Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Twijfel Twijfel Twijfel :)


pietermann

Aanbevolen berichten

Gisteren gaan rijden met een (glanzend) zwarte GTS 125 van mijn vriendin haar neef. Was kwa kleur wel volledig mijn goesting, nu toch nog eens gaan kijken naar een blauwe in de toonzaal. Ik heb alleen schrik dat ik de blauwe rapper "beu" ga zijn...

 

Rijdt een GTS 125 anno 2015 beter of gelijk aan een model anno 2009 (dacht ik, was alleszins nog ZONDER slakkenhuis waterpomp)? Wat mij wel stoorde was het zadel. Het witte biesje deed na 30 minuten al pijn aan de onderkant van men billen  :D . Gelukkig zijn de nieuwe modellen met een ander zadel.

 

De topsnelheid en het geluid (orginele uitlaat) vond ik cava. Al mocht de vespa ietssss sneller optrekken en hernemen. Ik veronderstel dat een vario van Malossi hier zal helpen?

Dat laatste ... hier vrees ik toch voor . Van "een ezel een koerspaard maken" zal niet lukken.

Mochten de prestaties nu al tegenzitten dan zou ik toch 2 keer nadenken alvorens over te gaan tot aankoop van een "nieuwe" 125.

Velen zijn u voor gegaan en hebben spijt misschien is overwegen om Voor een A rijbewijs te gaan en u meteen iets aan te schaffen wat beter optrekt

zodat je niet op je honger blijft zitten - :)

Link naar reactie

Altijd gaan voor hetgeen je in eerste instantie dacht.

 

Persoonlijk zonder twijfel de mat grijze.

 

Ik heb een donkergrijze glanzende GTV , gekocht met blikschade en zelf bijgewerkt.

 

De grondlaag was matgrijs, toen ik dat zag wou ik hem direct volledig die kleur geven, stom dat ik al de bussen op maat had laten maken in dat donkere grijs en de clearcoat.

 

Veel geluk en plezier ermee.

 

Een Vespa trekt niet op he, dat snort weg, zelfs mijn 250 "trekt" niet op. Een auto inhalen bvb , moet altijd ingecalculeerd worden met de nodige aanloop.

 

Zelfs al steek je hem vol met Malossi en consoorten, het zal lijken alsof hij vinniger wordt, snller wordt, krachtiger wordt, maar tot nog toe heb ik geen "truukjes" gezien die hem plots veel sneller maken.

 

Maar ik ben er zeker van dat je er makkelijk 2000 euro kan insteken om te constateren dat het nog steeds geen moto is...

 

 

 

Link naar reactie

Gisteren gaan rijden met een (glanzend) zwarte GTS 125 van mijn vriendin haar neef. Was kwa kleur wel volledig mijn goesting, nu toch nog eens gaan kijken naar een blauwe in de toonzaal. Ik heb alleen schrik dat ik de blauwe rapper "beu" ga zijn...

Zwart en wit zijn eigenlijk geen (echte) kleuren dus uw keuze naar de juiste kleur zal bij deze wat gemakkelijker worden... :rolleyes:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wit

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hoi

Lastig he. Ik zat met hetzelfde probleem. ik koos eerst ook voor glans zwart tot ik die blauwe zag. daarna toch weer naar zwart  maar toen ik weer in de shoroom kwam en die Blauwe zag wist ik het zeker blauw.

en elke dag als ik hem zie toch blij met deze keus al vind ik de zwarte ook nog steeds erg mooi.

Link naar reactie

De kogel is door de kerk! Kga voor een zwarte GTS gaan. Maar ik ga de aankoop uitstellen tot begin volgend jaar, +- maart 2016. Als ik hem nu koop moet ik hem ook nu verzekeren en in de winter zou hem toch op stal staan :) zonde van het geld dus...

 

ik heb de mijne in Oktober gekocht. 3 jaar geleden, buiten Januari (strenge winter) heb ik er weekelijks mee gereden. je moet je iets warmer aankleden natuurlijk. deze zomer bij 30° bleeft hij meestal op stal, ik vond het gewoon te warm, niet tijdens het rijden, maar tijdens het wachten voor de duizende rodelichten die te pas en te onpas op rood springen in Vlaanderen

Link naar reactie

De kogel is door de kerk! Kga voor een zwarte GTS gaan. Maar ik ga de aankoop uitstellen tot begin volgend jaar, +- maart 2016. Als ik hem nu koop moet ik hem ook nu verzekeren en in de winter zou hem toch op stal staan :) zonde van het geld dus...

in de winter macheert die ook zenne

Link naar reactie

Leuk topic, zoveel posts voor enkele kleurtjes... :P  Met de weinig kleuren die Vespa in het gamma aanbiedt, is geen enkele Vespa van de laatste jaren origineel te noemen. Met faceliften of nieuwe modellen, bedoelen ze bij Vespa nieuwe kleuren en 't zijn er zo danig weinig dat je al aan de kleur kunt zien van welk modeljaar de scooter is. Dus als het dan toch pas voor volgende lente is, wacht dan nog af en komen er misschien nieuwe keuzemogelijkheden...

Link naar reactie

ik rij dagelijks, heb ondertussen regenkledij voor winter en voor zomer bij Decathlon spotgoedkoop.

 

In de winter 1.5 mand niet gereden owv; 14 dagen verlof bij kerst, en een maand niet kunnen rijden owv sneeuw etc.

 

Ik rij altijd met minstens een beschermende jeans, fullface helm, handschoenen, lange mouwen. maar mijn ritjes zijn maximum 17 minuten en 24 seconden of korter... (van en nr het werk)

Link naar reactie

ik rij dagelijks, heb ondertussen regenkledij voor winter en voor zomer bij Decathlon spotgoedkoop.

 

In de winter 1.5 mand niet gereden owv; 14 dagen verlof bij kerst, en een maand niet kunnen rijden owv sneeuw etc.

 

Ik rij altijd met minstens een beschermende jeans, fullface helm, handschoenen, lange mouwen. maar mijn ritjes zijn maximum 17 minuten en 24 seconden of korter... (van en nr het werk)

haha gij telt de seconden ook precies :) 

Link naar reactie

Kleur dat is een persoonlijke keuze. Ik bezit een mat zwarte gts. Die ik dit jaar een paar keer fel tegen de grond heb gelegd al rijdend. Dan pas weet je hoe makkelijk het is, om na het uitbutsen van de schade. terug mat zwart te spuiten. Ik gebruik daar de spuitbuskes MAT ZWART voor uit de ACTION. (2,9€/bus), geen verschil te zien. Met een metalic verniste is dat niet zo simpel. Mvg.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Update !

 

Met spijt in m'n hart moet ik jullie melden dat ik VOORLOPIG geen GTS zal aanschaffen. De verhalen over het stilvallen aan de lichten, het slecht starten/rijden tijdens de eerste kilometers én het feit dat Piaggio voor deze problemen met geen oplossing over de brug komt heeft ervoor gezorgd dat ik van mijn Vespa idee ben afgestapt. Ondertussen heb ik niet stilgezeten en heb ik mij een 2015 KTM Duke gekocht incl. nieuwe Leovinci uitlaat... Kben er van overtuigd dat ik hier ook héél veel plezier zal aan beleven. Hopelijk komt Piaggio rap met een oplossing zodat ik volgende zomer er mij toch 1'tje kan gaan aanschaffen, maar voorlopig kan ik verder met mijn KTM :).

duke.jpg

Link naar reactie

Ik vrees dat een wespje je gaat tegenvallen na zo een Duke;

 

Duke heeft; grote wielen, lange veerweg, dubbele vermogen, weegt niks. Dat ding is gewoon gemaakt om door de bochten te scheuren, in te halen.

 

Nu lijkt me zo een Duke niet echt geschikt om wat te toeren, dat kan een Vespa natuurlijk veel beter want je zit mooi rechtop.

 

Is dat een 390?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...