Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Et4 125Cc Lekt Benzine


Picia

Aanbevolen berichten

Vespa ET4 125cc van 1998 gekocht, 3000 km, heeft naar het schijnt lang stil gestaan.

 

volgens garage moet de carburator vervangen worden en gaat het honderden euro's kosten.

Was niet vermeld bij de verkoop natuurlijk. Dus ben ik dik bedrogen geweest.

 

De garagist heeft de carburator uit elkaar gehaald, gekuist maar helaas het heeft niets uitgehaald.

De benzine blijft eruit druppelen.

 

Klopt dit ?

 

Wat is jullie mening hierover ? Bestaat er een goedkopere oplossing ? LmL onderdelen ? goedkoper ?

 

groeten

Patricia

 

Link naar reactie

Vermoed dat je particulier hebt gekocht en de scooter niet hebt horen draaien ed? Ofwel naar (andere) garage en betalen, ofwel zelf doen/leren. IIs de garage waar je ging eigenlijk vertrouwd met een et4?

Zo'n carburator zal nieuw wel (veel) geld kosten, maar er zijn ook tweedehands wel mogelijkheden, vermoed ik.

Zou me verbazen moest die helemaal vervangen moeten worden ook.

Mvg, pete.

Link naar reactie

De garage is eigenlijk een voor de nieuwe modellen. En staat bekend als een dure maar wel te vertrouwen, en ja ik heb deze particulier gekocht. Aan het geluid is niks mis mee. Ik heb nu voorlopig het overloop darmke dicht gestopt en omhoog geplakt. Heel ons huis stonk naar benzine. Van de winter halen we hem uit elkaar. Als ik dan hulp nodig heb roep ik jullie nog is op, bedankt. Ben al een beetje gerust gesteld.Nu genieten van de goeie zomer.

Link naar reactie

voor een et4 ga je hier weinig hulp vinden vrees ik. het is niet zo'n populair model en diegene die hier zelf sleutelen zijn voornamelijk met px of ouder bezig.

Je moet eens even nakijken of je een et4 hebt met een leadermotor of niet. Indien een leadermotor kan je alle onderdelen incl volledige carbu terugvinden bij easyparts.nl . volledige carbu kost daar wel 210€.

Ik zou, als ik u was eens starten met nieuwe pakkingen vlotter en vlotternaald

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hallo,

Ik heb ook een vespa et4 gehad. Alle vespa et4's van voor 2000 hebben een pre-leadermotor. Daar ga je dus rekening mee moeten houden wanneer je op zoek gaat naar motoronderdelen. Dat het compartiment onder het zadel warm wordt, is normaal want dat ligt juist boven de motor. Het benzinelek kan ook te maken hebben met het feit dat je te veel brandstof tankt? Dat heb ik in het begin ook ondervonden :) Want na het tanken lag er steeds een plasje benzine op de vloer.

Grtz

Kristof

Link naar reactie

Dan heb je volgens mij veel te veel getankt. Als het tankpistool afslaat dan is ook je tank vol. Dus zeker niet nog een paar keer bijknijpen zoals bij het tanken van een auto. Ik heb die fout in het begin ook een paar keer gemaakt met als gevolg dat er na een tijdje een ganse plas benzine op de garagevloer lag. Het lekken van de benzine zal normaal gezien vanzelf stoppen.

Link naar reactie

Bedankt dat stelt mij al een beetje gerust, ik zal nog wat afwachten vooraleer zwaar kosten te doen, het is waar dat rijdt heeeeel plezant en rap dat die is. Maar op de moment wil hij niet starten, zucht. Verzopen denk ik, want de lichten werken nog. Morgen komt er iemand naar kijken

Link naar reactie

Is de batterij eigenlijk al veranderd? Want langdurige stilstand is nefast voor de levensduur van een batterij. Ik had trouwens ook startproblemen toen ik te veel had getankt...

De vespa et4 is inderdaad een leuk scheurijzertje. Vooral de acceleratiesnelheid is super. Het is een van de leukste vespa's die ik al heb gehad en ik heb er inmiddels al een paar 'versleten'.

Link naar reactie

Khoop dat het in orde komt.

Ik heb mijne et4 nu een paar maand, is wel van 2000 en geen pre-leadermotor.

Tot nu toe geen probleem mee, enkel,als hij een paar dagen niet gereden heeft ne keer of 3 proberen voor hij start.

maar het is een fijne scoot om met te rijden.

Good luck.

Link naar reactie

  1. Mijn broer heeft hem vandaag open gedaan en een pinneke vervangen. Lekken zou opgelost zijn. Stel ik mij wel de vraag, konden ze dat in de garage dan niet zien ? Te simpel ?

Batterij was vervangen (maar weeral bedrogen) niet door een nieuwe, nu dus wel. Hij loopt als nieuw.

wat is het verschil tussen een pre-leadermotor en geen pre-leadermotor ?

Link naar reactie

Voila zo te horen zijn de problemen opgelost, waardoor je nu met volle teugen kunt genieten van je schitterende wesp! Waarin de vespa et4 van voor 2000 vooral verschilt met die van na 2000, is de uitlaatsetup. Want die van voor 2000 is niet uitgerust met een katalysator. Dat voel je normaal gezien wel in het rijgedrag...

Link naar reactie

Ik heb het gevoel dat je je nogal snel bedrogen voelt (ik laat in het midden of dat al dan niet zo is), maar verlies niet uit het oog dat je een voertuig van 17 jaar oud gekocht hebt. Hieraan kan al eens het één en het ander mankeren, ook wanneer dat niet zo leek op het moment van aankoop.

Het beste wat je kan doen in mijn ogen, is een klein beetje technische basiskennis opdoen en een workshop manual van je scooter proberen vastkrijgen. Hierdoor zal je zelf kleine euvels kunnen verhelpen, en zal niet voor elke kleine herstelling gebruik moeten maken van de diensten van een (dure) garagist. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...