Maranoa Geplaatst: 27 februari 2016 Delen Geplaatst: 27 februari 2016 Mooie restauratie gedaan, knap werk gedaan Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 29 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2016 Iemand ideeën , of voorbeeld om in een origineel achterlicht van een special een remlicht in te bouwen ? Heb geen zin om er een ander / groter achterlicht op te steken . Nu heb ik net een proper nieuw van siem liggen, vandaar . Er komt een pk ontsteking in die een apparte spoel voor remlicht heeft. Remlicht is niet verplicht maar toch,... Link naar reactie
dave Geplaatst: 29 februari 2016 Delen Geplaatst: 29 februari 2016 moet gewoon een lamphouderke (voor een buislampke) bijsteken en verbinden met het bestaande armatuurke., ik heb dat met een metalen stripke gedaan destijds. helaas geen foto's meer van... Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 februari 2016 Delen Geplaatst: 29 februari 2016 Moet je ook een schakelaar op je rem fabriceren, toch? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 29 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2016 Klopt, schakelaar en kabel bijtrekken zal een beetje DIY worden dus Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 5 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2016 Aargh, Spatbord past niet , komt tegen het beenschild... En met ertegen bedoel ik ertegen. Draaien is onmogelijk. Frame klopt qua afstanden, verhoudingen. Is niet scheef. Nog eens gemeten en dubbelgecheckt Als ik het het manueel wat plooi is het iets beter maar volledige draai lukt niet. Met oude beenschild was dit probleem er niet , Het lijkt wel of heel beenschild 5 cm omhoog moet, uitsparing spatbord zit gewoon te laag. Vreemd Foute beenschild ? Paste toch ? Waar is mijn slijpschijf,,... .. Ik vrees dat ik spatbordje wat moet customizen.:( Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 5 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2016 Fotos zijn van toen ik het reeds manueel aangepast , verwrongen heb. En ik het stuur links en rechts draai. Door het spatbord iets terug te trekken wordt hij ook breder en kan hem de bocht niet meer om. Kut met peren zeggen ze dan. Link naar reactie
dave Geplaatst: 5 maart 2016 Delen Geplaatst: 5 maart 2016 Op 2/29/2016om20:50, Daan zei: Moet je ook een schakelaar op je rem fabriceren, toch? oh! juist. ik had een v50 achterlicht op een PX staan, daarmee Link naar reactie
dave Geplaatst: 5 maart 2016 Delen Geplaatst: 5 maart 2016 wow raar, past de vork tegoei zonder spatbord? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 5 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2016 Vork past perfect, Volgens mij ligt het aan het nieuwe beenschild. Dat is het ook enige dat veranderd is. Op SIP staan de modellen waar het op zou moeten passen , eigenlijk op alle smallframes van voor de pk reeks . One size fits all ? Dat zou eigenlijk straf zijn. Maar als ik hier bij mij het schild vergelijk tussen mijn 50s en mijn special is dat absoluut niet hetzelfde. En SIP zegt dat... Soit, Ik troost me bij de gedachte,. Het is maar ne Vespa, een special dan nog. Komt goed, ik zal de spatbord aanpassingen posten. Ondertussen al naam voor de Vespa gevonden. " Calvarie tje"... . naar de berg Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 15 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2016 update, Spatbord probleem wordt opgelost door 1.Het gebruik van het orginele lagersetje , de nieuwe blijkt in totaal 3 mm verschil te hebben met het oude orginele. 2. Vork iets te laten zakken mbv ring tussen stofkap en lagerring Dan de headset, heeft iemand ooit al een 50 special headset gezien met een contactslot én controle lampje ? Lijkt orgineel , geen huis en tuin boorwerk precies. Ik vind er nergens iets van terug.. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 15 maart 2016 Delen Geplaatst: 15 maart 2016 WE hadden het er zondag nog over idd... kijk eens naar een Duitse special. met knippers op de handvatten. Misschien heeft die wel zo'n lampje. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 15 maart 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2016 avondje google... Kop is dus soms te vinden op een V50 special elestart, controlelampje is voor batterij. Maar echt courant is het toch niet. Link naar reactie
Coen van der Lee Geplaatst: 17 maart 2016 Delen Geplaatst: 17 maart 2016 Succes. Ik heb bijna de zelfde. Deze moet ook nog uit elkaar vanwege schakelproblemen. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 20 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2016 Zonet mijn polini reed valve inlaat binnengekregen voor mijn special. Maar hoe zet je de carb (16/16) vast ? De originele klemring is te klein. Ik kan zo direct niets vinden op de bekende sites. Fatsoenlijke slangenklem ? Gr ad Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 20 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2016 Nog ter info Scooter center zegt de originele klemring te gebruiken. Maar bij reed valve schuift de carb IN het spruitstuk ( in normale situatie gaat spruitstuk in de carb ) Of sla ik hier een kemel van 1ste categorie ? Gr ad Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 21 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2016 Kl*te, Ik heb blijkbaar een foute carb. Een shb16/16 H , en die past dus niet, weet ook niet hoe of wat , dacht gewoon een 16/16 voor een special te hebben besteld, niet dus heb nog een oude liggen en die past wel gr Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 14 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2016 Het is even geleden, Een mens moet nu eenmaal ook werken voor de kost , plus de komst van de lente ( iemand een tuin hebben ? ) hebben wat vertragingen veroorzaakt. Maar hij is eigenlijk af, en misschien binnenkort al de deur uit. Daarom een laatste update. Eigenlijk is alles vernieuwd, treelijsten, Siem voor en achterlicht., 50 cc polini cilinder met reed valve en 16/16 carb, electronische ontsteking. Km teller geplaatst. Volledige motorevisie gehad, nieuw been schildrand, nieuwe banden, velgen gepoederlakt etc etc etc etc En niet te vergeten strak in de lak en een witte neus ! Link naar reactie
khalilou Geplaatst: 22 oktober 2016 Delen Geplaatst: 22 oktober 2016 Op 14 juni 2016 om 22:58, Adrian zei: Het is even geleden, Een mens moet nu eenmaal ook werken voor de kost , plus de komst van de lente ( iemand een tuin hebben ? ) hebben wat vertragingen veroorzaakt. Maar hij is eigenlijk af, en misschien binnenkort al de deur uit. Daarom een laatste update. Eigenlijk is alles vernieuwd, treelijsten, Siem voor en achterlicht., 50 cc polini cilinder met reed valve en 16/16 carb, electronische ontsteking. Km teller geplaatst. Volledige motorevisie gehad, nieuw been schildrand, nieuwe banden, velgen gepoederlakt etc etc etc etc En niet te vergeten strak in de lak en een witte neus ! Waar kan ik een gelijkaardig achterlicht vinden? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 23 oktober 2016 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2016 In elke webshop> scooter center / SIP / etc te koop . http://www.sip-scootershop.com/en/products/rear+light+lens+siem+for+vespa+_56524100 http://www.scooter-center.com/de/product/7675258/Ruecklicht+PIAGGIO+Vespa+V50+Elestart+V5A3T+V50+N+Special+V5A1T+V5A2T?meta=7675258*scd_ALL_de*s2216709168272*Rear Light*4*4*1*16 Of in onderdelen... Gr Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.