Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Windscherm


Paolo10

Aanbevolen berichten

even een vraagje: zijn er vespisten die ervaring hebben met rijden met windscherm in de regen?

 

ik heb in het voorjaar (hoog) windscherm geplaatst op mijn 300 GTS. zalig rijden zonder wind/vliegen en andere beestjes in het gezicht te krijgen.

bij regenweer echter is er een zeer slechte zichtbaarheid - zeker in het donker. (reflectie lichten tegemoetkomend verkeer...)

bestaan er produkten die regen vlugger/beter van het windscherm doen rollen? andere tips?

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

WELKE HOOGTE? Ga voor uzelf na hoe hoog u kunt gaan voordat de rand van het windscherm in uw gezichtsveld zit. Zorg ervoor dat de bovenkant van het scherm maximaal ter hoogte van uw neus zit. Anders zal dit hinderlijk zijn.

Afslijpen van een plexiglazen scherm blijft risicovol. Eerst goed aanduiden, achterkant met tape afplakken tegen scheren. Nadien de snede afwerken met grof en fijn schuurpapier.

Eerst reed ik met een groot bompa scherm :(, nu met een klein smoke scherm. (vooral voor de looks) zie profielfoto

Link naar reactie

Eigenlijk moet je een ritje maken en bij deftige snelheid eens recht staan en over je scherm kijken.  Je zult verbaast zijn dat je niet direct de wind voelt.

En zo kun je met stift markeren hoe hoog je je scherm wilt.  

Hierbij een foto van het kortgewiekte scherm. 

Grz

 

image.jpeg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...