Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gts 125 2007 Gaat Niet Goed


xdaastra

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

 

Heb vandaag een occasie GTS aangekocht met 13000 km. testritje gedaan en reed perfect. na het ding gekocht te hebben en 20 km verder te rijden gaat die ineens nog maar MAX 50km en hapert en stottert hij. als je het gas stilletjes dicht draait en heel langzaam gas geeft hapert hij wel is maar loopt hij een goede 100.

 

ik denk persoonlijk teveel benzine of versleten bougie. nu heb ik deze nog niet opengehaald maar ik wouw al is even polsen of jullie een idee hebben?

 

Btw welke olie mag erop de motor en transmissie. beestje heeft charme geen onderhoud meer gehad sinds 2011.

 

Alvast bedankt!!!

 

 

 

Link naar reactie

zit die benzine ook van 2011 er nog in ? ik zou voor te beginnen bougie luchtfilter boite olie oliefilter eens veranderen eens kijken wat em dan doet .

 

normaal gezien gaat er 5 w40 olie jaso ma norm in ik weet niet of het ook bij de iets oudere gts van toepassing is.

 

transmissie olie was volgens mijn eigen boekje 80w90 beter tegoei navragen want gij hebt een iets oudere model kan zijn dat er toen in die tijd er andere vloeistoffen werd gebruikt.

 

veel succes nog 

Link naar reactie

Allen! alvast bedankt voor de reacties!

 

Na een aantal dingen te controleren heb ik besloten deze toch even binnen te duwen bij de dealer. (Ennekens te Nijlen) 

Met de verkoop zijn er facturen overhandigd die niet overeen stemmen met de (zogezegde) vervangen onderdelen. 

Ikzelf ben dan ook maar een hobbyist sleutelaar die iets bekender is bij de 2T motoren dan bij de 4T.

variorollen,riemen, en wat basic stuff lukt me wel, maar als men begint over kleppen speling laat ik dit liever over aan de man met een ton ervaring.

 

(ik hoop dat er ooit een onderhoud aan gebeurt is.officiële boek is blanco 

 

dus.we zullen eind deze week wel zien, hoop ik.  :D

Link naar reactie

sommige dealers vergeten deze in te vullen heb het zelf aan de hand gehad. toen ik voor mijn 1000km onderhoud ben gegaan,voordat ik vertrok keek ik even mijn o boekje snel en zag er geen stempels en datum , even binnengegaan om dit in orde te brengen,

 

denk wel dat die vespa al een 2 tal x of minstens 1 x onderhoud heeft gehad, kleppen misschien niet  da is rond de 15.000km als ik niet mis ben .

Link naar reactie

Dus...

 

na heel de carbu uit te poetsen... geen resultaat.

 

Nu heb ik de benzinepomp en terugslag klep gedemonteerd en deze rechtstreek aangesloten... nu is er geen probleem?

 

Wat denken jullie? de terugslag klep of de benzinepomp?

 

Grts,

Link naar reactie

Binnengedaan voor onderhoud en hij gaat slechter? 60 en dan gaat hij erover? Wat bedoel je? Klinkt moeilijk...

 

 

scooter hapert tussen de 50 en de 70, soms trekt hij vlot in een stuk door, soms hapert hij(enkel als hij warm is). na ik de benzinepomp heb ontkoppelt en rechtstreeks op de carbu aansluit is het probleem van de baan. maar nu zit ik nog met de vraag moet de benzine filter en terugslag klep voor of na de Benzinepomp geplaatst worden? (ik ga een nieuwe brandstofpomp bestellen en hopen dat het dit is)...

grts,

Link naar reactie

ik ga even op lijsten welke onderdelen vervangen zijn:

 

Brandstofleidingen 

brandstoffilter

terug slagklep

brandstofpomp

bougie

oliefilter

luchtfilter

olie.

transmissie olie

v snaar + rollen

smering van de bendix

 

carbu is 3 X volledig gedemonteerd geweest. (VOLLEDIG!)

Controle gedaan op het trekken van valse lucht bij het spruitstuk.

... 

 

 

Ik ben volledig ten einde raad.

 

laatste rit die ik net gedaan heb is het volgende probleem:

 

koude start + koud rijden is geen enkel probleem. als de motor op bedrijf temp komt is er ook geen probleem. na een 30 min. begint het. willekeurig beginnen inhouden op halfgas en volgas het speelt allemaal geen rol. hij blijft inhouden. maar als je even aanhoudt een sec. of 4 schiet hij ineens vooruit.

ook heb ik de indruk wanneer er bochtige wegen komen die je niet al te snel neemt of een brug op rijdt krijgt de gts het nog harder.

(dus ik had misschien de vlotter ingedachte?)

 

ik vindt de gok voor een nieuwe carbu te prijzig. of jullie moeten me kunnen overtuigen? (carbu is reeds vervangen in 2011.)

 

Help mij help mij uit de nood! 

Link naar reactie

wat zegt je bougie ? is die donker ? misschien er ooit geknoeid met de sproeiers misschien een maatje te groot voor hem sneller te laten rijden ?misschien ooit een verkeerde maat ingestoken door de vorige eigenaar ? een sproeier kost niets ten opzicht van een volledige carburator . . . . 

zou eens goed warmrijden en dan even goed is op zijn top dus max snelheid rijden bougie losdraaien en bekijk deze een zou koffie met melk moeten zijn als die te donker zwart is krijgt em teveel naft dus kunt ge dit met een kleinere sproeier oplossen 

Link naar reactie

Vandaag heb ik een nieuwe bobijn,bougiedop+kabel gestoken... Nog steeds hetzelfde probleem! Wat is me dit man!

Ik val in herhaling ...

Ipv al die kosten te doen laat is een compressie test doen ... tenzij je geld teveel hebt dan kan je natuurlijk blijven zooien en daar word alleen de dealer maar gelukkiger van !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...