Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kosten Groot Onderhoud Gts 300


rhinosj

Aanbevolen berichten

Mijn eerste vraag...

Wat zijn jullie ervaringen met de kosten van een grote beurt?

Ik heb nu een 15K beurt gehad en deze koste me 498,- euro.

Daar schrok ik wel even van.

Kunnen jullie aangeven wat jullie kosten geweest zijn en in welke omgeving jullie wonen?

Ik heb het idee dat er in asd je een aardige poot uitgedraaid word.

Link naar reactie

In principe het standaard werk...

luchtfilter , bougie, rolletjes, vsnaar, afstellen kleppen vervangen motor en kardanolie.

Ik zie op inet een onderhoudskid staan zonder olie voor 170 euro.

Met olie zou ik op max 200 komen en dan de arbeid.

300 voor de arbeid aan de klus lijkt mij wat veel.

Link naar reactie

Ik heb 14 dagen geleden ook het 15K onderhoud laten doen en dat heeft me op de kop 300€ gekost . Hierin zaten de olieen filters Vsnaar pc diagnose en werkuren. Het afstellen van de kleppen is niet gebeurd en dit vraagt wat extra werk.

Link naar reactie

Ik heb 14 dagen geleden ook het 15K onderhoud laten doen en dat heeft me op de kop 300€ gekost . Hierin zaten de olieen filters Vsnaar pc diagnose en werkuren. Het afstellen van de kleppen is niet gebeurd en dit vraagt wat extra werk.

ik denk dat de rolletjes van de vario ook zijn vervangen  van rhinosj samen met de kleppen komt ge ongeveer aan da bedrag uit, misschien toevallig  nog remblokken ook mee veranderd ?

 

In principe het standaard werk...

luchtfilter , bougie, rolletjes, vsnaar, afstellen kleppen vervangen motor en kardanolie.

Ik zie op inet een onderhoudskid staan zonder olie voor 170 euro.

Met olie zou ik op max 200 komen en dan de arbeid.

300 voor de arbeid aan de klus lijkt mij wat veel.

ge vergeet de btw nog ! de dealer werkt plus minus 75 euro de uurloon dus volgens mij klopt het .

Link naar reactie

OK, thanks for the response. De kosten zullen hem dan wel in het afstellen van de kleppen zitten.

Maar ook de 200 euro daarvoor is denk ik wat hoog. Ik zal eens gaan rondneuzen naar een andere dealer. :-)

 

Klopt ..er zullen wat werkuren ingekropen zijn maar je hebt gelijk  ..het is inderdaad wat een de 'te' hoge kant. Je kan altijd verhaal gaan halen hoe het komt dat het een zo hoge factuur was. Ik overloop mijn factuur samen met de dealer in de winkel  en is er iets waar ik vragen bij heb dan laat ik dat onmiddellijk weten ...pas dan zal ik de factuur betalen.

Link naar reactie

opzich kon je de meeste ding zelf doen zoals olie oliefilter luchtfilter bougie . . . .als je geen garantie meer hebt,en als je een beetje handig bent natuurlijk en met gezond verstand beetje opzoekt wat voor onderdelen en olie voor je gts geschikt is ,de rollekes samen met de v snaar en de kleppen kon je laten doen , dan scheelt da zeker 75% van da bedrag ! 

 

die cardan olie da weet ik nog niet hoe da moet maar denk dat dit  nog meevalt , olie veranderen met oliefilter is een zeer simpel klusje denk dat het amper nog geen  50 euro kost samen met de luchtfilter . dan hebt ge u bougie ook nog da is ook simpel eder vespa krijgt de bougie sleutel erbij !

Link naar reactie

Oeps das een dure kost.

 

Klein onderhoud, of toch alles wat je zelf kan doen, kost een 50 euro; olie, oliefilter, luchtfilter, bougie, koelvloeistof. Heb ik zelf gedaan zonder enige kennis ervan, youtube filmpkes opzoeken , heel eenvoudig.

 

Kleppen laten tellen heb ik pas laten doen; 67 euro meen ik dat me dat gekost heeft.

 

Wat schiet er over; remblokjes, kan ik niet zelf doen, duurt ook niet zo lang, dus das voor de garagist

 

Riem, rollekes en wat zit er nog rond; dat kan je zelf doen, ik heb dat al gedaan op een Honda Camino, als je een paar uur tijd hebt en rustig werkt is dat heel eenvoudig. Ik laat dat ook over aan de garagist omdat ik zelf de tijd niet heb ervoor.

 

Dus ik denk, schat, dat al die werkzaamheden incl stukken, je ene 150 euro kosten, als je tenminste een deel zelf kan doen.

 

Dus je 350 euro lijkt mij inderdaad ook wat aan de hoge kant, maar troost je, ik heb mijn auto pas moeten binnen doen, herstelling bij officiele garagae 2000 euro, ondertussen offerte van een andere garagist, die deed het voor 1200. Officiele garages = officiele uurtarief...

 

Snelcursus mechanica misschien?

Link naar reactie

Toen ik mijn GTS binnen bracht bij de dealer voor de eerste 1000 km beurt werd mij verteld dat dit 135 € koste.

Ik vertelde de goede man dat de GTS wel eens uitviel als ik ongeveer 90 km had gereden hij vertelde mij dat de GTS wellicht een upgrade nodig had via de computer.

 

Toen ik later de GTS ging halen vertelde de goede man dat ik 20€ meer moest betalen voor de upgrade. Ik ben van mening dat de GTS gewoon goed moet lopen en zeker in de garantie tijd dus waarom moest ik dan 20 € meer betalen ik vond dit zeer vreemd. Normaal vind ik dit niet kunnen.

Link naar reactie

Ben ik met je eens de GTS moet geupdate nieuw naar buiten worden gereden alvorens ze naar de klant gaan...pure geld klopperij . Het probleem isq dat de dealer zijn storings pc-tje moet terug verdienen wat ik ook begrijp maar doe dit op een eerlijke wijze !!

Link naar reactie

Voor het eerste onderhoud  van 1000km was een vaste prijs van 46€ aan  werkuren  ;Om 15u zijn ze begonnen aan het onderhoud en om 15h30 (met veel getreuzel )was het onderhoud gedaan ;Na  een hevige discussie omdat het normale uurloon 55€ bedraagt hebben ze 20€ afgedaan van de rekening. 

Gevo wat is gratis ,Bij de aankoop van mijn vespa  gaf een verdeler ook het eerste onderhoud gratis de tweede niet maar de nieuwprijs was wel 500€ goedkoper ;

 

mvg Willem

Link naar reactie

Oeps das een dure kost.

 

Klein onderhoud, of toch alles wat je zelf kan doen, kost een 50 euro; olie, oliefilter, luchtfilter, bougie, koelvloeistof. Heb ik zelf gedaan zonder enige kennis ervan, youtube filmpkes opzoeken , heel eenvoudig.

 

Kleppen laten tellen heb ik pas laten doen; 67 euro meen ik dat me dat gekost heeft.

 

Wat schiet er over; remblokjes, kan ik niet zelf doen, duurt ook niet zo lang, dus das voor de garagist

 

Riem, rollekes en wat zit er nog rond; dat kan je zelf doen, ik heb dat al gedaan op een Honda Camino, als je een paar uur tijd hebt en rustig werkt is dat heel eenvoudig. Ik laat dat ook over aan de garagist omdat ik zelf de tijd niet heb ervoor.

 

Dus ik denk, schat, dat al die werkzaamheden incl stukken, je ene 150 euro kosten, als je tenminste een deel zelf kan doen.

 

Dus je 350 euro lijkt mij inderdaad ook wat aan de hoge kant, maar troost je, ik heb mijn auto pas moeten binnen doen, herstelling bij officiele garagae 2000 euro, ondertussen offerte van een andere garagist, die deed het voor 1200. Officiele garages = officiele uurtarief...

Snelcursus mechanica misschien?

welke koelvloeistof hebt ge voor u gtv gebruikt als ik mag vragen ? toch geen g12 roze voor de auto .

Link naar reactie

Voor het eerste onderhoud  van 1000km was een vaste prijs van 46€ aan  werkuren  ;Om 15u zijn ze begonnen aan het onderhoud en om 15h30 (met veel getreuzel )was het onderhoud gedaan ;Na  een hevige discussie omdat het normale uurloon 55€ bedraagt hebben ze 20€ afgedaan van de rekening. 

Gevo wat is gratis ,Bij de aankoop van mijn vespa  gaf een verdeler ook het eerste onderhoud gratis de tweede niet maar de nieuwprijs was wel 500€ goedkoper ;

 

mvg Willem

500 € EUR goedkoper bij een andere dealer? Dat verschil is wel de moeite!

Link naar reactie

Mijn eerste onderhoud van 1000 km was gratis bij mijn vespadealer Tweewielshop in Genk.

Dat is pas service! :)

Dat lijkt wel zo. Toch betaal ik er liever voor, ik zou in mijn achterhoofd toch denken dat ze het minimum doen, omdat het toch gratis aangeboden wordt.
Link naar reactie

Dag Iceman, neen niet roze , ik heb bij tweewielershop gewoon alles gehaald, dus neem ik aan dat ik de juiste produkten heb meegekregen.

 

Zie trouwens dat ik op een jaar bijna 5000 km gereden heb, dus ik ga het onderhoud opnieuw moeten doen volgende week of zo.

 

Omdat het onderhoud zo eenvoudig is, denk ik dat als je een Vespa hebt, dat best even opzoekt en zelf doet. De garagist heb je zowiezo nodig voor de moeilijkere dingen, zoals kleppen stellen, remmen vervangen, hier heb je gereedschap voor nodig wat al specifieker is dan een engelse sleutel of ne tournevis...

Link naar reactie

Dat lijkt wel zo. Toch betaal ik er liever voor, ik zou in mijn achterhoofd toch denken dat ze het minimum doen, omdat het toch gratis aangeboden wordt.

idd denk ge nu echt dat bij 1000km de dealer alle filters veranderen bougie enz . . . ? heb zo toch mijn twijfels erover olie en oliefilter misschien en al de rest word visueel gecheckt daarom kost het ook 50 euro , want voor 50 euro krijg je zowieso geen volledige onderhoud bij de dealer en geen enkele dealer zou dit doen voor deze prijs.

Link naar reactie

Dag Iceman, neen niet roze , ik heb bij tweewielershop gewoon alles gehaald, dus neem ik aan dat ik de juiste produkten heb meegekregen.

 

Zie trouwens dat ik op een jaar bijna 5000 km gereden heb, dus ik ga het onderhoud opnieuw moeten doen volgende week of zo.

 

Omdat het onderhoud zo eenvoudig is, denk ik dat als je een Vespa hebt, dat best even opzoekt en zelf doet. De garagist heb je zowiezo nodig voor de moeilijkere dingen, zoals kleppen stellen, remmen vervangen, hier heb je gereedschap voor nodig wat al specifieker is dan een engelse sleutel of ne tournevis...

als je dit van de dealer gekocht hebt dan zal het wel juist zijn, heb gehoord dat sommige vespa blauwe sommige met roze vloeistof worden afgevuld fabrieksaf dus zal het wel in orde zijn .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...