ice man Geplaatst: 3 augustus 2015 Delen Geplaatst: 3 augustus 2015 Vespa heeft intussen aan de computer gehangen en gaf diverse foutmeldingen. Welke ? Geen idee, maar blijkbaar zijn er toch een paar nieuwe onderdelen besteld. Ook kregen we de raad om 98 te tanken ipv 95. Morgen gaat hij naar de dealer voor "de onderdelen". Keep you posted. kreeg ge die raad van de dealer om 98 te tanken ? ik denk injector vervuild Link naar reactie
PhilipL Geplaatst: 4 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2015 Injector vervuild na nog geen 3.000 km..mmmmm..kweet ni... Link naar reactie
ePit Geplaatst: 6 augustus 2015 Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 Volgens mij is Super 98 voor een Vespa niet beter dan Euro 95 en daar is al veel over verteld op dit forum--> zie bvb. http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/23780-welke-benzine/#entry263456 Link naar reactie
PhilipL Geplaatst: 6 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2015 Vandaag Vespa dus bij dealer geweest, nieuwe bougie, ergens een nieuwe dichtingsring gestoken aan de motor,...toch een dik uur mee bezig geweest. Ondanks het berichtje hierboven, toch de raad gekregen om 98 te tanken, alhoewel ik daar ook niet in geloof. Maar ja, we zullen nu eerst maar eens wat gaan rondbollen en zien of het allemaal heeft geholpen. Als ik het niet vergeet zal ik binnen een week of twee laten weten hoe het gegaan is. Link naar reactie
Galibier2646 Geplaatst: 11 augustus 2015 Delen Geplaatst: 11 augustus 2015 Hi, ik heb sinds 3 weken een Gts 125ie Super (bj 2009) in het bezit, 2de hands aangekocht. Scooter heeft 4000 km en is aangekocht, en 2 maand geleden nog op onderhoud geweest bij dezelfde erkende dealer in Gent. Ik stel nu vast dat bij ritten van +/- 1u de scooter stilvalt aan de rode lichten en pas na 20 tot 30 min weer wil starten. Het is zeker geen probleem met de batterij, de motor start maar zodra ik gas geef valt hij opnieuw stil... . ik vermoed iets met de injector, Kan dit ? Dit is ondertussen reeds 3x voorgevallen. Bij korte ritjes nog geen problemen ondervonden. Iemand een idee, of gelijkaardige ervaringen meegemaakt ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 augustus 2015 Delen Geplaatst: 11 augustus 2015 De benzinepomp defect, dacht dat de vespa's van rond die periode daar nogal wat problemen mee hadden. Er was of is trouwens nog gratis vervanging van die pompen voorzien. Groetjes, nero. Link naar reactie
Galibier2646 Geplaatst: 11 augustus 2015 Delen Geplaatst: 11 augustus 2015 De benzinepomp defect, dacht dat de vespa's van rond die periode daar nogal wat problemen mee hadden. Er was of is trouwens nog gratis vervanging van die pompen voorzien. Groetjes, nero. Bedankt voor de snelle feedback. Ik ben zopas naar de dealer geweest die sinds vandaag terug uit verlof is, en het blijkt effectief de benzinepomp te zijn. Deze wordt onder garantie, adhv een terugroepactie door Piaggio, vervangen Link naar reactie
PhilipL Geplaatst: 14 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Ik had beloofd om binnen twee weken even te laten weten hoe het gaat met de Vespa na de laatste vervangingen en aanpassingen. Awel, niks , nada, probleem nog steeds stilvallen. Gisteren tijdens een dagtrip zelfs tot 3 keer toe op een afstand van 100 km. Een mail naar de dealer met de vraag om even te laten weten wat er juist gedaan werd, wordt niet beantwoord. Begrijpen wie begrijpen kan. Maar als Piaggio blijkbaar zelf niet weet hoe ze het moeten oplossen, hoe kan de dealer het dan weten ? Maar goed, dan nog maar eens langs gaan zeker, misschien moet ik gewoon een nieuwe motor vragen, is toch in garantie . Hou jullie op de hoogte van het verdere verloop. Link naar reactie
pietermann Geplaatst: 14 augustus 2015 Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 PhilipL, waar hebt u de vespa gekocht? Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 14 augustus 2015 Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Bedankt voor de snelle feedback. Ik ben zopas naar de dealer geweest die sinds vandaag terug uit verlof is, en het blijkt effectief de benzinepomp te zijn. Deze wordt onder garantie, adhv een terugroepactie door Piaggio, vervangen "Terugroepactie"? De vespa is van 2009, ze gaan nog niet te luid geroepen hebben... Link naar reactie
PhilipL Geplaatst: 14 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 PhilipL, waar hebt u de vespa gekocht? Korte en bondige vraag, maar mag ik weten vanwaar het interesse ? Link naar reactie
pietermann Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 Omdat ik binnenkort een Vespa GTS wil kopen en wil weten waar je wel (of niet) een goede service krijgt. Link naar reactie
LighScan Geplaatst: 15 augustus 2015 Delen Geplaatst: 15 augustus 2015 Er zijn veel dealers, wat is je regio Pietermann? Link naar reactie
PhilipL Geplaatst: 16 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2015 Omdat ik binnenkort een Vespa GTS wil kopen en wil weten waar je wel (of niet) een goede service krijgt. Hebje pm gestuurd Link naar reactie
GTS001 Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Gisteren met mijn 260 km oude 300 ook stil gevallen in de gietende regen (op terugweg van Tessenderlo... Raar,startte ook dadelijk terug... Toch iets om in de gaten te houden,als ik het nog een voor heb zal ik de dealer op de hoogte brengen... Link naar reactie
ice man Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Gisteren met mijn 260 km oude 300 ook stil gevallen in de gietende regen (op terugweg van Tessenderlo... Raar,startte ook dadelijk terug... Toch iets om in de gaten te houden,als ik het nog een voor heb zal ik de dealer op de hoogte brengen... amaai in die regen ook nog das balen man . ben juist op tijd vertrokken daar , was bijna thuis begon het te regenen. blijven melden aan de dealer zolang jullie dit niet melden is deze probleem ongekend. Link naar reactie
GTS001 Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Is er ondertussen al iets meer bekend,wat het probleem zou kunnen zijn ? Ik tank ook 95, dan ook maar alvast overschakelen naar de 98 ? Regen,niet normaal... . maarja dat kon de pret niet drukken ;-) en dan ook nog geen regenkledij bij... Link naar reactie
jona7876 Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Hey, Ik moet zeggen dat ik met mijn 125cc na 170km ook 2 keer ben stilgevallen maar dat was eenmalig... Ik heb er nu 550 km opzitten ( na de trip in tessenderlo Link naar reactie
jona7876 Geplaatst: 24 augustus 2015 Delen Geplaatst: 24 augustus 2015 Ik bedoel dus dat ik ook 98 tank, correctie ! Link naar reactie
Imhotep Geplaatst: 25 augustus 2015 Delen Geplaatst: 25 augustus 2015 Hey, Ik moet zeggen dat ik met mijn 125cc na 170km ook 2 keer ben stilgevallen maar dat was eenmalig... Ik heb er nu 550 km opzitten ( na de trip in tessenderlo) en het is niet meer voorgevallen. Volgens smeyers zou dit bij mij aan de lamda sonde liggen ( of zoiets),die zou zichzelf regelen. Als ik het goed begrepen heb allemaal. Ik tank nu ook wel 95 omdat dat hier regelmatig voorbij zag komen Grts lijkt mij ook weer zo een lul-verhaal. (even kort en ook een beetje onvolledige uitleg hieronder over de lambdasonde) de lambdasonde is eigenlijk gewoon ne zuurstofmeter en navenant hoeveel zuurstof er in de uitlaatgassen zit gaat diee meer of minder benzine inspuiten. Dit is een proces dat de bij iedere inspuiting wordt aangepast naar een net te arm net te rijk mengsel ivm de uitlaatgaszuivering. Link naar reactie
PhilipL Geplaatst: 26 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2015 Is er ondertussen al iets meer bekend,wat het probleem zou kunnen zijn ? Ik tank ook 95, dan ook maar alvast overschakelen naar de 98 ? Regen,niet normaal... maarja dat kon de pret niet drukken ;-) en dan ook nog geen regenkledij bij... Tanken nu een week of drie 98 maar lost het probleem niet op. Vespa blijft kuren hebben. Wacht nu op overzicht van de dealer wat er intussen aangepast is en dan gaat er een schrijven naar Piaggio. Link naar reactie
LighScan Geplaatst: 27 augustus 2015 Delen Geplaatst: 27 augustus 2015 Nogal logisch dat 98 het niet oplost, het biedt geen enkele toevoeging / extra voordeel t.o.v. 95 voor Vespa's en de meeste auto's. Enkel voor voertuigen met veel vermogen biedt het wat voordeel. Een hoger octaangehalte zoals bij Euro 98 voorkomt pingelen van de motor. Pingelen is een onregelmatige verbranding waarbij twee vlamfronten ontstaan door detonatie. In het algemeen ontstaat pingelen vooral bij motoren met een hoge compressieverhouding (sportieve motoren). Het heeft geen zin om 98 in een motor te stoppen die geschikt is voor 95. Het gaat om de ‘hardware’ en niet om de belasting.Bron: link Link naar reactie
PhilipL Geplaatst: 9 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2015 Midden september de meest recente software up-date gehad, resultaat tot nu toe...valt niet meer stil. . Hoop dat dit mijn laatste post is wat dit item betreft. Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 10 oktober 2015 Delen Geplaatst: 10 oktober 2015 Bij mij heeft het probleem zichzelf opgelost... vanaf 2500 km ben ik niet meer stilgevallen en heb nu 3300 km heb wel sinds 2500 km super 98 getankt.. Link naar reactie
Paolo10 Geplaatst: 14 oktober 2015 Delen Geplaatst: 14 oktober 2015 op mijn 300 GTS staan nu 8400 km. tot voor zijn onderhoud van 5000 km heel af en toe stil gevallen aan lichten na 'uitbollen'. na software update bij onderhoud geen probleem meer gehad tot... enkele weken geleden: af en toe terug stil vallen na uitbollen en stoppen aan licht. start wel onmiddellijk terug (zelf zonder sleutel te moeten verdraaien). bij volgend onderhoud (nog 1600 km wachten) dus vragen voor nogmaals nieuwe update zeker en hopen dat het weer voorbij is... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.