Jump to content
Vespaforum.be

Trillingen


Bever

Recommended Posts

heb enkel nog met pirelli & michelin (SM100 & city grip winter) gereden - tot nu toe geen klachten

 

dat de baanligging beter zou zijn, dat wil ik best wel eens bewezen zien  :rolleyes:

 

hopelijk vind je snel het probleem

Idd... Kan ook wel niet begrijpen dat bvb een SM100 zonder binnenband een betere wegligging zou hebben dan met binnenband.

  • Like 1
Link to comment

Zeker niet meer op zn kant leggen , dan verzuipt ie niet , probeer hem op een plankje te trekken , dan staat ie toch ook wat hoger om je velgen eraf te halen ? 

Link to comment

Gisteren nog eens een stevig ritje gereden met de rally. En bij hogere snelheden trilt deze toch ook.

Tis te zien wat jij kan verdragen ook... De ene vind het normaal dat er wat lichte trillingen zijn de andere niet.

Vergeet niet dat een px geen 1200cc touringmoto is

Link to comment

Dat is inderdaad het punt, tyro. Op den duur vraag ik me af of ik spoken zie. Ik zou er eens iemand die gewoon is met een PX te rijden een tourke mee willen laten maken.

 

Wat betreft de baanligging. Ik bedoel dat de band een betere baanligging heeft dan de andere. Dat is normaal gezien niet te verklaren door het feit dat hij tubeless is natuurlijk. Ik heb voor tubeless gekozen voor de veiligheid en voor het gemak bij een lekke band.

 

Ik zou inderdaad eens een manier moeten vinden om dit te doen zonder op zijn zij te leggen.

Link to comment

Denk juist dat hand en velg wel een hele verbetering knn zijn. Ik ben van de Michelin s83 overgestapt op tubeless sip velgen en conti twist sport banden. Niet normaal wat een verschil. Ik had niets van vertrouwen in de vespa vroeger. Nu kan ik hem "smijten en gooie" waar ik wil. Er zijn grenzen natuurlijk...

Maar deze zomer heel wat afgetoerd in de Provence waaronder ook de mt Ventoux op en af. Dit ging heel vlot en dat schrijf ik toch vooral toe aan de banden.

Alleszins bandendruk zoals Nero zegt zeker belangrijk en controleren.

Maar ik kan moeilijk geloven dat als je een upgrade doet dat je er dan op achteruit gaat. Hij kan misschien ietsje harder aanvoelen maar kan niet geloven dat hij meer gaat trillen. Denk dat het tss je oren gaat zitten...

Link to comment

Indeed! Dit jaar overgestapt van SC30 (Pirelli) naar SM100 van Michelin. Na 40'tal km's begon het te regenen voor de volgende 70km's en toch was de wegligging beter dan die SC30's droog ('k moet er wel bij zeggen dat ze al wat versleten waren)

... en wat betreft die trillingen, inderdaad best eens een PX rijder laten rijden en zijn mening vragen.

Edited by Wutsie75
Link to comment

Dit dus. Hij start inmiddels wel weer...

 

Ik ga ervan uit dat je weet dat de velg op de foto in dit bericht verkeerd gemonteerd zit?

Tenzij je een 'wide rim' gemonteerd hebt met twee brede helften maar zelfs dan zit het ventiel nog steeds aan de verkeerde kant...

Edited by Speedracer
  • Like 6
Link to comment

Ik ga ervan uit dat je weet dat de velg op de foto in dit bericht verkeerd gemonteerd zit?

Tenzij je een 'wide rim' gemonteerd hebt met twee brede helften maar zelfs dan zit het ventiel nog steeds aan de verkeerde kant...

Inderdaad, heel scherp. Ik hoopte al dat niemand het zou merken  :ph34r:  Na veel zweten beide wielen er weer op gelegd, klaar om de bandjes op te pompen... Hmmm... ventiel... Hop, de hele meuk er weer af...

 

Maar kijk, al doende leert men. Dit zal ik geen tweede keer tegenkomen...

Link to comment

als je ze omdraait dan staan je banden ook niet meer in de juist rijrichting

Inderdaad. Voor de duidelijkheid, ik heb er zo geen meter mee gereden. Gelukkig zelf op tijd gezien. Maar als ik iets in elkaar steek (blijkbaar van Ikea tot Vespa), en er zijn twee manieren om het te doen, reken maar dat ik de foute voor heb.

  • Like 2
Link to comment

Inderdaad. Voor de duidelijkheid, ik heb er zo geen meter mee gereden. Gelukkig zelf op tijd gezien. Maar als ik iets in elkaar steek (blijkbaar van Ikea tot Vespa), en er zijn twee manieren om het te doen, reken maar dat ik de foute voor heb.

'T is zo dat je't 't rapste leert!

Link to comment

Als de bandenwissel niet de oplossing is voor het trillen zou ik eens nazien of er geen speling zit op de balhoofdlager.

 

Ben je zeker dat er niets veranderd is aan het ontstekingstijdstip? Als je voorontsteking te vroeg staat ingesteld krijg je ook trillingen bij het rijden.

 

Groetjes, nero.

Edited by nero
Link to comment
  • 6 months later...
  • 2 years later...

Twee jaar later: nog steeds niet :) Het is iets beter als hij warm gelopen is, maar het is nog altijd wel vrij erg. Resultaat is dat ik meer met de moto rijd nu en de Vespa enkel nog van stal komt als ik samen met de vrouw een ritje maak (zij heeft ook een wesp).

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...