Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verbruik Gts300Ie Super


Vespanius

Aanbevolen berichten

Heb momenteel een 350kms op de teller en merk dat ik nu, in rodage, na ongeveer 185kms, en dan zijn alle fuelinhoud streepjes weg, moet gaan tanken, waarbij ik 7.5 lit kan tanken vooraleer deze vol is.  Dus dat is ongeveer 4lit/100km, laat ons zeggen, toeristisch/sportief gereden, met hoge Vespa ruit en topkoffer.  Dit lijkt me meer dan redelijk maar ben onervaren Vespisto dus wat vinden de ervaringsdeskundigen :)  onder ons hiervan?

 

Grtz

Marc

Link naar reactie

ik gebruik de android app "Fuel log", een ideale app voor al je kosten bij te houden, kost wel telkens eventjes tijd als je iets moet betalen voor vespa (tanken, onderhoud, enz)

Met nu 4750km op de teller heb ik een gemiddelde van een 3,23 liter.

hoogste verbruik 3,87

beste verbruik 2,89

 

Dus 4 is veel, maar niet overdreven veel!

Link naar reactie

ik gebruik de android app "Fuel log", een ideale app voor al je kosten bij te houden, kost wel telkens eventjes tijd als je iets moet betalen voor vespa (tanken, onderhoud, enz)

Met nu 4750km op de teller heb ik een gemiddelde van een 3,23 liter.

hoogste verbruik 3,87

 

 

. . . . .3,5 liter per honderd kilometers is gemakkelijk te halen. maar ik heb een "300" gekocht om geregeld gebruik te maken van het "optrekvermogen" anders had ik net zo goed een "125" kunnen aanschaffen ;). daarom heb ik een gemiddeld verbruik van 4 liter op 100 km.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

. . . . ..ik denk toch dat je iets mist. als je altijd plankgas geeft heb je grote kans dat je vroeg of laat aan de raam hangt van een uitvaart-winkel  ;) 

 

Met een GTS 300 valt best wel rustig te rijden en te cruisen. en op de "gepaste tijden" en "waar het kan" mag je gerust het "roet uit je pijp" blazen.

Link naar reactie

Mis ik iets, hoe kan je nu sportief rijden en rustig rijden op een Vespa? Das toch gewoon altijd plankgas om een beke vooruit te komen?

 

Ofniesoms?

was dat die van u ni die maar 90km/u reed? ;)

Link naar reactie

lees uw eerste commentaar op dit topic van vorig jaar maar eens na

 

http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/25361-gts300-gaat-niet-hard-genoeg/page-3

 

"Djesus, gisteren op een vlak stuk weg 115 op de teller gedaan, GTV 250, ik denk toch dat ik 115 zag, van de schirk durfde ik zelfs mijn ogen niet bewegen...

 

En jullie rijden nog meer? Hebben jullie zijwieltjes? "

 

en ook nog

 

"ik heb me er al bij neergelegd dat de topsnelheid vd mijne ergens rond de 100 ligt, alles erboven is stom toeval of een technisch defect..."

Link naar reactie

Dag Geert,

 

juist, dat bevestigd toch alleen maar wat ik nu zeg; ik merk eigenlijk geen verschil tussen sportief rijden en rustig cruisen, om vooruit te komen moet je plankgas geven.

 

Waarmee ik maar wil zeggen, dat het mij schier onmogelijk lijkt het verbruik van je Vespa sterk te beinvloeden met je rijstijl.

 

Of ik nu rusitg rijd, of sportief, de 5 a 6000 km die ik doe per jaar, woon/werk, kan ik moeilijk op verschillende manieren doen, ik volg het verkeer en haal in als ik kan.

 

Zelfs inhalen op een Vespa is niet sportief, je moet letterlijk een aanloop nemen, vanaf het moment van starten bij inhalen, tot er veilig langs door, tel ik 7-8 seconden gemiddeld. (inhaalmanoever rond de 70 km/u).

 

Met een motor, waarmee je zowel sportief als rustig kan rijden, is dat minder dan 3 seconden, zonder aanloop.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...