Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tellereenheid Gts 2014/15


sintesistef

Aanbevolen berichten

Jullie zullen uiteraard al gemerkt hebben dat de gts vanaf ergens 2014 licht gewijzigd is... buiten wat optische kenmerken van de body is ook vooral de tellereenheid gewijzigd,

de teller wordt niet meer met een kabel aangedreven maar met een opnamelement zoals als het type ABS sensor, en dit ook voor het type zonder ABS.

Wel om duidelijker te zijn durvde ik bij mn 125 van 2010 gerust 8 a 9 km/u harder voorbij een flitspaal zoeven als wat de teller aangaf... die loog dus behoorlijk ;-)

Nu merkte ik bij mn nieuwe 250 op dat die nieuwe teller precies wel eens wat minder loog, dus even met GPS gaan rijden, en wat zien we... bij exact 100 km/u geeft de GPS 98 km/u aan. Deze nieuwe teller liegt dus een stuk minder, dus bij deze opgelet met het inschatten van de echte snelheid om boetes te vermijden gasten.

ps, even na 700km op den teller den boel ffkes opengetrokken... windstil daarnet 124 op de teller...

durfde niet meer op de kleine GPS kijken :-)

grtzzz

Link naar reactie

Zonder ABS en ASR

maxresdefault.jpg

klopt perfect op de foto, zo is het ook bij de mijne... dus ook een opnamesensor voor de snelheid maar zonder de extra flens van de ABS

en wat die vernieuwde ophanging betreft, die stuurt beter met de originele demper dan mn vorige.

grtzzz

Link naar reactie

zelfs met 128 op de teller wordt je niet geflitst op de snelweg, er zit en marge van 6%.

 

120+6% = 127.2, en een teller liegt nog altijd minimaal 2 à 3hm/h.

 

Waar je ook moet mee oppassen is de bandenmaat, bv, winterrubbers op een kleinere velg met hogere flank hebben sowieso een iets andere rolomtrek.

 

ik gebruik altijd de coyote om de exacte snelheid te hebben, mijn auto is nu 2 maand oud en liegt 3 a 5km/h.

Link naar reactie

Bedankt voor de foto's. Ik vind het leuk om met 100% zekerheid te weten dat de nieuwe 2015 vespa's zonder ABS ook een sensor hebben om de snelheid te bepalen... Ik dacht dat ik het model mét ABS moest kopen als ik die sensor wou, blijkbaar dus niet. Dit bespaart mij een goeie 400 euro want die ABS hoef ik helemaal niet te hebben op een 125cc scooter  ^_^

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...