Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanmaak Nieuw Subforum


Yannic

Aanbevolen berichten

Beste Vespisten,

 

Zou het niet interessant zijn om een onder de rubriek Reizen & Tourisme een item "Landeninformatie" aan te maken?  En onder dit subforum dan een lijst met landen waar we met de Vespa gingen, gaan of willen gaan...

 

Dan kunnen we in een oogopslag kijken :

 

1. Welke de kledijvoorschriften zijn per land : Ik woon in Menen, en hier moet ik een helm dragen, handschoenen, een lange broek, lange mouwen en hoge schoenen.  Ik rij 3 kilometer verder de grens over en ik mag gans mijn outfit als het ware in mijn top-case opbergen.

 

2. Welke snelheden er gelden op de verschillende wegen.

 

3. Uitrusting (Vb. fluovestje verplicht)

 

4. Aanhangers

 

5. etc...

 

Geen goed idee?  Beetje zoals https://www.2fast4u.be/threads/35613-Wetgeving-motor-in-Europa maar dan beter  :D .

Link naar reactie

Idee op zich is niet slecht , maar of ze in een ander land met of zonder een helm mogen rijden,of in zwembroek en slippers, interesseert mij eigenlijk geen bal , dit omdat ik voor mijzelf uitmaak dat ik mijn hoofd wil beschermen tegen dat ik een val moet mee maken , al of niet mijn of een ander zijn schuld , Alle andere ideeën zijn wel leuk om mede te delen 

groetjes Raf

Link naar reactie

Soms doen wij een meerdaagse, richting Nederland, dan weer eens Luxemburg, Duitsland etc om dan weer via Frankrijk binnen te komen.  Maar ik wéét gewoon niet wat ik mag en wat moet...

 

En inderdaad Roufio, safety first, maar als het 30°C is dan heb ik soms de neiging om te zeggen "f** safety !!" en zeker als het is om even in 't stad in mijn t-shirt, mijn sletsen en mijn short rond te toeren. Maar hier mag dat niet, in frankrijk wel, in Italië wel...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...