Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Witte Vlekken Op Velgen En Hoe Reinigen


Z3URP13T

Aanbevolen berichten

Wij hebben 2 x GTS 125 Super Sport. Mijn VESPA heeft ongeveer 2 maanden stilgestaan en die van mijn vrouw 4 maanden (om verschillende redenen). Ik had ze gereinigd en afgedroogd voor ik ze in de garage geplaatst heb. Vandaag wou ik er terug even mee rondrijden en ze reinigen (stof en zo) toen ik zag dat er witte vlekken ontstaan zijn op de velgen van mijn de Vespa van mijn vrouw. Het lijkt alsof er een laag aangetast is:

 

post-8685-0-47540000-1444553598_thumb.jp

 

post-8685-0-42020000-1444553613_thumb.jp

 

Mijn velgen zijn zwart gepoederlakt en hebben hier geen last van. Hoe kan dit opgelost worden? Moeten de velgen terug herlakt worden?

 

 

Link naar reactie

Dit is corrosie onder de laklaag. Gebeurd heel snel met aluminium. De laklaag laat los en vocht kan ertussen komen. Ik zou het zo laten, als je je eraan stoort. Dan moet je ze poedercoaten. daarbij zit de laag gebakken op het metaal.

Link naar reactie

Ofwel is het zoals Daan zegt corrosie onder de vernislaag, ofwel is het de vernislaag zelf. Dit is eigenlijk super eenvoudig op te lossen: je pakt gewoon een schuurpapier korrel 800 - 1000 - 1200 - ...  (in het geval je twijfelt, pak zo fijn mogelijk) en schuur ENKEL de aluminium rand (begin natuurlijk eerst met de corrosie). Je zal zien dat het relatief gemakkelijk weggaat. Eenmaal opgeschuurd zet je er een matte vernis terug op (zorg wel dat je het zwarte gedeelte af plakt. En klaar is kees... 

 

Je kan het natuurlijk ook laten doen.

Link naar reactie

Zou het kunnen dat die "witte vlekken" ontstaan zijn door het zout en pekel dat ze in de winter met "duizenden kilo's over de wegen zwieren" ?

 

Ik wax altijd mijn velgen en velgranden mee als ik mijn Vespa wax, ongeveer 2 keer per jaar ( vespa +velgen zijn nog als nieuw na bijna 6 jaar )

 

En als de wegen "wit zien van de pekel" wacht ik eerst tot het flink regent zodat het meeste van dat "inbijtproduct" is weggespoeld.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...