Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagje Ivm Kickstarter Vm2


lambrettasam

Aanbevolen berichten

Vraagje aan de techniekers onder jullie.

 

Ben bezig met de restauratie van een motor van een VM2 en ik krijg de carters niet dicht door de kickstarter/veer die blijkbaar niet ver genoeg in de carter zitten (zie fotos)

 

Het gevolg is dat de motor hopeloos vast is en de kickstarter gewoon muurvast is. Kan er iemand mij helpen?

 

alvast bedankt!

 

Sam

post-14-0-98780000-1444138698_thumb.jpg

Link naar reactie

Is dat een messing ring die daar in de weg steekt langs de buitenzijde van de kickstart? 

 

Heb je eerst dat kickstartsegment in de carterhelft gemonteerd of geprobeerd om de carterhelften te monteren zoals op foto 2? 

 

Als je het niet meer gedemonteerd krijgt zou ik de kickstart eerst monteren en daarmee wat proberen te wringen tot het kickstartsegment los komt. 

 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Hallo en bedankt voor je antwoord Nero. 

 

Ik heb gemonteerd zoals op foto 3 en de messing ring is de ring die tussen de carter en de kickstartsegment zit. Loskrijgen zal geen probleem zijn maar wat ik niet begrijp je hoe ik alles goed terug dicht krijg want dat kickstartsegment en/of de veer schuren tegen de binnenkant van de carter zodat er geen enkele beweging mogelijk is. 

Wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie

nogmaals bedankt voor je antwoord Nero. Ik kijk uit naar je uitleg want ik dacht dat het op jou manier niet kon (met segment in het andere helft te monteren) Ik zie niet goed in hoe de veer van de segment dan in een van de uitsparingen in het ringvormig element (van foto 1) komt te zitten?

 

Benieuwd naar je uitleg!

Link naar reactie

Steek eerst de 2 kleine veertjes in het segment met wat smeervet zodat deze mooi op hun plaats blijven.

 

Monteer dan het kickstartsegment mét de veer in het carter.

 

Vijs dan de kickstart op het segment zodat alles min of meer op zijn plaats blijft.

 

Dan schuif je de ring op het uiteinde van de veer ( er zijn 2 gleuven,  in die met een afgeronde zijde moet het uiteinde van de veer komen, in de andere de bout die door het carter gaat.

 

Eenmaal de bout gemonteerd zit deze ring vast.

 

Als je nu de kickstart naar beneden duwt krijg je aan de binnenzijde 2 gleuven waar je de uiteinden van kickstarttandwiel kan insteken (let op dat beide veertjes nog mooi op hun plaats steken).

 

Eenmaal het tandwiel gemonteerd kan je alles fixeren met een borgring ( zie foto's).

 

Groetjes, nero.

post-13-0-73100000-1444251588_thumb.jpg

post-13-0-20300000-1444251606_thumb.jpg

post-13-0-46900000-1444251625_thumb.jpg

Link naar reactie

dag Nero,

 

dit vreesde ik al... Mijn motor is een VM2 en op dit model is de ring (met die 2 gleuven waarin de veer in komt te zitten) op de hoofdas bevestigd met een circlip.

In de andere carterhelft is er dus ook geen uitsparing voor een circlip.

 

zie fotos hieronder en

pagina 9 van http://www.scooterdepoca.com/public/schede/_CR%20Vespa%20VM1%C3%B7VN1.pdf

 

wat denk je?

post-14-0-50500000-1444414564_thumb.jpg

post-14-0-83180000-1444414584_thumb.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...