonder iets van vespa's te kennen zou ik niet meteen doen. Als je naftdarm niet op de juiste manier in het frame zit kan je allerlei rare bijwerkingen krijgen. 

Link naar reactie

En by the way... kom gerust een tankje/kraantje halen om eens te oefenen of te kijken hoe het werkt. Heb er hier nog een paar liggen die voor de vuilbak bedoeld zijn. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...