Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Fonkelnieuwe Px 125 Touring. Een Paar Vraagjes...


Easydeluxe

Aanbevolen berichten

Ciao,

 

Ik heb een nieuwe PX 125 met nu ongeveer 400km op de teller.

Zelfs met dit héél warm weer heeft hij choke nodig om te starten.

Ik weet dat ze arm staan en dat er ne kat en ne roetfilter inzit.

Bij 1000km raad de dealer aan om een "open" potje te steken en de boel daarop af te stellen.

Gaat dat beter zijn kwa koudstart en "arm" draaien? Want ik hoef geen opgefokte brommer.

Hij gaat nu vlotjes 85/90 en dat is prima voor mij.

 

Verder durft heel de voorvork heel hard daveren als ik rem (één op 10 keer of zo?) precies of de remblokjes van het schijfremmetje loszitten of "stempelen" ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen?

Gekend probleem?

Wat is de oplossing? Ik weet dat hij garantie heeft ;) maar de dealer heeft verlof.

 

Ook slaagt de Vespa achteraan soms door z'n vering als we er met 2 opzitten en over een bult rijden. Bestaat er een betere veer/demper om met duo te rijden (doen we vaak)?

 

Voor de rest is het genieten met dit weer.

 

Grazie!

Geoff

 

Link naar reactie

Ik rijd nu 4 jaar met mijn PX, 20.000 km ondertussen. Starten is altijd choken. Nu nog steeds, zelfs bij 40 graden... Normaal dus.

Daverende voorvork bij remmen heb ik ook een tijd gehad, is nu over. Heb ik af en toe nog bij nat wegdek. Misschien heeft het daar iets mee te maken.

Achtervering is ok bij mij.

Nog steeds heel veel plezier van iedere rit. Tegenwoordig weer een ander probleempje, vreemd bijgeluid in motor vanaf 50 kmh. Moeilijk uit te leggen. Misschien ergens kapot lagertje? Tja, het is oude techniek he.

Link naar reactie

Idd! Mooi trouwens die px touring! ( vooral het zadel)

Ik rijd nooit met 2 op de vespa dus van die vering geen idee. Verwacht geen moto van de px maar als je onzeker bent over bepaalde zaken, aarzel dan niet om je dealer te contacteren. Veel plezier!

Link naar reactie

Iedereen die motor rijlessen heeft gevolgd zou moeten weet dat je met de voorrem remt!

 

Tenzij met trommelremmen, heb er al veel hun voorwiel zien blokkeren/ onderuit gaan. Ik heb liever dat het achterste van de vespa mij "passeert" bij het remmen dan dat ik niet meer kan bijsturen bij het remmen.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Iedereen die motor rijlessen heeft gevolgd zou moeten weet dat je met de voorrem remt!

Motor heeft het blok niet onder de kont zoals een Vespa, maar in t midden - maakt nogal verschil met remmen met de voorrem, doordat er bij een Vespa geen massa op het voorwiel helpt drukken bij remmen.

Dus beter niet remmen zoals je op motorrijles leert!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...