helmet1 Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 @happyD: jouw et4 kan een randgeval zijn op vlak van de motor. Als ik mij niet vergis, werden in de eerste helft van 2000 de vespa et4's nog verkocht met een pre-leadermotor. De pre-leadermotor is herkenbaar aan het oliepijlvenstertje in de motorblok. Een leadermotor heeft dit niet. Die heeft een oliepijlstokje... Link naar reactie
Picia Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Ik heb het gevoel dat je je nogal snel bedrogen voelt (ik laat in het midden of dat al dan niet zo is), maar verlies niet uit het oog dat je een voertuig van 17 jaar oud gekocht hebt. Hieraan kan al eens het één en het ander mankeren, ook wanneer dat niet zo leek op het moment van aankoop. Het beste wat je kan doen in mijn ogen, is een klein beetje technische basiskennis opdoen en een workshop manual van je scooter proberen vastkrijgen. Hierdoor zal je zelf kleine euvels kunnen verhelpen, en zal niet voor elke kleine herstelling gebruik moeten maken van de diensten van een (dure) garagist. je kan gelijk hebben, als ze tegen mij zeggen dat de batterij juist vernieuwd is en ze laten zelfs het factuur zien van een nieuwe, dan geloof ik dat. Maar in werkelijkheid is hij vervangen maar niet door diegene dat op het factuur staat, pas op dit is door de verkoper mij wijsgemaakt. en als de garagist mij zegt mevrouw we hebben uw carborator uit elkaar gehaald en hij als hij nog lekt zal je deze helemaal moeten vervangen, dan geloof ik deze man ook want hij is toch de man met ervaring. Wat ik vooral geleerd heb, is niet zo snel nog iemand te geloven. Ik heb mij een manual afgedrukt, spijtig wel in het Engels maar het gaat wel lukken samen met jullie op het forum. Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Btw het is oliepeil en niet oliepijl, kleine opmerking aan mezelf ☺️ Link naar reactie
HappyD Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 @happyD: jouw et4 kan een randgeval zijn op vlak van de motor. Als ik mij niet vergis, werden in de eerste helft van 2000 de vespa et4's nog verkocht met een pre-leadermotor. De pre-leadermotor is herkenbaar aan het oliepijlvenstertje in de motorblok. Een leadermotor heeft dit niet. Die heeft een oliepijYep geen venstertje bijmij, en het serie nr zou dit moeten bevestigen. Waar vin je zou een workshop handleiding ? Gr, @happyD: jouw et4 kan een randgeval zijn op vlak van de motor. Als ik mij niet vergis, werden in de eerste helft van 2000 de vespa et4's nog verkocht met een pre-leadermotor. De pre-leadermotor is herkenbaar aan het oliepijlvenstertje in de motorblok. Een leadermotor heeft dit niet. Die heeft een oliepijlstokje... Link naar reactie
Picia Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 ame="helmet1" post="290612" timestamp="1440501178"]@happyD: jouw et4 kan een randgeval zijn op vlak van de motor. Als ik mij niet vergis, werden in de eerste helft van 2000 de vespa et4's nog verkocht met een pre-leadermotor. De pre-leadermotor is herkenbaar aan het oliepijlvenstertje in de motorblok. Een leadermotor heeft dit niet. Die heeft een oliepij Yep geen venstertje bijmij, en het serie nr zou dit moeten bevestigen. Waar vin je zou een workshop handleiding ? Gr, http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/ET4/ Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.