Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Twijfel Twijfel Twijfel :)


pietermann

Aanbevolen berichten

Twijfel twijfel twijfel... over welk kleur ik zou nemen voor de GTS 125 i.e.

Ik geraak er échtttttt niet uit :wacko: : Zwart, mat grijs of blauw.

 

Wat zouden jullie nemen?

 

245794313-vespa-gts-125-super-alle-kleur

 

245794847-vespa-gts-125-super-sport-abs.245794313_1-vespa-gts-125-super-alle-kle

 

ps: dit is geen reclame voor een motowinkel. Dit was gewoon de enigste reeks foto's waar de vespa's op de zelfde manier getrokken zijn.

Link naar reactie

Kleurkeuze is verschillend van persoon tot persoon. smaken verschillen. Zelf rijd ik met een rode GTS en ben nog steeds blij met die keuze.

 

Mijn keuze zit er dus niet echt bij. maar als ik tussen die 3 kleuren zou "moeten" kiezen, dan koos ik voor de 'laatste'. de "blauwe".

Link naar reactie

Ik zou gaan voor de glanzende zwarte. Iets moeilijker in onderhoud maar als je hem poetst dan zie je dat wel heel goed. Een metalic blauwe of nog beter een matalic grijze zijn minder gevoelig aan vuil. Maar je ziet amper het verschil als je ze gepoetst hebt of niet. Altijd +/- hetzelfde nooit stralend zuiver of onbesnut vuil...

 

Heb zelf een witte en die heeft hetzelfde voor- of nadeel. Snel vuil, maar stralend wit als hij kraaknet is, kwestie van smaak  ;)

 

TIP: De gustibus et coloribus non disputandum: ==> Over smaken en kleuren valt niet te redetwisten.

Link naar reactie

Ik zou gaan voor de glanzende zwarte. Iets moeilijker in onderhoud maar als je hem poetst dan zie je dat wel heel goed. Een metalic blauwe of nog beter een matalic grijze zijn minder gevoelig aan vuil. Maar je ziet amper het verschil als je ze gepoetst hebt of niet. Altijd +/- hetzelfde nooit stralend zuiver of onbesnut vuil...

 

Heb zelf een witte en die heeft hetzelfde voor- of nadeel. Snel vuil, maar stralend wit als hij kraaknet is, kwestie van smaak  ;)

 

TIP: De gustibus et coloribus non disputandum: ==> Over smaken en kleuren valt niet te redetwisten.

Wel ja,zo ne matalic onbesnutte lijkt me wel wat :-)

Link naar reactie

Wij rijden hier met ne witte en ne blauwe...voor die matte ben ik  persoonlijk niet omdat ik het gewoon niet mooi vind en ook omwille van de nadelen die hierboven voldoende omschreven werden.  Tja, de keuze blijft uiteindelijk bij jou, smaken verschillen nu eenmaal.  Nog succes met het kiezen en piekeren.

Link naar reactie

heb ook een matte en als ik opnieuw zou kunnen kiezen zou ik gene in mat kleur kopen , minste kleine kras ziet ge vooral bij mat zwart .tja kleur kiezen is niet moeilijk wa ziet ge graag ?ik denk ook die blauwe heeft wel iets speciaals .

Kleine krasjes kan je op een mat zwarte makkelijk retoucheren met een Motip hittebestendige matzwart spuitbus, in de kap van de bus spuiten, een heel fijn borsteltje nemen, klaar.

Link naar reactie

Ik zelf heb enkele maanden geleden een zwarte gekozen. En ik vind dat het best meevalt qua onderhoud: het vuil valt niet zo fel op.

Maar kleur is een persoonlijke keuze.  Ik heb wel de indruk dat blauw niet populair als kleur is bij de GTS.  Je ziet ze ook bijna niet ... dus is wel wat meer origineel.

 

Groetjes Gert

Link naar reactie

Ok,

 

de eerste beslissing is al gemaakt: geen mat grijze Super Sport. Waarom? Ik ben als de dood voor krassen. En zéker de soort krassen die ik er niet kan uit polieren met een poliermachine (iets wat ik wel kan bij de blauwe of zwarte GTS met een laag blinkende vernis over). Ook heb ik voor mijn auto speciale producten staan voor het kuisen van lak met een glazende vernis laag over...

 

Dus nu blijft de zwarte GTS nog over een de blauwe. Ik heb ook betere foto's gevonden :D :

 

015-Vespa-GTS-Super.jpg

030-Vespa-GTS-Super.jpg

Link naar reactie

Zwart is een mooie kleur als de Vespa juist is gekuist...maar is ook een kleur die heel snel terug "vuil" wordt (ieder spatje of stofje is direct zichtbaar)

 

Zwart is ook een kleur die in het verkeer minder opvalt...dus blijft er alleen nog dat "speciale blauw" over, om uit te kiezen ;)... als je het natuurlijk zelf ook mooi vind.

Link naar reactie

Ik zelf heb een matzwarte en ik moet zeggen kuisen is heel erg gemakkelijk ik ga er gewoon met een vochtige doek over en hij is weer schoon.

Geen gezeur met spuitbussen om de glans lakken weer glanzend te krijgen. Ik had ook de optie een blauwe of matzwarte ik heb bewust gekozen voor de matzwarte.

 

Maar voor eenieder geld. gewoon nemen waar je het beste bij voelt.

Link naar reactie

Zwart is een mooie kleur als de Vespa juist is gekuist...maar is ook een kleur die heel snel terug "vuil" wordt (ieder spatje of stofje is direct zichtbaar)

 

Zwart is ook een kleur die in het verkeer minder opvalt...dus blijft er alleen nog dat "speciale blauw" over, om uit te kiezen ;)... als je het natuurlijk zelf ook mooi vind.

Ik vind dat het zwart bij mij wel goed meevalt, ik poets zeker niet elke week!

Wat opvallen in het verkeer betreft, heb je gelijk dan is zwart de minst goede kleur om op te vallen!

Zwarte Vespa GTS zie je ook overal, is zeker niet origineel of uniek.

 

Pietermann, ga bij een vespadealer eens de vespa GTS in verschillende kleuren bekijken, dat zegt zoveel meer dan foto's op het intrenet.

 

Groetjes, Gert

Link naar reactie

Had precies dezelfde twijfel vorige maand, maar aangezien er toen nog gratis ABS op de Super zat, viel de Supersport af. Een rode heb ik nu (staat te koop trouwens:-) en wilde niet weer hetzelfde. Zwart zijn ze allemaal al, dus dacht ik aan blauw, maar mijn vrouw vond die niet mooi dus is het een witte geworden. Volgende week wordt ie geleverd:-)

 

Van mij had er wel wat meer kleur keuze mogen zijn, uiteindelijk zijn wit, zwart en rood al 10 jaar leverbaar of zo.

Link naar reactie

Had precies dezelfde twijfel vorige maand, maar aangezien er toen nog gratis ABS op de Super zat, viel de Supersport af. Een rode heb ik nu (staat te koop trouwens:-) en wilde niet weer hetzelfde. Zwart zijn ze allemaal al, dus dacht ik aan blauw, maar mijn vrouw vond die niet mooi dus is het een witte geworden. Volgende week wordt ie geleverd:-)

 

Van mij had er wel wat meer kleur keuze mogen zijn, uiteindelijk zijn wit, zwart en rood al 10 jaar leverbaar of zo.

 

Als er nog meer kleurkeuze was, wordt de twijfel alleen nog maar groter ;)

 

Veel succes met je nieuwe witte Vespa.

Link naar reactie

Gisteren gaan rijden met een (glanzend) zwarte GTS 125 van mijn vriendin haar neef. Was kwa kleur wel volledig mijn goesting, nu toch nog eens gaan kijken naar een blauwe in de toonzaal. Ik heb alleen schrik dat ik de blauwe rapper "beu" ga zijn...

 

Rijdt een GTS 125 anno 2015 beter of gelijk aan een model anno 2009 (dacht ik, was alleszins nog ZONDER slakkenhuis waterpomp)? Wat mij wel stoorde was het zadel. Het witte biesje deed na 30 minuten al pijn aan de onderkant van men billen  :D . Gelukkig zijn de nieuwe modellen met een ander zadel.

 

De topsnelheid en het geluid (orginele uitlaat) vond ik cava. Al mocht de vespa ietssss sneller optrekken en hernemen. Ik veronderstel dat een vario van Malossi hier zal helpen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...