Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Veerdienst Breskens Vlissingen


HappyD

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zijn er hier mensen die soms weten of ik met de vespa (125of 300 cc) op het veer Breskens - Vlissingen mag.

 

Of is het enkel voor voetganger,fietser en brommer. Of mag je met de moto ook.

Ik zie het niet zitten om de Westerscheldetunnel te nemen, met een vespa 125cc ca 15 km op een autostrade is niet verantwoord om maar te zwijgen over de uitlaatgassen in de tunnel.

 

Ik plan volgend jaar een ritje richting Zierikzee en terug.

 

Groeten,

Link naar reactie

Heb eergisteren de ferry heen/terug genomen (met de fiets) vanuit Breskens naar Vlissingen. Je kan enkel als voetganger/fietser of bromfietser de oversteek maken.

 

Op een website ivm de ferry stond deze tekst : Snelverkeer (inclusief motoren/scooters harder dan 40km/uur) mag niet mee maar moet door de Westerscheldetunnel. De Westerscheldetunnel is 6,6km lang en loopt van Ellewoutsdijk (20km van Vlissingen) naar Terneuzen.
Een enkeltje voor de auto kost €4.60.


 

Link naar reactie

Heb eergisteren de ferry heen/terug genomen (met de fiets) vanuit Breskens naar Vlissingen. Je kan enkel als voetganger/fietser of bromfietser de oversteek maken.

 

Op een website ivm de ferry stond deze tekst : Snelverkeer (inclusief motoren/scooters harder dan 40km/uur) mag niet mee maar moet door de Westerscheldetunnel. De Westerscheldetunnel is 6,6km lang en loopt van Ellewoutsdijk (20km van Vlissingen) naar Terneuzen.

Een enkeltje voor de auto kost €4.60.

 

Hallo,

 

Ik denk niet dat tegen 40km/uur door de tunnel mag rijden , er zal wel een min snelheid zijn denk ik.

Ik weet dat de tunnel 6 a 7 km lang is, maar de afstand tussen de op en een afrit net voor en net na de tunnel is ca 15 a 16 km, en voor daar tussen tegen 70 a 80km/uur te rijden lijkt mij niet zo verantwoord.

 

 

Grtz

Link naar reactie

Goede middag.

Ik heb daar ooit voor geinformeerd en toen werd mij verteld dat de beslissing of je al dan niet mee mag afhangt van de kapitein van de veerboot.

Zowiezo als je met een nieuwe scooter zou gaan zal de kans nihil zijn vertelde die dame.omdat deze betrouwbaarder geacht worden dan een oude scooter.

Link naar reactie

Zal mijn nr plaat eraf vijzen en een geel plakje erop als ik het veer nader.  :-)

En in het slechtse geval de tunnel door , denk dat mijne et4 ca 90 a 100 kan, maar kom daar zelden aan.

Min snelheid is daar 60 dacht ik, dus heb ik nog marge.

Ik rij meestal in de kleine binnen baantjes op mijn gemak (tss de 40 en de 60)

 

Grtz

Link naar reactie

Ja hoor, autosnelweg is niet leuk maar eens enkele km's doorvlammen is ok. Je overleeft het wel ;-)

Ja dat is waar :-)

Wat is 30 km op een trip van ca 250 km ?

En met een fluo vest in de tunnel zien ze mij van ver ;-)

 

Maar met die kleine wiellekes rij ik liever niet te rap, Maar er zal wss niets anders opzitten.

 

Grtz

Link naar reactie

Is best te doen.. tunnel is goed verlicht EN verlucht.. Fluovestje zou ik zeker aanraden.  in de week-end ook vrij rustig rijden daar

Heb jij al door die tunnel gereden ?

Ik twijfel nog steeds een beetje, mee ne vespa 125 , tis gelijk met de fiets midden van de baan rijden :-))))

 

Grtz

Link naar reactie

Heb jij al door die tunnel gereden ?

Ik twijfel nog steeds een beetje, mee ne vespa 125 , tis gelijk met de fiets midden van de baan rijden :-))))

 

Grtz

. . . . ..niet te vlug panikeren. al wat je niet "kapotmaakt" of "doodt", maakt je alleen maar sterker :D . gewoon doen !!

Link naar reactie

gewoon doen, ik geef het toe de eerste keer had ik het er ook niet mee. maar nu doe ik het wel vaker. ik rij met een GTS 250 en hou me aan 90 km/uur, dat kan hij met gemak. het is wel minder leuk dan via kleine baantjes maar soms moet je wat afstand overbruggen om dan dubbel te kunnen genieten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...