Ga naar inhoud
Vespaforum.be

300Ie Super Sport Valt Regelmatig Stil.


PhilipL

Aanbevolen berichten

Zijn er nog Vespisten die problemen met het stilvallen van de motor als je stopt aan een verkeerslicht, kruisig of andere ?  Vespa is nieuw van april/mei dit jaar.  Al meerdere keren bij de dealer geweest, maar geraakt niet opgelost. Eerst met een busje op de injectie gespoten, doet niets.  Nu gaan ze hem aan de computer hangen en zeggen dat we 98 moeten tanken.  Is er iemand bij wie het probleem opgelost is en wat was de oplossing ?  

Link naar reactie

Bij ons in de club zijn er ook 2 kerels die hetzelfde probleem hebben ook met recent nieuw aangekochte vespas eind 2014 en begin 2015. Ze zijn al diverse keren binnen geweest bij de dealer waar ze 1 keer een update(software) hebben gedaan en het was nog niet opgelost en 2 keer binnen toen hebben ze een nieuwe injector gestoken ... voorlopig met succes maar hij heeft sindsdien maar enkele 100 km's gereden ...misschien ook te vroeg victorie gekraaid .

Jij bent in ieder geval geen alleenstaand geval als dit een schrale troost magen wezen...hopelijk geraakt dit regelmatig voorkomende euvel snel opgelost !

Ga tot bij de dealer en vraag of hij de storing(en) is kan uitlezen misschien vinden ze daar iets alhoewel ik hierover  mijn twijfels heb

Link naar reactie

Bij ons in de club zijn er ook 2 kerels die hetzelfde probleem hebben ook met recent nieuw aangekochte vespas eind 2014 en begin 2015. Ze zijn al diverse keren binnen geweest bij de dealer waar ze 1 keer een update(software) hebben gedaan en het was nog niet opgelost en 2 keer binnen toen hebben ze een nieuwe injector gestoken ... voorlopig met succes maar hij heeft sindsdien maar enkele 100 km's gereden ...misschien ook te vroeg victorie gekraaid .

Jij bent in ieder geval geen alleenstaand geval als dit een schrale troost magen wezen...hopelijk geraakt dit regelmatig voorkomende euvel snel opgelost !

Ga tot bij de dealer en vraag of hij de storing(en) is kan uitlezen misschien vinden ze daar iets alhoewel ik hierover  mijn twijfels heb

Gaan ze donderdag blijkbaar nog eens doen...alvast bedankt voor de tip van de injector.  Als het niet opgelost geraakt, volgt kwade brief naar Piagio in NL.  

Link naar reactie

Zelfde probleem hier met nieuwe GTS van mei 2015,heel af en toe stilvallen wanneer ik vertraag tot bijna stilstand.

Volgens Smeyers hebben bijna alle nieuwe (2014- ) het en zou het probleem zich vanzelf moeten oplossen na verloop van tijd,

zoniet moet hij aan de computer gehangen worden voor een update.

Ik heb 2000 km ondertussen, ik ga nog even afwachten, want toen ik enkele weken geleden op onderhoud ging voor het eerste onderhoud was de nieuwe software nog niet beschikbaar.

Link naar reactie

blijkbaar zijn de oudere gts beter dan de nieuwere modellen als ik da hier zo lees, gaat niet iedere dealer de injector veranderen  de meeste dealers houden u aan de lijn gaat in weg met de tijd software update en dergelijke . . . . .  tegen dan is u garantie verlopen en sta je daar.

ik vind dat dit beter moet opgelost moet worden ! ze weten wat de probleem is en blijkbaar willen sommige dealers dit oplossen met softwareupdate of kom over 2000km terug.

kan goed zijn dat de eigenaar van die gts dit zodanig moe word dat hij deze in verloop van tijd verkoopt gewoon van de miserie!

Link naar reactie

is toch schandalig ge koopt een scoot die zo duur is als een moto bijna 6 duizend euro en die valt dan in pan aan de lichten ? ik vind dit niet kunnen , china kwaliteit noem ik dit  ge kunt beter een chinese scoot kopen want dan lachen ze u  tenminste  niet uit als dan stil valt aan de lichten .

Link naar reactie

Mijn Gts Super 125 van 2015 start goed en valt niet nooit stil tot nu toe... ik ben toch niet de enige zonder problemen?

 

Maar jullie hebben gelijk, dat het schandalig is dat er zoveel nieuwe Vespa's zijn met problemen en dat die niet meteen tegoei opgelost worden.  

Maar wij zijn zo stom ? om nieuwe Vespa's  te blijven kopen he!

Link naar reactie

Hupsa, hier nog eentje die dit probleem had. Mijn Vespa is ook nog nieuw (januari '15) en had dit ook. Specifiek: bij vertragen tot stilstand kon het plots stilvallen. Meestal startte hij meteen terug als je eens met de sleutel af/aan zet, 1 keer moest ik 20(!) minuten wachten.

 

Na een paar keer binnen te zijn geweest bij de dealer heeft deze de laatste keer een nieuwe software-update geïnstalleerd, tot nog toe heeft dat het probleem volledig opgelost. Dat was ergens eind februari als ik mij niet vergis.

Link naar reactie

Bij mij precies het zelfde verhaal. Ik heb de GTS in februari gekocht en na ongeveer 500 km met het ding gereden te hebben viel hij stil na ongeveer 90 km.

Toen ik hem moest binnen brengen voor de 1000 km beurt heeft hij een update gehad en sindsdien heeft hij nergens meer last van.

 

Wel merk ik dat als ik rustig kom aanrijden bij bijvoorbeeld het rode licht is het net of hij wilt uitvallen maar tot nu toe is dit nog niet gebeurt.

Link naar reactie

blijkbaar zijn de oudere gts beter dan de nieuwere modellen als ik da hier zo lees, gaat niet iedere dealer de injector veranderen  de meeste dealers houden u aan de lijn gaat in weg met de tijd software update en dergelijke . . . . .  tegen dan is u garantie verlopen en sta je daar.

ik vind dat dit beter moet opgelost moet worden ! ze weten wat de probleem is en blijkbaar willen sommige dealers dit oplossen met softwareupdate of kom over 2000km terug.

kan goed zijn dat de eigenaar van die gts dit zodanig moe word dat hij deze in verloop van tijd verkoopt gewoon van de miserie!

Dat zal toch niet lukken want dan sta ik gewoon elke week terug voor de deur van de dealer al moet ik dat 2 jaar aan een stuk doen  :unsure:

Link naar reactie

Hupsa, hier nog eentje die dit probleem had. Mijn Vespa is ook nog nieuw (januari '15) en had dit ook. Specifiek: bij vertragen tot stilstand kon het plots stilvallen. Meestal startte hij meteen terug als je eens met de sleutel af/aan zet, 1 keer moest ik 20(!) minuten wachten.

 

Na een paar keer binnen te zijn geweest bij de dealer heeft deze de laatste keer een nieuwe software-update geïnstalleerd, tot nog toe heeft dat het probleem volledig opgelost. Dat was ergens eind februari als ik mij niet vergis.

Dan is er nog hoop...

Link naar reactie

Mijn Gts Super 125 van 2015 start goed en valt niet nooit stil tot nu toe... ik ben toch niet de enige zonder problemen?

 

Maar jullie hebben gelijk, dat het schandalig is dat er zoveel nieuwe Vespa's zijn met problemen en dat die niet meteen tegoei opgelost worden.  

Maar wij zijn zo stom ? om nieuwe Vespa's  te blijven kopen he!

Blijkbaar hebben de 125 er geen last van, enkel de 300...jij kan dus gerust op je 2 oren slapen.  ;)

Link naar reactie

een goede dealer ene die echt iets van techniek kent en als je toevallig uwe wesp daar hebt gekocht die fixt dat dat zo , de fietsenmaker dealers houden de mensen aan de lijntje updat this rij 300 rij nog eens 200 en nog een update . . . . lijkt wel windows met die updates .

Link naar reactie

Bij ons in de club zijn er ook 2 kerels die hetzelfde probleem hebben ook met recent nieuw aangekochte vespas eind 2014 en begin 2015. Ze zijn al diverse keren binnen geweest bij de dealer waar ze 1 keer een update(software) hebben gedaan en het was nog niet opgelost en 2 keer binnen toen hebben ze een nieuwe injector gestoken ... voorlopig met succes maar hij heeft sindsdien maar enkele 100 km's gereden ...misschien ook te vroeg victorie gekraaid .

Jij bent in ieder geval geen alleenstaand geval als dit een schrale troost magen wezen...hopelijk geraakt dit regelmatig voorkomende euvel snel opgelost !

Ga tot bij de dealer en vraag of hij de storing(en) is kan uitlezen misschien vinden ze daar iets alhoewel ik hierover  mijn twijfels heb

de meeste dealer veranderen niet zo snel een injector omdat dit nogal duur is . . .  blijkbaar deze dealer doet dit redelijk snel om zijn klanten tevreden te houden heb zo een indruk dat deze dealer weet wat hij doet .

Link naar reactie

Vespa heeft intussen aan de computer gehangen en gaf diverse foutmeldingen.  Welke ?  Geen idee, maar blijkbaar zijn er toch een paar nieuwe onderdelen besteld.  Ook kregen we de raad om 98 te tanken ipv 95.  Morgen gaat hij naar de dealer voor "de onderdelen".  Keep you posted.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...