Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verschil Px125 Bj Voor 2008 En Na 2011?


Jelle

Aanbevolen berichten

Kan er mij iemand aub het verschil vertellen tussen een px125 van voor 2008 en een van na 2011?

Ik weet dat de pxen van na 2011 Euro 3 zijn en een iets lagere topsnelheid hebben maar door welke ingrepen zijn ze van Euro 2 naar 3 kunnen gaan?

Als ik me niet vergis werden de pxen tem 2008 in Pontedera geassembleerd maar waar wordt de px sinds 2011 gemaakt? Is er kwaliteitsverschil tussen de huidige pxen en die van voor 2008?

Link naar reactie

de latere hebben een katalysator aan de uitlaat, een andere luchtfilter en andere hoofdsproeier om te voldoen aan de euro3-norm

dit is relatief makkelijk te omzeilen door een uitlaat zonder kat te kopen, een andere luchtfilter en andere hoofdsproeier (moest je dit willen)

Link naar reactie

De laatste hebben ook een andere stator en CDI. Piaggio heeft een grote fabriek gebouwd in Vietnam...

dat wist ik niet. De laatste reeks heb ik nog nooit van dichtbij gezien.

 

nog een verschil tussen oud en nieuw, op de oudere staan dellorto carbu's, op de nieuwere (ik weet niet juist van welk jaar maar zeker op de mijne van 2003) zijn dat spaco carbu's (dellorto by spaco)

Link naar reactie

dat wist ik niet. De laatste reeks heb ik nog nooit van dichtbij gezien.

 

nog een verschil tussen oud en nieuw, op de oudere staan dellorto carbu's, op de nieuwere (ik weet niet juist van welk jaar maar zeker op de mijne van 2003) zijn dat spaco carbu's (dellorto by spaco)

Stator heeft meer spoelen en een multiplug, CDI is voorzien voor deze multiplug.

http://www.sip-scootershop.com/en/products/stator+plate+piaggio+for+vespa+_64242700

Link naar reactie

Officieel was die witte ultima serie (1000 stuks in 2007 of 2008) toch de laatste in Pontedera geassembleerde px...niet?

Vanaf 1996 met schijfrem.

Volgens mij (en ingewijden) zijn er in Pontedera nooit px'en mèt schijfrem van de band gerold.

Maar enkele eigenaars gaan nu het tegendeel beweren. ;)

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hey J., heb je de assemblagelijn van de px in Pontedera dan gezien? Fotos? ;))

Iemand fotos?

Made in Italy? Assembled in Italy? Rebadged in Italy?

Ik begrijp hieruit, lezend tussen de lijnen, dat een vespa geproduceerd in Italië hoger ingeschat of als 'beter' aanzien wordt dan een vespa gebouwd in Azië. Als dat het algemeen geldend idee is, dan nodig ik iedereen uit om in uw eigen woning eens na te kijken wat er nog uit Europa komt. Veel succes met de zoektocht. Begin al maar met uw smartphonetjes...

Link naar reactie

Idd! In Azië is daarom niet slechter. De procedures komen uit europa en daar willen ze nog werken, zie je geen verschil in maandag morgen of vrijdagmiddag, doen ze graag overuren en zijn ze blij dat ze werk hebben en graag goed doen...

Link naar reactie

bedankt, heb even gegoogled en zou idd ervoor zorgen dat ze niet meer dan 7000rpm's kunnen maken...readspeed Zeus cdi zou dit verhelpen. Iemand die dit gemonteerd heeft en er tevreden van is?

indien dit klopt, als je met een standaard PX 7000rpm kan halen mag je dat altijd eens komen tonen. Zelfs een T5 haalt met moeite 8000rpm

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...