Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Warm Weer En De 'wet'


chocolateman

Aanbevolen berichten

Hier in Brussel schering en inslag! Hier zie ik meer mensen rijden die niet in orde zijn dan wel...

Gisteren werd ik nog voorbij gestoken aan de Naamse poort door een 125 Honda scoot met witte t-shirt, en teensleffers zonder nummerplaat...

Politie doet ook niemand stoppen ofzo... Zelfs niet als je hen zonder lichten voorbij vlamt... Oeps :-s

Vroeger woonde ik in Mechelen... Daar kreeg ik al een boete omdat ik met de wagen twee keer rond de blok reed om parking te zoeken... (wegens "sluipverkeer" lol!)

Link naar reactie

Ik weet het, hoge schoenen, vest met lange mouwen, helmpje, lange broek en handschoenen...

Ik laat mijn Vespa staan in zulk weer :angry: , nie van harte natuurlijk...

en jullie?

Absoluut niet! Te koud, te warm, te nat, te veel wind,... Man man man...post-3348-0-45220000-1436619529_thumb.jp

Dit jasje draag ik nu. En geloof me, onder de 25 graden is dit te koud. Prima voor die 30 graden en meer dagen!

Zie ook http://www.richa.eu/products/textile-rainwear/cool-summer/

Link naar reactie

Iedereen doet wat hij\zij wil. Maar kom dan niet af met ochot ocharme mijn knieschijf, mijn elleboog, mijn enkels en mijn vingers zijn eraf geschaafd. Blijft een risico. Ik zelf rij altijd tenzij mijn Lammy het laat afweten en als het er tien centimeter ijs op het asfalt ligt. Altijd volledig in tenue.

Link naar reactie

ik rij niet in het regen zelfs al is het 30 graden, en in de winter zeker niet.denk ge nu echt dat die jas u beschermt als ene tege u aanrijdt of als ge tege 100 per uur valt , moto of scoot rijden blijft een risico als draag je een ridders harnas.

ge hebt landen bij waar zelfs een helm niet verplicht is !

Link naar reactie

Iedereen doet wat hij\zij wil. Maar kom dan niet af met ochot ocharme mijn knieschijf, mijn elleboog, mijn enkels en mijn vingers zijn eraf geschaafd. Blijft een risico. Ik zelf rij altijd tenzij mijn Lammy het laat afweten en als het er tien centimeter ijs op het asfalt ligt. Altijd volledig in tenue.

ik ken de risico's en gij zult de eerste zijn die ik  een pm stuur voor te wenen ! hahaha

Link naar reactie

Bij een frontale botsing zal beschermende kledij idd weinig uithalen (tenzij de helm), maar bij een schuiver tegen gelijk welke snelheid is er wel een groot verschil.

 

Voor korte rijes (minder dan10 km) bij meer dan 30° laat ik me soms ook verleiden om alleen met sweater, lange broek en handschoenen te rijden, maar eigenljk maakt het geen reet verschil uit qua te warm hebben in een motopak of met slippers en short.  Bij elk rood licht is het dan bakken en braden.

 

Natuurlijk hebde er ook die vesparijden willen combineren met een "schuun bruin velleken", dan is beschermende kledij de vijand nr1.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Bij een frontale botsing zal beschermende kledij idd weinig uithalen (tenzij de helm), maar bij een schuiver tegen gelijk welke snelheid is er wel een groot verschil.

 

Voor korte rijes (minder dan10 km) bij meer dan 30° laat ik me soms ook verleiden om alleen met sweater, lange broek en handschoenen te rijden, maar eigenljk maakt het geen reet verschil uit qua te warm hebben in een motopak of met slippers en short.  Bij elk rood licht is het dan bakken en braden.

 

Natuurlijk hebde er ook die vesparijden willen combineren met een "schuun bruin velleken", dan is beschermende kledij de vijand nr1.

 

Groetjes, nero.

da bedoel ik ook +30 hou me soms niet aan de wet , vandaag heb ik gereden zoals het hoort jas jeans hoge schonen handschoenen.verleden week was het 38 graden geloof me het was zo warm en ging zwemmen, onderweg ben ik gestopt jeansbroek uit short aan en zo gereden, zelfs de polis gezien gevraagd voor waar ik me vepsa best kon parkeren, en die mannen zeiden geen bal ervan omdat die zelf kapot aan gaan waren van de warmte.

Link naar reactie

Boven de 30° laat ik de Vespa liever staan als er mee te rijden.

Vroeger zou ik ook in t-shirt, korte broek en zonder handschoenen gereden hebben, maar ondertussen ken ik iemand die zo een schuiver heeft gemaakt...Het is echt geen zicht!

Weet nog hoe hij vertelde dat ze met een pincet één voor één alle klein steentjes eruitgeprutst hebben om daarna een stukje vel van een cm uit de rug te nemen en dit te rekken tot een groter stuk om op het been te plaatsen, enzo tot de hele schaafwonde dicht was.

Resultaat op het been is een groot vlak met kleurverschil en precies altijd kippevel op die plaats...

Geloof mij, als je dat gezien hebt denk je wel 2x na over beschermende kledij!

Maar iedereen doet natuurlijk wat hij wil...

Link naar reactie

In Antwerpen volg je best DE WET!

Mijn echtgenote heeft vorige week tijdens de hittegolf een boete gekregen voor het rijden zonder handschoenen. Dit was de eerste keer (door omstandigheden) en hupsakee den bon op!

Mijn vrouw gebruikt dagelijks haar Vespa voor woon-werk verkeer (Van Ekeren naar het Stuivenberg ziekenhuis) en ze draagt ALTIJD een motorvest met bescherming, handschoenen, lange broek (geen beschermende) en hoge schoenen (geen motorbotten).

Aangezien ze nog steeds aan het revalideren is van een nieuwe kruisband in de knie (na een ski ongeval) moet ze drie keer in de week (voor of na het werk) naar de kinesist. Vorig week wou ze aan de fitness aan de Slachthuislaan vertrekken, maar na het sporten waren haar handen zo bezweet dat ze haar handschoenen niet deftig aan kreeg. Van de kine is het nog 800 meter naar haar werk en zei ze foert, ik smijt ze terug onder mijn zadel en rij wel even zo.

Even verder dacht meneer "het zwaantje" daar anders over, hij had hier geen oren naar. Geen handschoenen aan is den bon op!

Dit is inderdaad correct, maar als je de rest dan in hun schort en teensletsen ziet rijden geeft dit toch een wrange smaak.

 

Groeten

Link naar reactie

Ik rijd zelf altijd met lange broek ,jas en handschoenen maar vindt het een belachelijke wet.

Ik heb in het verleden ook gereden in short en t-shirt en inderdaad als je valt of dit of dat.

Maar als ik hier rond de kerk rijd  mag ik maar 50km/u doen dus ietsjes harder dan die met zijn 50cc dat dan wel mag rijden in korte broek , t-shirt,enz...

Ik vraag mij dikwijls af waar onze vrijheid is.

Nu ja die wet is er en wij als brave Belgen zullen er ons weer maar aan houden zeker.

Ha ja Larscobbaut, ACAB ;-)

Link naar reactie

Ik rijd nu rond met stijl volle handschoenen ,geklede lange broek,fred perry scooter jack, en hemdje and loaks shoes ( high ones).

Maar ik ben dan ook ne Mod , Die zijn altijd "COOL"

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...