Ga naar inhoud
Vespaforum.be

300Ie Super Sport Valt Regelmatig Stil.


PhilipL

Aanbevolen berichten

spijtig in plaats van betere gts modellen te maken worden deze precies slechter !!! bouwjaar 2013 nog niet eens 1x stil gevallen ben er echt content van .

 

kameraad model 2015 die is zo gestresseerd hij valt ook regelmatig stil aan de lichten en is beschaamd om met zijn gts aan de lichten te stil te vallen 

 

en vertelt mij dat hij soms toch de neiging heeft om zijn gts in de fik te steken want  ze  krijgen da blijkbaar niet volledig eruit da stil vallen . 

 

kunt ge u inbeelden een scooter boven de 4500 euro en die valt stil , mensen rijden met 2 de hands china prul scooter van 500 euro en die vallen nie stil aan de lichten.

 

vind dat vespa veel betere service moet geven en deze problemen volledig moet fixen . 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het stilvallen is inderdaad een probleem, bij gashendel dichtdraaien en uitbollen en bij bijna stilstand de motor uit vallen. Ik heb daar de eerste 30.000Km geen last van gehad maar doet zich sindsdien geregeld voor. Is raar de motor draait in vrijloop mooi als hij terug gestart is. Nog 1000Km voor 40000Km onderhoud, en dan gaat de motor er weer van onder voor een grote beurd. Eerst de klepspeling controleren en alle andere zaken. Als dat allemaal terug goed is, en het probleem doet zich nog voor moet hij eens aan de computer. Al twijfel ik er aan dat het daar mee opgelost zal zijn. We zien wel.

Link naar reactie

Beste leden,

Ik ben nieuw hier en ben mij aan het informeren omdat ik een 300 GTS zou willen aankopen.Na dit topic te hebben doorlezen(ook andere topics)begin ik steeds meer en meer te twijfelen.Kan iemand mij zeggen of dit terecht is of lees ik hier vooral de negatieve kanten?Het zou mijn eerste Vespa aankoop zijn,dacht dat deze een stevige reputatie hadden!

Link naar reactie

Er worden natuurlijk wel heel veel Vespa's verkocht, België behoort zelfs tot één van de landen waar de meeste Vespa's rondrijden. Dat er jammer genoeg dan enkele Vespaatjes tussenzitten die minder presteren, is helaas 'normaal'. Nu moet ik wel zeggen dat na verloop van tijd alles wel opgelost raakt hoor, als je de pech hebt een Vespa'tje gekocht te hebben met een probleem. 

 

Het allerbelangrijkste: zorg dat je bij een goede dealer koopt! Laat je niet teveel verleiden door de prijs/kortingen, want een goede, betrouwbare dealer is véél méér waard dan dat op termijn.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

We zijn intussen weer maanden verder en vandaag heeft de Vespa weer maar eens een update gekregen nav. het stilvallen.  Probleem blijft dus aanslepen.  Tweede probleem is dat je op voorhand niet weet wanneer de Vespa die kuren gaat hebben.  Soms rijdt hij weken zonder problemen en soms valt hij plots 2-3 keer stil.  Allez, zullen maar hopen dat deze update geholpen heeft.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Op 28 juli 2015 om 21:57, PhilipL zei:

Zijn er nog Vespisten die problemen met het stilvallen van de motor als je stopt aan een verkeerslicht, kruisig of andere ?  Vespa is nieuw van april/mei dit jaar.  Al meerdere keren bij de dealer geweest, maar geraakt niet opgelost. Eerst met een busje op de injectie gespoten, doet niets.  Nu gaan ze hem aan de computer hangen en zeggen dat we 98 moeten tanken.  Is er iemand bij wie het probleem opgelost is en wat was de oplossing ?  

ik heb dit ook voor gehad  met een gts 300ie, dan stilletjes optrekken tot 40km/u en daarna geen probleem, bij mij hebben ze de HV coil vervangen en alles is opgelost

Link naar reactie

Intussen zijn we maanden verder en de Vespa heeft nog altijd zijn kuren ondanks het feit dat hij al meerdere malen aan de computer heeft gehangen en verschillende onderdelen van de motor werden vervangen.  Omdat mijn garantie as oktober komt te vervallen, heb ik brief in bijlage naar Piaggio gestuurd.  Misschien helpt het.  Maar hoe meer klachten ze krijgen, hoe beter natuurlijk.  In bijlage alvast de template die jullie kunnen gebruiken.  Eventueel nog wel de omschrijving van de klacht aanpassen.  

Template Brief Piagio.doc

Link naar reactie
6 uren geleden, PhilipL zei:

Intussen zijn we maanden verder en de Vespa heeft nog altijd zijn kuren ondanks het feit dat hij al meerdere malen aan de computer heeft gehangen en verschillende onderdelen van de motor werden vervangen.  Omdat mijn garantie as oktober komt te vervallen, heb ik brief in bijlage naar Piaggio gestuurd.  Misschien helpt het.  Maar hoe meer klachten ze krijgen, hoe beter natuurlijk.  In bijlage alvast de template die jullie kunnen gebruiken.  Eventueel nog wel de omschrijving van de klacht aanpassen.  

Template Brief Piagio.doc

Nu komt de onverbiddelijke vraag...wie is jou dealer ?

Link naar reactie

De dealer staat al hoger in dit topic vermeld (maar ik zie dat je van Tessenderlo bent, dus is de kans groot dat jouw Vespa van dezelfde dealer komt ;)), maar ik kan niet zeggen dat hij al alles geprobeerd heeft, nieuwe koppeling, nieuwe injector,... .ik denk dat er bijna niets meer te vervangen valt.  Het straffe is dat wij in de club met 3 Vespa's zitten met hetzelfde probleem.  Daarom dat ik denk dat er nog veel meer moeten zijn en daarom mijn oproep om het schrijven naar Piagio te sturen.  Want alleen is maar alleen.

Link naar reactie

Ik ben eens benieuwd of je een reactie van Vespa zal krijgen. Heel vroeger in de tijd dat de dieren nog konden praten. Had je in België de Vespa / Piaggio invoerder. Die wel reageerde als je een klacht had en de dealer je aan het lijntje hield. Ik spreek uit eigen ervaring. Uit de periode jaren 85 - 86.

Naar ik vernomen heb is de communicatie invoerder > eindgebruiker er veel op achteruit gegaan. En dit sinds onze Nederlandse buren het roer hebben overgenomen. In feite zou je, je claim rechtstreeks naar Vespa moeten zenden. Ik heb eens het verhaal gehoord van een klant die mistevreden was van zijn Yamaha motor.  De dealer kon hem niet helpen. Ook de specialist van de invoerder die de motor onderhanden kreeg kon het euvel niet oplossen. Dagen werden weken en het euvel bleef aanhouden. Van de invoerder kreeg hij als antwoord dat alles gedaan was wat mogelijk was en dat hij er maar moest mee leren leven. Jammer genoeg voor de invoerder liet deze klant het daar niet bij. Hij schakelde een tolk in en liet zijn ervaringen in een brief zetten en stuurde die naar de Japanse hoofdzetel van Yamaha. Met succes blijkbaar. Ze hebben die klant gewoon een nieuwe motor gegeven, als compensatie voor de geleden schade en last. Bij de invoerder zouden ze wat postjes verplaatst hebben. En zelfs de verdeler zou een veeg uit de pan hebben gehad. Natuurlijk Vespa is Yamaha niet en het is algemeen gekend dat de Japannezen gekrenkt zijn in hun eer als hun product niet voldoet. En dat is dan iets waar de Italianen weer minder last van hebben. Zij houden meer van piano , piano... ...

Link naar reactie

Op mijn aangetekend schrijven dat ik naar Piaggio NL stuurde, (zie hoger in dit topic) mocht ik dinsdag ll. een antwoord ontvangen.  Je kan het in bijlage even doornemen.  Hierbij nog eens mijn oproep, heb je hetzelfde probleem en geraakt het niet opgelost, stuur dan de brief naar hen.  Want hoe zeggen ze : "Eendracht maakt macht"

160729 - Antwoord Piaggio bis.pdf

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Volgens ik lees zou er voor bepaalde modellen een terugroep actie zijn geweest. Hebben sommigen dan die terugroep actie gemist?

Als ik het dus goed begrijp is bij de huidige nieuwe scooters het probleem van de baan.

 

Artikel is van 20-02-2015
Bad news for certain owners of Piaggio and Vespa scooters, as the NHTSA issues the recall campaign number 15V066000, aimed at bringing 2,613 scooters back in the workshops of authorized dealers for repairs to the fuel system.
defective-fuel-pump-triggers-piaggio-and-vespa-recall-92510-7.jpg
According to the NHTSA, the affected scooters may stall while being operated as a result of a fuel pump malfunction. Two scenarios involving these scooters have been reported, with one customer declaring that the engine of his two-wheeler stopped during operation. The other scenario saw a fully warm scooter being operated at ambient temperatures whose engine failed to restart after being shut off for around 15-20 minutes.

An investigation carried out by the scooter manufacturer showed that the fuel pump indeed ceased to function because of a clearing problem. The space between the impeller and the inner pump housing turned out to be insufficient due to the impeller swelling. No warning for this issue was detected, so the problem could show up inadvertently and seriously increase the risk of a crash.

Piaggio is contacting all the customers and ask them to take their vehicle to an authorized dealer for a free repair. The dealers will install a new fuel pump, and the components can be identifies by a brown cap on the motor of the fuel pump vs. a black cap on the old component. The same source mentions that all new production will have a corresponding, upgraded component installed. The planned owner notification schedule spans from March 16 to April 17, 2015.

The following Piaggio and Vespa scooters are being affected by the fuel pump problems. The data is presented as Make/Model/Model Year:

PIAGGIO/BV 250/2009-2010 
PIAGGIO/BV 300/2010 
PIAGGIO/MP3 250/2009-2010 
PIAGGIO/VESPA GTS 250/2008-2010 
PIAGGIO/VESPA GTS 300/2010-2011 
PIAGGIO/VESPA GTS SUPER 250/2008-2010 
PIAGGIO/VESPA GTS SUPER 300/2010-2011 
PIAGGIO/VESPA GTV 250/2008-2010 
PIAGGIO/VESPA GTV 300/2010-2011 
PIAGGIO/VESPA LX 150/2011 
PIAGGIO/VESPA LXV 150/2011 
PIAGGIO/VESPA S 150/2011. 


Read more: http://www.autoevolution.com/news/defective-fuel-pump-triggers-piaggio-and-vespa-recall-92510.html#ixzz4Israj1jZ
Link naar reactie
59 minuten geleden, Phille zei:

We zijn hier 2 dingen door mekaar aan't halen.

die terugroep actie waar hierboven melding wordt gemaakt ivm de overhitte benzinepomp

heeft niets te maken met het regelmatig stilvallen van de laatste generatie GTS'sen.

stilvalllen van de laatste generatie GTS 125'n of GTS 300'n?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Heb precies het zelfde probleem gehad met mijn gts300 (11/2014) non abs versie en ook bij mij geen foutcodes e.a.. Na wat tips te hebben gelezen op modernvespa ben ik uitgekomen bij de cutout switch. Heb een tijdje rond gereden met doorgeluste draden en het probleem was opgelost. Nu is de switch vervangen en het probleem is opgelost (ondertussen 2000km verder).

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Nog eens een update want is toch weeral een tijdje geleden.  Intussen (een 2-tal weken geleden) heeft Piaggio voor de 5de keer (!!!) een nieuwe koppeling gestoken omdat het probleem maar niet opgelost geraakte.  Om dit te bekomen, diverse emails naar Piaggio in Nederland moeten sturen.  Hierbij een stukje van hun laatste email, waarin ze toch laten blijken dat ik geen afzonderlijk geval ben.  

Quote email Piaggio :

Geachte heer Landerloos,

De garantieverlening moeten we in het systeem nog afsluiten. Ik heb zojuist contact gehad met uw dealer. Zij zullen de verlenging in het systeem in orde maken.

Inmiddels is ook bekend geworden dat er een andere motor mapping door de fabrikant wordt ontwikkeld, die er voor moet zorgen dat het probleem van het stilvallen volledig wordt uitgesloten. De verwachting is dat deze mapping binnen een maand beschikbaar zal komen. We hebben op dit moment wel al de zogenaamde Beta mapping beschikbaar en kunnen deze dan ook op uw GTS alvast inladen. 

We gaan ervan uit dat met deze aanpak de problemen tot het verleden behoren en dat u uiteindelijk ongestoord kunt genieten van uw Vespa.

Met vriendelijke groet,

Piaggio Vespa B.V.

 

To be continued...

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...