Jelle Geplaatst: 14 september 2015 Delen Geplaatst: 14 september 2015 Kan er mij iemand aub het verschil vertellen tussen een px125 van voor 2008 en een van na 2011? Ik weet dat de pxen van na 2011 Euro 3 zijn en een iets lagere topsnelheid hebben maar door welke ingrepen zijn ze van Euro 2 naar 3 kunnen gaan? Als ik me niet vergis werden de pxen tem 2008 in Pontedera geassembleerd maar waar wordt de px sinds 2011 gemaakt? Is er kwaliteitsverschil tussen de huidige pxen en die van voor 2008? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 14 september 2015 Delen Geplaatst: 14 september 2015 de latere hebben een katalysator aan de uitlaat, een andere luchtfilter en andere hoofdsproeier om te voldoen aan de euro3-norm dit is relatief makkelijk te omzeilen door een uitlaat zonder kat te kopen, een andere luchtfilter en andere hoofdsproeier (moest je dit willen) Link naar reactie
blen Geplaatst: 14 september 2015 Delen Geplaatst: 14 september 2015 De laatste hebben ook een andere stator en CDI. Piaggio heeft een grote fabriek gebouwd in Vietnam... Link naar reactie
herbal Geplaatst: 14 september 2015 Delen Geplaatst: 14 september 2015 Heeft de PX van voor 2008 aan voorwiel een schijfrem? Die van na 2011 hebben dat alles wel. Link naar reactie
designo Geplaatst: 14 september 2015 Delen Geplaatst: 14 september 2015 Vanaf 1996 met schijfrem. Volgens mij (en ingewijden) zijn er in Pontedera nooit px'en mèt schijfrem van de band gerold. Maar enkele eigenaars gaan nu het tegendeel beweren. Link naar reactie
herbal Geplaatst: 15 september 2015 Delen Geplaatst: 15 september 2015 Tja, alle Apple-producten komen ook uit Amerika he Al die I-toestanden worden waar geproduceerd...? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 15 september 2015 Delen Geplaatst: 15 september 2015 De laatste hebben ook een andere stator en CDI. Piaggio heeft een grote fabriek gebouwd in Vietnam... dat wist ik niet. De laatste reeks heb ik nog nooit van dichtbij gezien. nog een verschil tussen oud en nieuw, op de oudere staan dellorto carbu's, op de nieuwere (ik weet niet juist van welk jaar maar zeker op de mijne van 2003) zijn dat spaco carbu's (dellorto by spaco) Link naar reactie
blen Geplaatst: 15 september 2015 Delen Geplaatst: 15 september 2015 dat wist ik niet. De laatste reeks heb ik nog nooit van dichtbij gezien. nog een verschil tussen oud en nieuw, op de oudere staan dellorto carbu's, op de nieuwere (ik weet niet juist van welk jaar maar zeker op de mijne van 2003) zijn dat spaco carbu's (dellorto by spaco) Stator heeft meer spoelen en een multiplug, CDI is voorzien voor deze multiplug. http://www.sip-scootershop.com/en/products/stator+plate+piaggio+for+vespa+_64242700 Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 15 september 2015 Delen Geplaatst: 15 september 2015 weeral iets bijgeleerd Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 15 september 2015 Delen Geplaatst: 15 september 2015 En is er ook een kwaliteitsverschil tussen één van voor 2008 en één van na 2011? Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 15 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2015 Officieel was die witte ultima serie (1000 stuks in 2007 of 2008) toch de laatste in Pontedera geassembleerde px...niet? Vanaf 1996 met schijfrem. Volgens mij (en ingewijden) zijn er in Pontedera nooit px'en mèt schijfrem van de band gerold. Maar enkele eigenaars gaan nu het tegendeel beweren. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 De px en worden nog steeds in Pontedera gebouwd. Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 8 oktober 2015 Delen Geplaatst: 8 oktober 2015 Kleur van het naaldje van de km teller. Bij 2008 grijs bij 2011 rood. Link naar reactie
designo Geplaatst: 8 oktober 2015 Delen Geplaatst: 8 oktober 2015 De px en worden nog steeds in Pontedera gebouwd. Hey J., heb je de assemblagelijn van de px in Pontedera dan gezien? Fotos? ) Iemand fotos? Made in Italy? Assembled in Italy? Rebadged in Italy? Link naar reactie
herbal Geplaatst: 8 oktober 2015 Delen Geplaatst: 8 oktober 2015 Hey J., heb je de assemblagelijn van de px in Pontedera dan gezien? Fotos? ) Iemand fotos? Made in Italy? Assembled in Italy? Rebadged in Italy? Ik begrijp hieruit, lezend tussen de lijnen, dat een vespa geproduceerd in Italië hoger ingeschat of als 'beter' aanzien wordt dan een vespa gebouwd in Azië. Als dat het algemeen geldend idee is, dan nodig ik iedereen uit om in uw eigen woning eens na te kijken wat er nog uit Europa komt. Veel succes met de zoektocht. Begin al maar met uw smartphonetjes... Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 8 oktober 2015 Delen Geplaatst: 8 oktober 2015 Idd! In Azië is daarom niet slechter. De procedures komen uit europa en daar willen ze nog werken, zie je geen verschil in maandag morgen of vrijdagmiddag, doen ze graag overuren en zijn ze blij dat ze werk hebben en graag goed doen... Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 8 oktober 2015 Delen Geplaatst: 8 oktober 2015 Ik ben er 100% zeker van dat er px-en in Pontedera gemaakt worden. Heb het met mijn eigen ogen gezien Sorry, geen foto's mogen trekken in de fabrieken van Piaggio. Is een heel korte lijn waar maar enkele px-en gemaakt kunnen worden. Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 9 oktober 2015 Delen Geplaatst: 9 oktober 2015 Is ook begrensd op de cdi. Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 9 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2015 bedankt, heb even gegoogled en zou idd ervoor zorgen dat ze niet meer dan 7000rpm's kunnen maken...readspeed Zeus cdi zou dit verhelpen. Iemand die dit gemonteerd heeft en er tevreden van is? Is ook begrensd op de cdi. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 9 oktober 2015 Delen Geplaatst: 9 oktober 2015 Naar die Readspeed Zeus cdi ben ik ook wel benieuwd...maar zou dit geen schade kunnen toebrengen aan je motor? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 9 oktober 2015 Delen Geplaatst: 9 oktober 2015 bedankt, heb even gegoogled en zou idd ervoor zorgen dat ze niet meer dan 7000rpm's kunnen maken...readspeed Zeus cdi zou dit verhelpen. Iemand die dit gemonteerd heeft en er tevreden van is? indien dit klopt, als je met een standaard PX 7000rpm kan halen mag je dat altijd eens komen tonen. Zelfs een T5 haalt met moeite 8000rpm Link naar reactie
Quick Geplaatst: 9 oktober 2015 Delen Geplaatst: 9 oktober 2015 De mijne wordt door de Frank gemaakt ... alleee als er iets aan kapot is toch Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 10 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2015 ik ben enkel afgegaan of de informatie uit volgend filmpje... https://www.youtube.com/watch?v=NmOnNF4FRa4 indien dit klopt, als je met een standaard PX 7000rpm kan halen mag je dat altijd eens komen tonen. Zelfs een T5 haalt met moeite 8000rpm Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.