Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aandampen Scherm


God3210

Aanbevolen berichten

anti FOG, denk niet da ge graag ne kikker in uwe helm hebt 

 

:P

 

nu serieus, heb in mijne lazer systeemhelm standaard zo ne antifog zitten en dan is dat probleem opgelost

 

doe het zelfmiddelje zou zijn om langsbinnen zeep of shampoo uit te smeren maar hier heb ik zelf geen ervaring mee

Link naar reactie

Pinlock is het beste systeem. Eén keer installeren en nooit meer naar omkijken. Maar daarvoor moet je wel 2 gaatjes in je vizier boren als er geen kit voor jouw type helm bestaat. 

Universele pinlock kits bestaan, maar hoe goed het werkt hangt af van hoe goed het past. Ik ben er zeker van dat het niet in elke helm het gewenste resultaat heeft.

 

Ander merk, zelfde principe is fogcity, dat kleef je er gewoon in, maar na een seizoen rijden is het niet veel meer waard. 

 

Smeermiddeltjes zijn niets waard op dit vlak. Kou, vocht, condens... 't is gewoon fysica.

Link naar reactie

fysica...

 

Je ademt waterdamp uit. Die uitgeademde waterdamp is warm en condenseert tot waterdruppels op het moment dat ze een oppervlak raken dat kouder is dan de damp. 

 

Verluchting kan ervoor zorgen dat die damp weggeblazen wordt voor het je vizier raakt. Indien niet zal je vizier aandampen. Dat geldt voor jet- integraal of systeemhelmen. 

 

In de winter zie je je adem zelfs condenseren in de lucht. Zonder dat er een vizier voor zit ;-)

Link naar reactie

fysica...

 

Je ademt waterdamp uit. Die uitgeademde waterdamp is warm en condenseert tot waterdruppels op het moment dat ze een oppervlak raken dat kouder is dan de damp. 

 

Verluchting kan ervoor zorgen dat die damp weggeblazen wordt voor het je vizier raakt. Indien niet zal je vizier aandampen. Dat geldt voor jet- integraal of systeemhelmen. 

 

In de winter zie je je adem zelfs condenseren in de lucht. Zonder dat er een vizier voor zit ;-)

dat klopt natuurlijk wel, maar bij een open helm heb ik dat probleem nog nooit gehad, tenzij je een dikke sjaal tot over je neus trekt. Die open helmpjes zijn, naar mijn bescheiden mening, enkel goed om in de zomer bij mooi weer rond te tuffen trouwens

Link naar reactie

Ik heb het al wel gehad met open helm/vizier. En ook met brillen trouwens. Motorbril welteverstaan. 

 

Ik heb thuis een Bell jethelm liggen (geen bullit) met een vastklikbaar vizier. Levensgevaarlijk, want als dat aandampt kan je het zelfs niet openklappen. 

Link naar reactie

En wat als je een bril draagt ;-)

 

mijn bril past netjes in mijn integraalhelm hoor.Montuur gaan kiezen terwijl ik mijn helm bij me had en de optieker vond dat nog niet zo raar. Bij echt koud weer dampt die soms wel aan, enkel bij stilstand

Link naar reactie

man man deze morgen koud,

 

ga es zoeken om een soortement verwarming in mijn helm te zetten

Hehe, kweet niet of je dat snel zult vinden maar inderdaad, koud deze morgen... De zomer is wel echt voorbij. Heb zelf effekes de stuurverwarming in de auto aangezet ;-)

Link naar reactie

het is wel in 1 keer den diepvries open. extra laagje in motorpak geritst en we gaan verder ;-)

mijn Schuberth c3 heeft enkel een beetje last van condensatie bovenaan midden in het vizier. en dit met pinlock evengoed nog.

mvg

 

Kijk eens of hij nog mooi afsluit... Bij mijn S2 durft de pinlock al eens een beetje naar boven of onder te verschuiven waardoor er een klein beetje damp tussen vizier en pinlock kan. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...