Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sito+ Op Pk50Xl


robins

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gisteren een sito+ geplaatst maar dit ging niet zo eenvoudig. De bevestigings gaten kwamen niet overeen enz.

klopt dit dat ik mijn reserve wiel er niet meer op krijg? de buis van de uitlaat is te dik om dit erlangs te steken.

Nu nog een probleem is dat mijn achterband heel warm wordt door de hitte van de uitlaat, heeft er iemand daar een oplossing voor?

Alvast bedankt ...

Grt Robin

Link naar reactie

Heb je hem op zijn kop geplaatst?  ;)

 

hij moet passen zonder veel problemen. Het kan ook zijn dat je de verkeerde uitlaat gekocht hebt (automatica). Kun je ook eens laten zien hoe de aansluiting uitlaat op de cilinder is. Even een foto posten...

Link naar reactie

Wat ook kan is dat het achterwiel andersom geplaatst moet worden. Met de diepere kant van de velg naar binnen. Synchroon met de voorkant uiteraard. Dan loopt de uitlaat niet zo dicht langs de band. Ik heb zelf eerder ook een sitoplus gemonteerd. Grt johan

 

Neee, niet omdraaien... gewoon netjes verhelpen, desnoods sleufgaten maken op de uitlaat.

Link naar reactie

Welke band heb je steken achteraan, een 3 of een 3.5" ?

 

Het lijkt me wel raar dat de band zo op warmt met die ruimte tussen de uitlaat. Ben je zeker dat het door de uitlaat komt en niet omdat bvb de remkabel iets te hard opgespannen is of de band de uitlaat raakt als je erop zit?

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Wat ook kan is dat het achterwiel andersom geplaatst moet worden. Met de diepere kant van de velg naar binnen. Synchroon met de voorkant uiteraard. Dan loopt de uitlaat niet zo dicht langs de band. Ik heb zelf eerder ook een sitoplus gemonteerd. Grt johan

de diepe kant van de velg moet ALTIJD naar de motorkant en vooraan moet de diepe kant ALTIJD naar de kant van de fourche. Andersom gemonteerd is gewoon fout. Als vintage scooter je de tip geeft je wiel om te draaien wil hij gewoon zeggen dat het daarvoor verkeerd gemonteerd stond

Link naar reactie

het gat waar de bout doorheen gaat iets groter maken , uitboren , past hij wellicht beter ...

 

Inderdaad, maar kijk eerst eens in dat zwarte spruitstukje. Volgens mij zit daar een prop (trechtertje) in gepuntlast. Ik heb ooit ook eens zo'n sito / sip spruitstuk besteld maar dat trechtertje knijpt je blok heel erg. Het is een soort Duitse norm. dit moet / mag je er eerst uitfrezen alvorens montage. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...