xdaastra Posted September 8, 2015 Author Share Posted September 8, 2015 Vandaag men wesp terug van de dealer. Kleppen stonden niet goed! Kleppen afgesteld en rijden... Probleem was volledig weg... Nu zijn we 50km verder en het begint terug? Pfffffff! Strator was ook volledig uitgemeten... Wat een klucht! Link to comment
les Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 even recapituleren. Het gaat hier blijkbaar over een gt model met carburator ? Dus overduidelijk géén injectie? In dat geval heb je niet de pomp maar de vacuüm benzinetank vervangen denk ik. Deze heb je weggenomen en vervangen door een normale benzinekraan als ik kan volgen ? Je hebt daarna een nieuwe gemonteerd en nu is het probleem weer terug ? Link to comment
xdaastra Posted September 13, 2015 Author Share Posted September 13, 2015 (edited) even recapituleren. Het gaat hier blijkbaar over een gt model met carburator ? Dus overduidelijk géén injectie? In dat geval heb je niet de pomp maar de vacuüm benzinetank vervangen denk ik. Deze heb je weggenomen en vervangen door een normale benzinekraan als ik kan volgen ? Je hebt daarna een nieuwe gemonteerd en nu is het probleem weer terug ? Pomp is vervangen Benzinekraan? heeft de GTS niet. Nieuwe: Vacuum klep Benzine pomp Kleppen afgesteld nieuwe v snaar. rollen Bobine bougie kabel bougie dop Bougie Volledige nieuwe Carbu Benzine filter + leidingen. Als de scooter goed heeft gereden (15 min tegen 70 a 80 bv) en men wil dan vertrekken volgas of herpakken op een bollende snelheid. dan durft hij te haperen/stotteren. Is dit nu iets typisch van de Carbu versie? (verwacht ik teveel? koud is hij immers heel vinnig) Grts, Edited September 13, 2015 by xdaastra Link to comment
timve Posted October 7, 2018 Share Posted October 7, 2018 (edited) hello folks, Is hier nog verder iets uitgekomen ? Mijn 300 gts (2013 injectie) doet exact hetzelfde, maar nu eens EXACT hetzelfde, was wat aan het troubleshooten en kwam op deze thread uit. Alle dingen die opgesomd zijn om aan te pakken lijken logisch doch blijkbaar geen soulaas geweest ? ben benieuwd naar de oplossing (is dus enkel bij warm blok, half gas bij een redelijke snelheid, nooit bij volgas, vreemd... was van plan om eens een warmer bougie te steken, met nieuwe bougiekap als eerste stap...) Lijkt precies of riem even doorslipt of geen ontsteking. Ben er nog niet aan begonnen, dus tips welkom ! (of misschien weer ergens een kabeltje doorgeschuurd dat even valse massa maakt met storing...) Edited October 7, 2018 by timve Link to comment
timve Posted October 7, 2018 Share Posted October 7, 2018 (edited) Iemand ervaring met lamdasonde meting bij deellast / halve belasting (daar problemen steevast te maken hebben met halfgas of heel weinig gas op een welbepaalde gasstand. Bedrading nakijken staat ook op de to do lijst Buitenlands forum spreekt van oplossing gelijkaardig probleem bij vervanging sproeier ? iemand ? Edited October 7, 2018 by timve Link to comment
Pilaf Posted October 7, 2018 Share Posted October 7, 2018 De GTS300 is wat complexer dan de carburateur versie. Je moet proberen er achter de komen of jouw klacht een mechanische of electrische achtergrond heeft. Je geeft aan dat het voelt als of je riem doorslipt of de ontsteking stopt. Het makkelijkst is je snaar, rollen en vario te controleren. Kijk bij de rollen of deze vlakke kanten heeft en de vario op groeven. Kan zijn dat er in een kleine groef in zit waar je bij een warme snaar last van hebt en een dip creëert. Wat je zelf aangeeft (bougie/kabel/losse massa) kan natuurlijk ook en deze dus ook controleren. Een andere mogelijkheid is een fout in je ecu/injectie module, je kan deze laten uitlezen of zelf een diagnosetool maken met een windows computer. Misschien zit er een fout in die je in de juiste richting wijst. 3 Link to comment
ice man Posted October 16, 2018 Share Posted October 16, 2018 misschien eens laten uitlezen of laten updaten voor een nieuwere softwaren ? 1 Link to comment
ice man Posted October 16, 2018 Share Posted October 16, 2018 heb exact hetzelfde gehad de wesp stotterde haperde als die goed warm was zeer lichtjes en niet constant ! nieuwe software nieuwe injector problem solved 100% zuiver nadien !wie weet misschien kan het een remedie zijn voor die 300cc. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now