Jump to content
Vespaforum.be

Glx 1963 Na 10 Min Sputteren En Uit


Coen van der Lee

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Ik heb een probleem. mijn vespa GLX 1963 start prima (1 trap) alleen na 10 min als hij warm is gaat hij laag in de toeren sputteren en slaat af en is niet meer aan te krijgen. Tot hij weer afgekoeld is en 1 trap en hij loopt weer prima. Ga vanmiddag de compressie maar meten bij koude en warme motor.

 

Groeten, Coen

 

Link to post

Ik heb het allemaal even gelezen en ik denk dus nu ook een ontstekingsprobleem. Ik ga morgen toch ook even de compressie meten

heb nu al te veel bier op. alvast bedankt voor het meedenken.

ahhh BIER  het venijn der vespisten .. sleutelen is erg moeilijk daarna hé..

Link to post

Compressie gemeten en die was koud en warm 8.5 bar, dus dat is het niet. Toen maar alle schroeven in het lasdoosje aangedraaid, deze zaten allemaal bijna los . Toen een ritje gemaakt van 15 min gauw naar huis ivm heftige regenbui. Tot nu toe geen problemen morgen maar wat langer rijden.

Link to post

Ik heb een soort gelijk probleem gehad op mijn GL, de originele bobijn vervangen door een Ducati bobijn http://www.scooter-center.com/product/9151001 en het probleem was opgelost. De isolatie van oude bobijnen (en spoelen) kan al wel eens lastig doen bij hogere temperatuur. Je kan dit doormeten door de primaire en secundaire kring te meten, multimeter in het handschoenvakje en terug meten wanneer je stil valt. Blijkbaar zijn de de 6 volt HS bobijnen van de Ciao en de 50 Special een zeer goed alternatief wegens een hogere HS

Link to post

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Similar Content

    • By Schroten
      Vond ik net op marktplaats:
      http://link.marktplaats.nl/m1268622863
    • By Tomermaat
      Beste forumleden, mijn vespa gl 150 van ‘63 heeft wat kuren. Ik ben zelf niet technisch geschoold en/of aangelegd, heb toen ik de vespa kocht eerst een beperkte restauratie bij Maskes laten uitvoeren zodat hij rijklaar was. Ondertussen wel wat kilometers gereden, maar ook wat problemen eigen aan met een oldtimer te rijden. Vorig jaar ook startproblemen, waarvoor nieuwe carburator bij andere officiële Vespa hersteller, gespecialiseerd in oldtimers. Nu terug een raar probleem. Starten van mijn vespa na lange tijd stil te staan is geen enkel probleem, echter bij het wat rijden van een langer stuk en dan stilstaan aan licht of obstakel valt hij stil en is hij moeilijk tot bijna niet te herstarten. Daarna gaat het wederom een 10 tal min goed tot aan volgende stop.  Ook met het gas wat hoger te houden bij stoppen valt hij soms stil en bij gas te openen voor vertrek wederom en daarna terug startproblemen. Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die dit probleem met mij wil bekijken, dus letterlijk waarbij ik met vespa kan langskomen, zonder dat dit wederom een rib uit mijn lijf kost bij een officiële dealer of hersteller. Ik woon in het noorden van Antwerpen, heb ook vaak tijd tijdens de daguren, en kan vespa meenemen in bestelwagen. Graag hulp, met dank. Tom
×
×
  • Create New...