Spike318 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Hye ik heb een klein probleem ik heb voor en achter dezefde maat van banden gelegd. 130 70 12 achter en ook voor, (ik heb deze verkeerd besteld). Kan het veel kwaad als ik die voorste laat liggen da's een halve centimeter verschil en volgend mij is er plaats genoeg voor 130 ipv 120 . En ja de voorste band was nog niet versleten maar ik heb deze vv ivm mijn trillings probleem, is nu op het eerste zciht al een heel stuk minder. Graag hulp aub ! Link naar reactie
pietermann Geplaatst: 10 september 2015 Delen Geplaatst: 10 september 2015 Zolang de band vooraan niets raakt is er geen probleem. Wel zal je merken dat met 2 dezelfde banden de Vespa iets moeilijker zal insturen... De Vespa zal iets stabieler zijn met andere woorden. Link naar reactie
Spike318 Geplaatst: 10 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2015 Heb vandaag een 120 km gereden en alles lijkt perfect. En idd er raakt nergens iets dus gaan we zo blijven bollen. Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 19 december 2015 Delen Geplaatst: 19 december 2015 Met die 130 band heb je een iets grotere rolomtrek vergelijkbaar met 13 inch alleen wel met behoud van comfort. Ik hoop wel dat het geen achterband is Link naar reactie
Spike318 Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2015 Tot nu toe een paar 1000km mee gereden, ga hem laten liggen en wat is het verschil tussen een voor en achterband ? Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 19 december 2015 Delen Geplaatst: 19 december 2015 Een achterband heeft een ander loopvlak met verstevigde wangen waardoor je zo'n rand ziet. Staat ook op de band rear. Maar een 130 band aan de voorzijde is best prettig denk ik met rijden Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 19 december 2015 Delen Geplaatst: 19 december 2015 Door de 130 band is de rolomtrek ongeveer 5cm langer en sta je vooraan een mm of 7 hoger van de grond. Ik denk dat ik dit zelf ook ga doen meer comfort en rechtuitstabiliteit Link naar reactie
Spike318 Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2015 Ja idd stabiliteit is wwel verbeterd ivm trillingen op het stuur dut deze band blijft staan tot hij versleten is ! Ga misschien ook de balhoofd lager vv in de toekomst, zodat ik deze kan bijdraaien. Als ik mijn huidige te vast zet dan krijg ik een Fixatie op een bepaalde plaats dus lage misschien wel aan vv toe, als het zover is dan hou ik jullie op de hoogte, ben tegenwoordig nog aan't revalideren van acchillespees operatie dus voorlopig nog even rustig ! Link naar reactie
fico luciano Geplaatst: 20 december 2015 Delen Geplaatst: 20 december 2015 kijk ook eens op je homologatiepapieren, bij mijn type van vespa staat er slechts 1 type van bandenmaat genoteerd. Specifiek zowel voor voorband als voor achterband. Doe je een ongeval (ik mag hopen van niet!) heb ik links en rechts al gehoord dat men kijkt of je motor getuned is. In dit geval is het volgens de letter van de wet een getuned exemplaar. Ik weet dat het extreem gemuggenzift is maar als ze kunnen bewijzen dat dit het rijgedrag idd wijzigt zijn de poppen aan het dansen. Is mijn gedacht. Mvg. Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 21 december 2015 Delen Geplaatst: 21 december 2015 Hoi fico bedankt voor de info maar ik woon in Nederland en hier maakt dat niet uit. Ik had bijvoorbeeld jarenlang een golf g60 waarin ik een andere motor had met 272 pk dit mocht gewoon zolang de co maar goed was... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.