robins Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Hallo, Gisteren een sito+ geplaatst maar dit ging niet zo eenvoudig. De bevestigings gaten kwamen niet overeen enz. klopt dit dat ik mijn reserve wiel er niet meer op krijg? de buis van de uitlaat is te dik om dit erlangs te steken. Nu nog een probleem is dat mijn achterband heel warm wordt door de hitte van de uitlaat, heeft er iemand daar een oplossing voor? Alvast bedankt ... Grt Robin Link naar reactie
Daan Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Heb je hem op zijn kop geplaatst? hij moet passen zonder veel problemen. Het kan ook zijn dat je de verkeerde uitlaat gekocht hebt (automatica). Kun je ook eens laten zien hoe de aansluiting uitlaat op de cilinder is. Even een foto posten... Link naar reactie
Postmanjohan Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Wat ook kan is dat het achterwiel andersom geplaatst moet worden. Met de diepere kant van de velg naar binnen. Synchroon met de voorkant uiteraard. Dan loopt de uitlaat niet zo dicht langs de band. Ik heb zelf eerder ook een sitoplus gemonteerd. Grt johan Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Vreemd, Plug & play bij mij Link naar reactie
Daan Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Wat ook kan is dat het achterwiel andersom geplaatst moet worden. Met de diepere kant van de velg naar binnen. Synchroon met de voorkant uiteraard. Dan loopt de uitlaat niet zo dicht langs de band. Ik heb zelf eerder ook een sitoplus gemonteerd. Grt johan Neee, niet omdraaien... gewoon netjes verhelpen, desnoods sleufgaten maken op de uitlaat. Link naar reactie
Postmanjohan Geplaatst: 19 augustus 2015 Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 Dat is het advies van Vintage scooters destijds toen ik daar de sito+ kocht. Het wiel kan er op twee manieren op. En toen ik h'm omdraaide had de uitlaat plotseling veel meer ruimte. Want die van mij liep er ook heel dicht langs. Link naar reactie
robins Geplaatst: 19 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2015 aan de cilinder past hij mooi ook het aanzuigstuk maar de bevestiging kwam niet mooi uit. Scheelde niet veel maar toch. Heb tussen mijn wiel en uitlaat ongeveer een dikke cm zitten. Denk dat de warmte vooral van de bocht komt. Zal morgen ook eens een foto posten Link naar reactie
robins Geplaatst: 20 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Hier een paar foto's... Heb toch maar ene terug gewisseld van uitlaat. Band werd zeer warm. Met de originele geen last van. Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Welke band heb je steken achteraan, een 3 of een 3.5" ? Het lijkt me wel raar dat de band zo op warmt met die ruimte tussen de uitlaat. Ben je zeker dat het door de uitlaat komt en niet omdat bvb de remkabel iets te hard opgespannen is of de band de uitlaat raakt als je erop zit? Groetjes, nero. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 Ik zie maar heel weinig ruimte tussen de band en uitlaat. Maar moet daar geen bochtje tussen de cilinder en uitlaat? Lang geleden mijn pk, kan verkeerd zijn,. Link naar reactie
robins Geplaatst: 20 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 @nero heb een 3.00 steken Ze maakt een bocht die identiek is aan de originele maar deze zijn buis is groter. Heb vandaag gereden met de originele en geen probleem. De band verwarmd wel maar niet zo extreem. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 20 augustus 2015 Delen Geplaatst: 20 augustus 2015 een 3,5 loopt aan op het blok. ik zou eens een ander spruitstuk nemen, kost een paar euro. Deze is volgens mij te kort. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Wat ook kan is dat het achterwiel andersom geplaatst moet worden. Met de diepere kant van de velg naar binnen. Synchroon met de voorkant uiteraard. Dan loopt de uitlaat niet zo dicht langs de band. Ik heb zelf eerder ook een sitoplus gemonteerd. Grt johan de diepe kant van de velg moet ALTIJD naar de motorkant en vooraan moet de diepe kant ALTIJD naar de kant van de fourche. Andersom gemonteerd is gewoon fout. Als vintage scooter je de tip geeft je wiel om te draaien wil hij gewoon zeggen dat het daarvoor verkeerd gemonteerd stond Link naar reactie
Postmanjohan Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Dat kan Geert. Allicht bij Robins ook, maar op de foto's ziet het er goed uit. Ik had ook een langer spruitstuk, waardoor die wat verder van de band komt. Dat zou de oplossing kunnen zijn. Groetjes johan Link naar reactie
robins Geplaatst: 21 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Het spruitstuk is dat bij de cilinder zat . Het wiel is altijd zo gemonteerd geweest dus dit is juist denk ik... Kan je ook aan het ventiel van de band zien. Link naar reactie
Postmanjohan Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 http://www.sip-scootershop.com/nl/products/uitlaatmondstuk+sito+voor_21601600 Deze zat er bij. Is wat langer. Link naar reactie
robins Geplaatst: 21 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Deze had ik er bij besteld maar de schroef gaten zijn niet juist , staan verder uit elkaar. Degene die er standaard erbij is, is juist dezelfde grote maar met een trechter in (die heb ik er dus uitgedaan) maar verschil van grote was er niet in... Link naar reactie
robins Geplaatst: 21 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Zal morgen een foto posten van de drie spruitstuken die ik nu heb liggen. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 21 augustus 2015 Delen Geplaatst: 21 augustus 2015 Dat is wat ik bedoelde... Link naar reactie
robins Geplaatst: 22 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2015 Op de ene fot kan je zien dat het origineel hetzelfde is al ze bij sip aanbevelen. Degene die er standaard bij zat heeft ook dezelfde grote. Op de andere foto kan je zien dat de schroef gaten niet overeen komen. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 23 augustus 2015 Delen Geplaatst: 23 augustus 2015 het is niet de bedoelingdat je het spruitstuk op het spruitstuk plaatst hé... Link naar reactie
robins Geplaatst: 23 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2015 Nee wilde gewoon aantonen dat sip aanbeveelt de schroef gaten niet overeen komen met deze van de uitlaat of cilinder. Er is geen verschil van lengte of bocht tussen de stukken Link naar reactie
jje Geplaatst: 23 augustus 2015 Delen Geplaatst: 23 augustus 2015 het gat waar de bout doorheen gaat iets groter maken , uitboren , past hij wellicht beter ... Link naar reactie
Daan Geplaatst: 23 augustus 2015 Delen Geplaatst: 23 augustus 2015 het gat waar de bout doorheen gaat iets groter maken , uitboren , past hij wellicht beter ... Inderdaad, maar kijk eerst eens in dat zwarte spruitstukje. Volgens mij zit daar een prop (trechtertje) in gepuntlast. Ik heb ooit ook eens zo'n sito / sip spruitstuk besteld maar dat trechtertje knijpt je blok heel erg. Het is een soort Duitse norm. dit moet / mag je er eerst uitfrezen alvorens montage. Link naar reactie
robins Geplaatst: 23 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2015 Dit heb ik gedaan. Maar het probleem was dat mijn band zeer warm wordt met deze uitlaat. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.