Lewis'86 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Ja denk het wel. Je bent er bijna Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Eerlijk gezegd vrees ik er wat voor ,.... Als dit zou werken dan heeft de bfov heel wat uit te leggen Link naar reactie
janvda Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 26 minuten geleden, DD_ves zei: Dus dan maar even naar de douane gebeld en uitgelegd dat ik een Vespa heb gekocht zonder papieren, die nooit in B gereden heeft. Antwoord: Per mail naar hun sturen: Aankoopbewijs (factuur of particulier) met daarop: - kilometers - Merk - Type - Chassisnr -Bouwjaar Zij gaan dan een opzoeking doen, en indien die in orde is, krijg ik papieren. Vespa moet NIET mee naar de douane. Zou het echt zo simpel zijn? Bij de douane is't nooit ne moeilijke, zelle. Als ge ergens iemand gaat tegenkomen die moeilijk doet, is't bij de DIV. Maar ook dat is een loterij, en kan ook meevallen Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Ik heb zelf moeite om het te geloven. Maar die madam aan de telefoon die klonk helemaal niet verwonderd eigenlijk. Ben enkel bang om mijn chassisnummer te "verbranden". Link naar reactie
Lewis'86 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Ik heb een klant gehad met oude Puch motor. Nooit ingeschreven (misschien heel lang geleden maar geen gegevens in database of vorig kentekenbewijs) en geen papieren. Ook niet naar douane geweest want was geen ingevoerde. Ook gwn aanvraag tot inschrijving met vignet verzekering + bewijs van bouwjaar van het internet en is ook gelukt.. maar blijkbaar lukt dit niet altijd als ik alle reacties lees. Ik informeer eens op het werk en geef de info door waarover wij beschikken. ik hoop voor jou dat het zo lukt dd_ves! Zou niet meteen schrik hebben voor je nummer te verbranden. Of tis dat er daar een medewerker zit met een Vespa zonder chassisnummer laat iets weten als je nieuws hebt. Link naar reactie
Lewis'86 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 7 minuten geleden, janvda zei: Bij de douane is't nooit ne moeilijke, zelle. Als ge ergens iemand gaat tegenkomen die moeilijk doet, is't bij de DIV. Maar ook dat is een loterij, en kan ook meevallen Das idd zo Link naar reactie
Lewis'86 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 10 minuten geleden, Adrian zei: Eerlijk gezegd vrees ik er wat voor ,.... Als dit zou werken dan heeft de bfov heel wat uit te leggen Bfov is toch enkel vzw die helpt bij het bijhouden van oldtimergegevens enzo. Het is toch nooit verplicht via hen iets te regelen?! Misschien dat hun attesten helpen om het vlotter te laten verlopen maar volgens mij vraagt DIV daar nooit documenten van. Ze zijn wel erkend dus het kan vergemakkelijken maar is niet nodig. Of ben ik verkeerd? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 mmm. Ik ga er toch nog even goed over nadenken en eens goed rondhoren. Zou niet willen dat mijn chassisnr ergens op een zwarte lijst terecht komt.. Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 1 uur terug, DD_ves zei: Dus dan maar even naar de douane gebeld en uitgelegd dat ik een Vespa heb gekocht zonder papieren, die nooit in B gereden heeft. Antwoord: Per mail naar hun sturen: Aankoopbewijs (factuur of particulier) met daarop: - kilometers - Merk - Type - Chassisnr -Bouwjaar Zij gaan dan een opzoeking doen, en indien die in orde is, krijg ik papieren. Vespa moet NIET mee naar de douane. Ik denk niet dat je daarmee papieren gaat krijgen , alleen je vignet E705 dit naar je verzekering sturen en met het roze formulier dat je daar krijgt naar de DIV en die gaan je papieren bezorgen. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 3 minutes ago, Wilby said: Ik denk niet dat je daarmee papieren gaat krijgen , alleen je vignet E705 dit naar je verzekering sturen en met het roze formulier dat je daar krijgt naar de DIV en die gaan je misschien papieren bezorgen. heb het even aangepast Link naar reactie
Domi Geplaatst: 24 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2019 Het is en blijft een kansspel , wat eigenlijk niet zou mogen… ik heb al heel wat geïmporteerd op 2 en 4 wielen , soms vanzelf , soms met héél veel moeite . mijn laatste oldtimer wilden ze zelfs niet douaneren omdat ik hem niet had ingevoerd , en ik had alle nodige papieren : carte grise (Frankrijk),aankoopbewijs tot zelfs keuringspapieren en de auto op remorque buiten aan het kantoor Enkel degene die de auto heeft gekocht in Frankrijk mag hem hier laten douaneren , dus moest ik een volmacht krijgen van de vorige eigenaar en een copy van zijn pas. ik heb zelfs van op het douanekantoor in Tienen gebeld naar de vorige eigenaar en de lijn doorgegeven aan de beambte !!! een jaar later na restauratie wordt de auto gekeurd op de platen van mijn zoon zijn wagen ( want ik heb een firmawagen) , geen probleem op de keuring maar op de DIV zeggen ze dan weer : wij schrijven die niet in want de wagen is niet op uw naam gekeurd maar op de naam van uw zoon ( zelfde adres , zelfde achternaam) dus … een verkoopsovereenkomst tussen vader en zoon voor 1 € en een nieuw roos formulier van de keuring op mijn naam en kijk : ingeschreven !!!! waarmee ik maar wil zeggen , ‘t is niet gemakkelijk in België :-))) Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 2 oktober 2019 Delen Geplaatst: 2 oktober 2019 On 9/24/2019 at 3:11 PM, Adrian said: Eerlijk gezegd vrees ik er wat voor ,.... Als dit zou werken dan heeft de bfov heel wat uit te leggen Ik heb via mail volgende vraag gesteld aan de DIV (heb het wat ingekort, want ik vertaal van FR naar NL): Vespa gekocht zonder papieren in staat van wrak, met volgend chassisnr: vlb1t.... ik weet niet of hij ooit in B gereden heeft. Hoe in te schrijven? antwoord: 1. Douane om procedure van identificatie van Belgisch voertuig zonder papieren te starten. 2. Aanvraag tot inschrijving met sticker van de verzekering naar DIV sturen 3. Dit zou een paar weken kunnen duren, maar als het voertuig volledig geïdentificeerd is, dan wordt dit ingeschreven op uw naam. heb voor de volledigheid het complete antwoord hieronder even gezet, maar blijkt toch niet zo ingewikkeld te zijn... Afin de pouvoir immatriculer officiellement ce véhicule , veuillez-vous présenter dans un bureau de douanes belge afin d’y débuter une procédure d’identification de véhicule belge sans documents d’immatriculationVeuillez ensuite transmettre la demande d’immatriculation complétée et validée par une vignette d’assurance à la DIV pour immatriculation.Des démarches supplémentaire devront être initiées avant que nous ne puissions mettre le véhicule en circulation. Cela peut occasionner un délais de traitement allant jusqu’à plusieurs semaines.Une fois le véhicule complètement identifié il sera immatriculé à votre nom.Les motos ne necessitants pas de cntrôle tehcnique vous pouvez même demander l'immatriculation si le véhicule n'est pas en ordre de circuler actuellement (avant la restauration complète). Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 3 oktober 2019 Delen Geplaatst: 3 oktober 2019 13 uur geleden, DD_ves zei: Ik heb via mail volgende vraag gesteld aan de DIV (heb het wat ingekort, want ik vertaal van FR naar NL): Vespa gekocht zonder papieren in staat van wrak, met volgend chassisnr: vlb1t... ik weet niet of hij ooit in B gereden heeft. Hoe in te schrijven? antwoord: 1. Douane om procedure van identificatie van Belgisch voertuig zonder papieren te starten. 2. Aanvraag tot inschrijving met sticker van de verzekering naar DIV sturen 3. Dit zou een paar weken kunnen duren, maar als het voertuig volledig geïdentificeerd is, dan wordt dit ingeschreven op uw naam. heb voor de volledigheid het complete antwoord hieronder even gezet, maar blijkt toch niet zo ingewikkeld te zijn... Afin de pouvoir immatriculer officiellement ce véhicule , veuillez-vous présenter dans un bureau de douanes belge afin d’y débuter une procédure d’identification de véhicule belge sans documents d’immatriculationVeuillez ensuite transmettre la demande d’immatriculation complétée et validée par une vignette d’assurance à la DIV pour immatriculation.Des démarches supplémentaire devront être initiées avant que nous ne puissions mettre le véhicule en circulation. Cela peut occasionner un délais de traitement allant jusqu’à plusieurs semaines.Une fois le véhicule complètement identifié il sera immatriculé à votre nom.Les motos ne necessitants pas de cntrôle tehcnique vous pouvez même demander l'immatriculation si le véhicule n'est pas en ordre de circuler actuellement (avant la restauration complète). Straf, 15 jaar geleden ooit zo gedaan met GS150, maar dacht dit dit poortje toe was .... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.