Ga naar inhoud
Vespaforum.be
Domi

Inschrijven Zonder Papieren : No Problemo !

Recommended Posts

Ik heb net via BFOV een V31 uit 1951 ingeschreven zonder enig document.

- Vespa gekocht in Napoli, geen papieren, enkel een onderhands factuurtje van de verkoper, privé.

- Met dat document naar de douane voor een stempel op een vignet-705

- Via verzekering voor stempel op vignet-705

- Lijvig dossier invullen voor BFOV , incl foto's en scans van documentatie. Het aantonen van het bouwjaar is voor een faro basso wat lastiger want je vindt niet direct exacte bouwjaren per chassis-nr. Mauro Pascoli heeft wat info op zijn site staan, dat heeft mij geholpen, maar alleen de Technica-boeken gaven geen uitsluitsel. Aanvragen bij Piaggio was ook een optie, maar heeft kostprijs.

- Zij vervolledigen dit dossier en sturen het door naar DIV.

- 6 weken later had ik mijn O-plaat.

Ik heb geen idee of je dit ook zonder DIV kan doen, waarschijnlijk wel, maar ik was via de VCA toch al lid van BFOV en ben achteraf best tevreden. kostprijs € 150,-

Ik ken iemand die een Acma niet ingeschreven kreeg, zelfs niet met de juiste gegevens van Piaggio en vervolgens de NL-route heeft moeten gebruiken. Er deed toen het verhaal de ronde dat DIV alle dossiers met Vespa's on hold gezet had, vanwege vastgesteld gefoefel met papieren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is en blijft raar dat via de bfov het wel kan zonder papieren en als je het rechtstreeks probeert gaat het niet… 

ik heb het bij DIV Alken en Brussel geprobeerd en niemand wou de lammy inschrijven zonder vorig inschrijvingsbewijs…

aankoopbewijs,foto’s enz… mee opgestuurd maar noppes, ze stuurden het steeds terug.

Maar via de bfov was het snel geregeld,wat maakt dat de DIV met 2 maten en gewichten meet

de vraag blijft,wat kunnen we hieraan veranderen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen