Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gts 300 Supersport Start Niet Meer


supermarcie

Aanbevolen berichten

Was van plan deze middag een toertje te doen echter een platte batterij, waarschijnlijk door alarm/tracking systeem.

Dus men plan was hem te starten met startkabels en mijn auto.

Maar is me niet gelukt!

Dus maar aan de druppellader gehangen en na paar uur lijkt de batterij wel terug genoeg vermogen te hebben echter de vespa geraakt niet gestart!

 

Kan er iets mis gelopen zijn door de auto batterij te koppelen?

Ik ben er 100% zeker van dat ik de + auto batterij naar + vespa batterij heb verbonden en chasis van auto naar de - van de vespa batterij.

 

 

Enig tips wat er mis kan zijn?

Link naar reactie

Zat ook in de richting te denken van de rode knop.

Normaal doe je het beter niet omwille van het verschillende aantal ampere's maar van 1x kan dat normaal geen kwaad.
En wat doet die niet , aanslaan of geeft totaal niks van geluid als je wil starten , hoor je de startmotor ronddraaien?

Link naar reactie

Startmotor draait echter slaat niet aan. Af en toe lijkt het of hij bijna start.

Maar doet het dan toch niet!

Dus rode knop staat zeker juist anders zou Startmotor het ook niet doen.

De druppel lader staat nog wel te laden dus batterij is nog niet compleet vol, maar stel dat ze half vol is da zou hij toch ook al moeten starten?

Link naar reactie

Normaal doe je het beter niet omwille van het verschillende aantal ampere's maar van 1x kan dat normaal geen kwaad.

 

Leg dat eens uit.

Volgens wat ik ken van stroom, spanning en weerstand is dit een zeer bizarre stelling. 

Link naar reactie

auto is 12volt en vespa is 6 volt als ik niet mis ben !ik denk toch dat er  met die poging met de startkabels iets mis is gegaan misschien ergens een zekering ofzo ? 

 

en een gemiddelde auto als het een diesel is heeft toch boven de 70 ampere en ik weet niet hoeveel die van een vespa is maar denk toch zeker niet meer als de 45 ampere !

 

kans is ook groot dat u accu naar de vaantjes is en hoop voor u niet dat er kabels zijn gesmolten ergens!

 

veel succes nog en hoop dat het nog meevalt als u accu of een zekering defect is .

Link naar reactie

Ondertussen terug volledig opgeladen maar start nog steeds niet!

Na paar keer proberen te starten ruik ik benzine, dus denk dat het daar al niet mee te maken heeft!

Zekeringen in handschoen kastje ook allemaal nagezien en allemaal nog ok.

Zijn er nog ergens zekeringen?

Morgen de vespa dealer eens raadplegen.

Link naar reactie

Leg dat eens uit.

Volgens wat ik ken van stroom, spanning en weerstand is dit een zeer bizarre stelling. 

Ik ben geen elentrieker maar , en dat heb ik al van meerdere personen gehoord , het is slecht om een motorfiets te starten dmv een autobatterij

En zeker al niet door de - op de - aan te koppelen , altijd (minstens) 1 van de 2 op een stuk ijzer

Een batterij van een GTS ligt rond de 10AH ongeveer

 

Ik zou de bougie eens uit halen , als je zegt dat die naar benzine ruikt staat die hoogstwaarschijnlijk verzopen

Link naar reactie

en een gemiddelde auto als het een diesel is heeft toch boven de 70 ampere en ik weet niet hoeveel die van een vespa is maar denk toch zeker niet meer als de 45 ampere !

kans is ook groot dat u accu naar de vaantjes is en hoop voor u niet dat er kabels zijn gesmolten ergens!

veel succes nog en hoop dat het nog meevalt als u accu of een zekering defect is .

Heu... Een autobatterij kan meer 'geven' maar als je dat niet 'vraagt' zul je geen overstroom krijgen. 12v is 12v. Die maximum ampères gaan er niet veel toe doen. Omgekeerd uiteraard wel, met een vespabatterij zul je geen auto starten...
Link naar reactie

Om een motor te starten heb je niet alleen een batterij nodig om de startmotor te laten draaien, maar ook brandstof en ontsteking op het juiste moment.

Er zijn dus nog enkele andere mogelijkheden waarom hij niet start ;)

 

Controleer eens of je bougie nat is en of je benzinelucht ruik aan je uitlaat na het starten ... dit geeft al zeker een hint

Link naar reactie

Vespa is herstelt echter dealer weet niet echt de reden waarom hij het niet meer deed!

Wat is er volgens de dealer aan gebeurd, hij heeft wel niet gezegd of hij alles ineens heeft vervangen of dat hij telkens terug een poging heeft gedaan om te starten.

-Bougie vervangen

-Luchtfilter vervangen

-Benzine vervangen en naftbak uitgekuist

-Injector gekuist

-Software update gedaan

-Iets van de sleutel code opnieuw geprogrammeerd ==> moest hij de master key voor hebben.

 

Daarna werkte hij terug!

Maar wel een rekening van 185 euro!! en NIET in garantie omdat er geen onderdelen defect waren?

 

Klopt deze redenering of moet dit wel in garantie? ==> Vespa is van Oktober 2014, dus 1 jaar oud!

Link naar reactie

Vreemd...de dealer weet niet wat er aan mankeerde, vervangt enkele onderdelen en geeft je een rekening, terwijl er volgens hem geen onderdelen defect waren ????

 

Uiteraard heb je garantie op een Vespa van amper één jaar oud...volgens mij ben je "gesjareld" door je dealer...zo snel mogelijk teruggaan en van je "oren" maken !

 

Je Vespa-dealer krijgt die "garantie-kosten die hij aan je '300' verricht heeft" toch terug van Piaggio...

Link naar reactie

185 euro,

 

haha dat lijkt wel een Volvo dealer...

 

bougieke en luchtfilters; 30 euro.werk = 10 minuten

 

Afzetter in het kwadraat, maar wat doe je eraan?

 

Zoek je een andere dealer of iemand die het onderhoud van je wesp kan doen, schandalig wat je aangerekend wordt.

 

Dus dien deaaler heeft pak 130 euro zitten opprutsen. NAfttank uitkuisen, meent ge dat nu, das ene plastieke nafttank.

 

Ik heb mijn kleppen laten stellen bij de dealer; 65 euro, minder ratelen de eerste week, vanaf toen echt waar 10 keer erger dan ervoor.

 

Volges mij zijn da allemaal fietsenmaker met een allergie voor naft of zo.

 

Iemand ne schone vespa kopen?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Net nieuw hier op forum

vespa gts heefd soms last van verharde bougie kabel (net boven uitlaat). probeer in donker eens te starten zonder bagagebak onder zadel en kijk of er vonken overslaan. heb het zelf al meegemaakt.

dan enkel nieuwe en langere bougiekabel plaatsen ( is geen lachertje als motor warm is)

grtn Tanguyonderwater

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...