Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rijbewijs A, Wat Nu?


Bever

Aanbevolen berichten

250€ is niets in vergelijking met het onderhoud aan een BMW 650 scooter.  Op 10000kms 800€ en op 20000kms 1200€  aub...  :(

Ik ben zo ook wat aan het rondkijken om een moto te kopen, en BMW wordt me afgeraden omdat onderhoud daar echt wel duur is...

Link naar reactie
 

Dag Bever,

 

heb al gekeken naar een Honda NC700S of X, maar die Frunk (opbergvak) voor je is immens groot, wat dacht je van een Kawasaki W650?

 

Ik heb al uitvoerig gekeken naar de Honda NC750X en zelfs de Honda CB500X. Beiden valabele opties. Alleen jammer dat de 750 enkel ABS heeft op de DCT versie, en ik wil echt wel een voetgeschakelde moto. Mét ABS!

 

Ik zoek eigenlijk een motor waarmee ik af en toe de 45km naar Brussel kan rijden tussen de files door, maar ook in het weekend de vrouw achterop kan nemen om te cruisen.

 

De Kawasaki W650 is nu de W800. Die is vrij duur. Ik vind cafe racers op zich wel mooi (zie ook de Triumph Bonneville T100), maar ik denk naar comfort toe niet echt top.

 

Qua looks vind ik de Honda 750 Shadow nog steeds de max, maar ook vrij duur en niet echt nieuwe technologie.

 

Op dit moment ligt de Kawaski Vulcan S ruim op kop. Maar nieuw koop ik niets vóór de winter, tenzij aan fikse korting. 

 

Link naar reactie

Hey Tom, heb je je testrit bij BMW al gedaan? :)

Die F800GS lijkt me wel wat, maar dan heb je natuurlijk het budget nodig voor een BMW... Binnenkort doe ik ook eens een testrit met een Moto Guzzi V7, lichte stadsmotor en ideaal om tussen het verkeer in te laveren

Link naar reactie

Hey Tom, heb je je testrit bij BMW al gedaan? :)

Die F800GS lijkt me wel wat, maar dan heb je natuurlijk het budget nodig voor een BMW... Binnenkort doe ik ook eens een testrit met een Moto Guzzi V7, lichte stadsmotor en ideaal om tussen het verkeer in te laveren

Nee, nog niet. Jij?

 

Maar zoals gezegd: vrienden motards raden BMW aan voor het comfort, maar af voor de kosten van het onderhoud.

 

Oh, by the way, de rijbewijs actie bij Kawasaki loopt blijkbaar nog steeds. Ik heb de hoofdzetel gemaild en zij wisten me dit te vertellen. Maar details moest ik bij de dealer halen. Dat ga ik zeker nog eens doen.

Link naar reactie

Nee, nog niet. Jij?

 

Maar zoals gezegd: vrienden motards raden BMW aan voor het comfort, maar af voor de kosten van het onderhoud.

 

Oh, by the way, de rijbewijs actie bij Kawasaki loopt blijkbaar nog steeds. Ik heb de hoofdzetel gemaild en zij wisten me dit te vertellen. Maar details moest ik bij de dealer halen. Dat ga ik zeker nog eens doen.

 

Ik zelf ben begonnen met een Vespa gts 125, na een jaar met deze gereden te hebben overgegaan op een 300 en terug na een jaar verkocht. Heb me toen, is inmiddels 3jaar geleden, een bmw f800gs gekocht.

Heb er al veel plezier mee gehad, zowel on- als offroad en al vele vakanties met gemaakt. Maar moet toch zeggen, dat ik met 1oog terug kijk naar een Vespa. Ik weet gewoon, vroeg of laat staat hier terug een vespa in de garage. Het rij plezier van een vespa en het daarbijhorende milieu kan gewoon niet op tegen gelijk welke moto ook.

 

Over het onderhoud gesproken. Ik betaal gemiddeld een €270/jaar aan onderhoud (exclusief banden). Het uurloon is inderdaad wel hoger tov andere merken, maar heb er nog nooit geen problemen met gehad. Als ik hem binnendoe, krijg ik ook steeds een vervangmotor mee (gratis).

Link naar reactie

De PX gaat de deur niet uit hoor! Hij krijgt als geruststelling waarschijnlijk een DR kit :)

 

Maar gisteren een testrit gemaakt met de Kawasaki Vulcan S. Leuke fiets! Schakelen is wel wennen als je nog nooit op een cruiser hebt gezeten.

Link naar reactie

Ik persoonlijk zou gaan voor de Aprilia SRV 850 of de Yamaha T MAX 530 ... het schakelen zegt me niks meer  (In mijn jeugd jaren heb ik mij suf geschakeld tijden het Het crossen op circuit) .

Als mijn vespa ooit de geest geeft zal hij snel vervangen worden één van deze 2 maxi scooters.

Diverse pogingen om er reeds nu eentje bij te kopen werden steeds vakkundig door het vrouwtje de kop ingedrukt -_-

Link naar reactie

Diverse pogingen om er reeds nu eentje bij te kopen werden steeds vakkundig door het vrouwtje de kop ingedrukt -_-

Een geluk dat je vrouw er nog is! Die wil gewoon niet gezien worden op haar knappe Vespa naast zo een... gedrochten!

Link naar reactie

Ik wacht vol ongeduld op de nieuwe Triumph Street Twin

http://www.triumphmotorcycles.be/motoren/Classics/Street-Twin/2016/Street-Twin

Knap! Heel knap! Is de prijs al bekend?

 

Ben vorig weekend met de Kawasaki Vulcan S gaan rijden. Wel relaxed rijden. Na een toertje de vrouw even meegenomen. Die kneep me bijna plat. De eerste keer dat ik iemand meenam :) En geen sissy bar op het proefmodel.

 

Ik wacht op de prijzen voor de 2016 special edition.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...