sintesistef Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Jullie zullen uiteraard al gemerkt hebben dat de gts vanaf ergens 2014 licht gewijzigd is... buiten wat optische kenmerken van de body is ook vooral de tellereenheid gewijzigd, de teller wordt niet meer met een kabel aangedreven maar met een opnamelement zoals als het type ABS sensor, en dit ook voor het type zonder ABS. Wel om duidelijker te zijn durvde ik bij mn 125 van 2010 gerust 8 a 9 km/u harder voorbij een flitspaal zoeven als wat de teller aangaf... die loog dus behoorlijk ;-) Nu merkte ik bij mn nieuwe 250 op dat die nieuwe teller precies wel eens wat minder loog, dus even met GPS gaan rijden, en wat zien we... bij exact 100 km/u geeft de GPS 98 km/u aan. Deze nieuwe teller liegt dus een stuk minder, dus bij deze opgelet met het inschatten van de echte snelheid om boetes te vermijden gasten. ps, even na 700km op den teller den boel ffkes opengetrokken... windstil daarnet 124 op de teller... durfde niet meer op de kleine GPS kijken :-) grtzzz Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 goed om weten Link naar reactie
pietermann Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Als ik het goed begrijp is dit een detail van een vespa MET ABS: Kan iemand mij eens een foto posten/uploaden van een vespa van 2015 ZONDER ABS (maar wel met de geupdate voorvering). Ik wil graag het verschil eens zien. Thanks! Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Kan je duidelijk zien aan de schijfrem er zit een flensje bij op de schijf met die sleufjes in . Die met abs hebben dit zoals op de foto zonder abs heeft dat niet dacht ik. Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Zonder ABS en ASR Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 20 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Zonder ABS en ASR klopt perfect op de foto, zo is het ook bij de mijne... dus ook een opnamesensor voor de snelheid maar zonder de extra flens van de ABS en wat die vernieuwde ophanging betreft, die stuurt beter met de originele demper dan mn vorige. grtzzz Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Ik heb recent ook gereden met de nieuwe (originele) ophanging en inderdaad er is een zeer goed merkbaar verschil...ik was positief verrast Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Met de auto heb ik dat ook voor, splinternieuw model 2015, vroeger aan 128 geen enkel probleem met flitspalen, nu is de snelheid op de teller veel accurater! Link naar reactie
Imhotep Geplaatst: 22 augustus 2015 Delen Geplaatst: 22 augustus 2015 zelfs met 128 op de teller wordt je niet geflitst op de snelweg, er zit en marge van 6%. 120+6% = 127.2, en een teller liegt nog altijd minimaal 2 à 3hm/h. Waar je ook moet mee oppassen is de bandenmaat, bv, winterrubbers op een kleinere velg met hogere flank hebben sowieso een iets andere rolomtrek. ik gebruik altijd de coyote om de exacte snelheid te hebben, mijn auto is nu 2 maand oud en liegt 3 a 5km/h. Link naar reactie
pietermann Geplaatst: 22 augustus 2015 Delen Geplaatst: 22 augustus 2015 Bedankt voor de foto's. Ik vind het leuk om met 100% zekerheid te weten dat de nieuwe 2015 vespa's zonder ABS ook een sensor hebben om de snelheid te bepalen... Ik dacht dat ik het model mét ABS moest kopen als ik die sensor wou, blijkbaar dus niet. Dit bespaart mij een goeie 400 euro want die ABS hoef ik helemaal niet te hebben op een 125cc scooter Link naar reactie
Gevo Geplaatst: 26 augustus 2015 Delen Geplaatst: 26 augustus 2015 Die nieuwe tellereenheid verklaart waarom ik maar aan max. 107 km/u op de teller kom met mijn Vespa GTS 125 ie van 2015 ... Ik heb helaas geen GPS om mijn werkelijke snelheid te meten ... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.