Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onderhoud , Transmisie Olie Gts 125 Ie


ice man

Aanbevolen berichten

hallo wil me onderhoud doen aan de transmisie  , heb me transmisie olie gekocht halve liter  bij de dealer sae 90 castrol hoop dat dit juist is want heb dit meegekregen .is voor 2takt en 4 takt. iemand heeft er iemand tip voor dat ik begin ,hoeveel er in moet enz .. . . als ik op you tube kijk zie ik niet echt de 125ie motor , eerder een ander model maar daar doen ze 150 cc met een spuit in de transmissie de olie erin :) . trouwens de vespa heeft net nog geen 5000 km is dit niet wat te vroeg voor een transmissie oliewiewissel ? alle tips zijn welkom.dus ik vermoed dat er 150 cc erin moet want de dealer zei ook dat ik de halve liter 3 x kon gebruiken.

 

voor de rest bougie word veranderd door een ngk bre8k olie oliefilter en een malossi luchtfilter , wel ben vergeten dat deze nog ingevet of met schuim werd ingespoten dacht ik , heb deze nog niet gekocht .voorlopig verander ik de luchtfilter dan nog niet .

Link naar reactie

Zit dienen olie der nu nog nie in want  ...smiley2eatingpopcorn.gif . :D

nee fendt nog altijd niet geen tijd gehad, moet de olie nog gaan veranderen bij de dealer , ik weet het niet meer de ene zegt sae 90 is te dik de ene zegt sae 90 is voor lambretta's  op internet is sae 90 voor primavera's boekje zegt 80w90 api gl- 4 norm sintesief zegt sae 90 is de opvolger van 80w90 ! ik ga gewoon deze veranderen naar 80w90. ik moet ervan zeker zijn wil niet gaan gokken en zomaar iets erin gooien, normaal gezien zou die olie om de 10.000k moeten veranderd moeten worden, maar ik ga ze toch veranderen dan is bijna alles ineens gedaan en is alles lekker met verse vloeistoffen gevuld .mijn auto moet ook om de 30.000k maar ik verander deze om de 20.000k en heb 300.000km ermee gereden en bolt als een klokje nog steeds 

Link naar reactie

dadelijk eens kijken voor nieuwe transmissie olie , als ze deze niet hebben bij dealer  kijken bij erckens of felix & jos moet vandaag gebeuren heeft te lang geduurd heb er zelfs nachtmerries van gehad :) dat ik met mijn gts aan het schakelen was hahahaha. lang leve de automaat .

Link naar reactie

iceman, er zitten 2 luchtfilterkes in,

 

de grote, die ondergedompled wordt, maar er zit aan dezelfde kant, meer naar voren, ook een kleinere, die haal je eruit en blaas je gewoon zuiver (of stofzuigen), zit geen olie in .

moet deze ondergedompeld worden in olie ? want op de filter staat er niets van op de malossi site ook niets? net dealer geweest die zei zelfs dat da slecht was dat em minder lucht aanzuigt als ge dat doet! wem wat em zei bij stoffige of als ge veel in de zand of in de oestijn rijd :) ik  weet dat  ze dit bij de crossmoto's doen omldat die altijd in de zand modder rijden en dan klinkt da logisch maar of da ook echt voor de vespa van toepassing is weet ik niet .

Link naar reactie

iceman, er zitten 2 luchtfilterkes in,

 

de grote, die ondergedompled wordt, maar er zit aan dezelfde kant, meer naar voren, ook een kleinere, die haal je eruit en blaas je gewoon zuiver (of stofzuigen), zit geen olie in .

bij mij zit er maar ene luchtfilter in ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...