Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Inschrijven Nederlandse Vespa 50 Special


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik zou graag een Nederlandse Vespa Special inschrijven in België.

Ik heb een Kentekenbewijs deel 1 (zo'n plastic kaartje) + een kentekenbewijs deel 2 (document waar het kaartje (deel 1) op bevestigd is). 

Bij de RDW hebben we een uitvoerverklaring gehaald die staat nu ook op mijn naam.

Verder heb ik het document "aanvraag tot inschrijving van een voertuig" gehaald bij de douane (met stempel).

 

Welke documenten heb ik verder nog nodig of kan ik met deze documenten naar mijn verzekeringsagent? 

Heb ik voor een 50cc ook een nrplaat nodig?

 

 

Link naar reactie

Je hebt waarschijnlijk ook nog een Belgisch gelijkvormigheidsattest nodig (bouwjaar na 1974).  Als je dit niet wil aanvragen kan je hem laten inschrijven als oldtimer (geen woon-werkverkeer toegelaten), tenminste als de vespa van voor 1985 is ingeschreven. 

 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Geen nummerplaat nodig ... ..die RDW papieren heb je dus eigenlijk ook niet nodig.

Verzekeren op chassisnummer...

Gva enkel voor modellen na 1974, maar dit heeft verzekering ook. niet nodig.

Als ze " bewijs" van bouwjaar willen ?

Geef ze je ook maar kan vinden, scooterhelp en dergelijke.

1ste inschrijvingsdatum van Nederland ? Staat dat nergens vermeld ?

Anders andere verzekeringsmaatschappij :)

Link naar reactie

Ik heb net even opzoekingswerk gedaan voor een 50cc. Nieuwe voertuigen hebben een nr-plaat nodig en moeten dus ingeschreven worden met de nodige documenten, 2de handsvoertuigen (nog) niet.

Voertuigen die geimporteerd worden uit het buitenland worden steeds aanzien als nieuwe voertuigen

Link naar reactie

"  maart 2014 "  was de orgineel voorziene startdatum  voor verplichte  nummerplaat voor niet nieuwe brommers , scooters.

 

Ik  ben in februari eens gaan horen bij de politie en die zeiden me letterlijk   " maar mijnheer , dat gaat niet doorze ,  zoals verwacht eigenlijk , en dat kan nog wel eens heel lang duren "

 

Straffer nog, ik was toen  bij de politie om een verlies van gva aan te geven , om zodus een nieuw aan te vragen bij een vespa dealer.

Ikke braaf met dat document naar de dealer. En die zei me dat hij dat nu ook niet meer nodig heeft , terwijl een half jaar daarvoor...

 

Belgie hé

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Probleem met bromfietsen en scooters die voor maart 2015 rondrijden, is dat er nergens een database is waar de overheid de huidige eigenaars zou kunnen uithalen.

Waarschijnlijk zal er een uitdoof beleid zijn, zoals met de gele nummerplaten. Is eigenlijk het meest eenvoudige en veel minder administratie.

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Daar blijft de wet een beetje vaag over. Elk voertuig uit de EU moet in een andere lidstaat aanvaard worden. Maar aangezien die 50cc geen typegoedkeuring als motor heeft (of ooit gehad heeft) zouden ze perfect kunnen zeggen dat hij bij eerste inschrijving in België gewoon klasse B is. Het kan ook dat ze het aanvaarden... maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken. Ik zou zelfs niet zeker zijn als het eerder bij iemand wel al gelukt zou zijn. 

Link naar reactie

Dat dacht ik ook al... Tenzij je misschien kunt aantonen dat de desbetreffende vespa vanuit de fabriek standaard is afgesteld met een hogere snelheid dan die is toegestaan voor een bromfiets klasse B. Maar hoe moet je zoiets aantonen?

 

Link naar reactie

Voor alle duidelijkheid , ik heb hier al eens een discussie over gehad , maar in gent kijken ze voor een gva maar vanaf 1 januari 1976

sommige zullen hier een andere mening over hebben , maar ben nu 3 maal geweest met dezelfde vraag aan 3 verschillende mensen , en allemaal zeggen ze dat ze maar een gva vragen vanaf bouwjaar 1976 , dus kort samengevat , kom naar gent met de randgevallen 

Link naar reactie
17 uren geleden, helmet1 zei:

Hoe bedoel je, heb je dit zelf al ooit gedaan?

 

Ik bedoel DIV "kopieert" gewoon het buitenlands inschrijvingsbewijs. 

Als dat een 50 cc ingeschreven was als motor dan zal hij weer worden ingeschreven als motor. 

het gva verhaal ga ik even niet op in, staat overal opt forum.

gr

Link naar reactie

even zijdelings :

ik heb vorige maand alle papieren voor een Special 50cc zonder documenten geregeld via http://www.bfov-fbva.be . Kan zowel als je hem wil inschrijven als oldtimer of gewoon.

Fluitje van een cent, alles online en in een week alles rond. Met die documenten kun je dan via de post aan een nr-plaat geraken.

50cc als moto gaat ook via hen, mits ouder dan 25jr.

 

http://www.bfov-fbva.be/nl/bromfietsen-attest-bfov/

 

Link naar reactie

ik heb ook de papieren aangevraagd via de bfov-fbva, voor mijn smalframe 50. Anders geen verzekering en mag je niet op de weg ermee omdat het nu verplicht is voor een nummerplaat, ook de oudere.ik had een nummerplaat aangevraagd voordien en kreeg geen, de papieren waren niet inorde, nu zal ik zien of het inorde komt via de bfov-fbva.

Link naar reactie
Op 24 september 2016 om 04:17, josse zei:

even zijdelings :

ik heb vorige maand alle papieren voor een Special 50cc zonder documenten geregeld via http://www.bfov-fbva.be . Kan zowel als je hem wil inschrijven als oldtimer of gewoon.

Fluitje van een cent, alles online en in een week alles rond. Met die documenten kun je dan via de post aan een nr-plaat geraken.

50cc als moto gaat ook via hen, mits ouder dan 25jr.

 

http://www.bfov-fbva.be/nl/bromfietsen-attest-bfov/

 

Josse, het certificaat dat je krijgt van de BFOV, staat dat op naam van de aanvrager, of is dit "anoniem"?

Ik wil er eentje inschrijven (ben zelf BFOV lid), maar die eigenlijk voor mijn zus is. Indien dit attest op mijn naam staat, kan dit voor het inschrijvingsbewijs misschien ook het geval zijn, terwijl dit op haar naam zou moeten komen

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...