Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Malossi 218Cc Cilinder Op Gts 125 I.e.: Iemand Ervaring Hiermee ?!


pietermann

Aanbevolen berichten

Hey,

 

heeft iemand ervaring met de Malossi 218cc kit op een GTS 125 i.e.?

 

Wat ik graag zou weten is hoe het na het steken van de kit zit met de betrouwbaarheid van de vespa, als alles wat je nodig had voor de installatie te doen in de kit zat, als er nog andere zaken zijn dat je moet kopen (vario bvb) om te kit beter te laten werken,...

 

Alvast bedankt!

 

Pieterjan

Link naar reactie

Hallo

Denk niet dat het simpel is .De ontsteking de uitlaat ,vario ,motor alles is op elkaar afgesteld .Vermoed dat u problemen gaat hebben . Zeker laten uitvoeren door een kenner .Alsook de levensduur van dit  zal kort zijn.

 Zal ook nog een duur prijskaartje aanhangen .

mvg willem

Link naar reactie

300 blokje eronder kan ook en is goedkoper. Rijbewijs halen lijkt me ook geen weggesmeten geld ..enfin mijn gedacht he ! ;)

 

Ik heb al gekeken om een volledig nieuw 300 blok te kopen maar vind hier nergens informatie van op het internet... Jij een idee waar ik dit wel kan vinden?

Link naar reactie

Zal volgende week eens de restanten fotograferen op het werk. Gts 125 met Malossi cilinder, ecu, vario, uitlaat enz... Compleet vernield, zuiger gebarsten, cilinder stuk, kleppen krom, drijfstang krom, enz...

Link naar reactie

denk ook beter een 300 blok eronder als je er eentje vindt. trouwens die conversie naar malossi 218cc met alle toebehoren zoals vario aandrijving koppeling enz. . . . kost enorm veel toch tegen de 2000 euro geplaats !of beter een rijbewijs halen 125 verkopen en een 300 gts kopen is een betere oplossing

 

met alleen de 218 cc cilinder zou je in korte tijd alles kapot rijden, maar als je alles laat veranderen zoals de v4 kop en de andrijving koppeling enz. . . dan zou het toch betrouwbaar moeten zijn.vermoed ik .

Link naar reactie

Hey,

 

misschien is het beter cilinder/kop van de vespa orgineel te laten en uit te kijken voor een 300 blok. Ik zal eens rondhoren en informeren wat dit kost.

 

Echter, wanneer ik een vario van Malossi, Polini of J.Costa steek op mijn 125cc, zou dit effect hebben kwa topsnelheid of alleen kwa optrekken? Hetzelfde met de rode luchtfilter van Malossi voor in de orginele behuizing: effect in top of alleen in optrekken? Ook, is de orginele vespa uitlaat begrensd met een prop?

Link naar reactie

Hey,

 

misschien is het beter cilinder/kop van de vespa orgineel te laten en uit te kijken voor een 300 blok. Ik zal eens rondhoren en informeren wat dit kost.

 

Echter, wanneer ik een vario van Malossi, Polini of J.Costa steek op mijn 125cc, zou dit effect hebben kwa topsnelheid of alleen kwa optrekken? Hetzelfde met de rode luchtfilter van Malossi voor in de orginele behuizing: effect in top of alleen in optrekken? Ook, is de orginele vespa uitlaat begrensd met een prop?

Doe is een search hier op dit forum daar gaan alle vragen die je stelt beantwoord worden.

Link naar reactie

Ik heb al gekeken om een volledig nieuw 300 blok te kopen maar vind hier nergens informatie van op het internet... Jij een idee waar ik dit wel kan vinden?

In Maaseik zit er iemand die allerhande schade motors en scooters demonteert en de onderdelen verkoopt ...

1 seconde Googlen leverde dit op http://www.kapaza.be/nl/motoronderdelen/vespa-gts-300-motor-blok-97837343.htm

Link naar reactie

Er kan best wat verschillen...125 vs 300 gezien jouw wesp van bouwjaar?? is en het motorblok van bouwjaar?? is  ... elektrisch kabelboom /gasklephuis je kan ook geluk hebben en dan moet er weinig aangepast worden !

 

PS Denk er wel aan he gasten zo een transformatie ...is een risico aan u of je dit neemt of niet .

Ik zou het geld spenderen aan een motor rijbewijs .

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Op 22-7-2015om22:19, Sara 1963 zei:

Zal volgende week eens de restanten fotograferen op het werk. Gts 125 met Malossi cilinder, ecu, vario, uitlaat enz... Compleet vernield, zuiger gebarsten, cilinder stuk, kleppen krom, drijfstang krom, enz...

hoi sara , was bij die conversie de v4 kop ook veranderd ? de eindoverbrening en dergelijke waren deze aangepast? wil deze conversie gaan doen misschien maar van 125 cc naar 218 cc lijkt me net iets te veel power voor da blokje . . . . .gaat die dat wel lang uithouden ? 

Link naar reactie

Dit was een geval van te lang volgas te rijden (autostrade). Zuiger breekt in stukken met alle gevolgen vandien. Was geplaatst door Vespa Capital, zijn gestopt.

Alles wat er te krijgen was van Malossi stond er op, langere overbrenging, andere vario, cilinderkop, nokkenas, zuiger en cilinder, ecu, Acrapovic uitlaat enz... Enkel de krukas was std.

Toevallig hadden wij op hetzelfde moment een Sym Gts 125 binnen met hetzelfde probleem en dezelfde schade. Bij hem was het een gevolg van autostrade rijden (volgas) en een niet meer optimale vario. Met als gevolg een zuiger die heel dicht bij zijn kritische snelheid komt en begint te barsten. Hij had nog geluk dat hij juist de autostrade had verlaten en tegen een matigere snelheid aan het rijden was.

Link naar reactie
Op 22-7-2015om22:19, Sara 1963 zei:

Zal volgende week eens de restanten fotograferen op het werk. Gts 125 met Malossi cilinder, ecu, vario, uitlaat enz... Compleet vernield, zuiger gebarsten, cilinder stuk, kleppen krom, drijfstang krom, enz...

ok thx voor de info sara.

denk dat die conversie naar 218 cc meer voor racedoeleinden zijn en niet voor langdurig gebruik is , het is  gewoonweg teveel voor da blokje, zonde van je geld ! denk dat een getunede 125 cc naar 218 cc meer toeren maakt als een ori 300 gts ! dat zal wel de oorzaak zijn bij hogere snelheiden zijn vermoed ik ! 

.

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Het loopt hier dubbel lijkt me:

De kit met de krukas doet vooral je koppel enorm stijgen waardoor je minder toeren hoeft te draaien voor hetzelfde.

Het is door te hoge zuigersnelheid dat de zuigers gebarsten zijn.

Ik denk dat het gezonder is voor de mortor om hem op te drijven door te vergroten van cc's dan door te toeren te verhogen (rolletjes, vario's, hardere varioveren). Ik zou  de cilinderinhoud zo veel mogelijk vergroten en dan langere overbrenging steken, 13" achterwiel met een zo groot mogelijke band erop en om te compenseren kan je een betere koppeling steken (als je de vorige opgerookt hebt), de vario zou ik maar vervangen indien deze versleten is en niet overdrijven met te lichte rolletjes.

Als je motor dan toch open is kan je zowel je poorten polijsten, dit geeft ook een enorm verschil (youtube: "Cylinder head porting").

Als je zelf niet kan sleutelen of de vespa moet dienen voor woon/werk verkeer dan kan je beter voor de 250/300 gaan en je rijbewijs doen. Zo'n ombouw moet met liefde gebeuren (en wederzijdse toestemming natuurlijk), anders is het verkrachten B)

 

Gelieve geen 2dehands motorblokken te kopen, deze zijn gestolen/opgereden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...