Bever Geplaatst: 6 juli 2015 Delen Geplaatst: 6 juli 2015 Mijn PX 125 (2014) heeft onlangs zijn eerste onderhoud gehad en tergelijkertijd nieuwe tubeless bandjes (Michelin S1). Nu heb ik het vervelende probleem dat er (vermoedelijk sindsdien) meer trilling lijkt te zitten op mijn chassis. Zelfs in die mate dat ik na een tijdje rijden het gevoel in mijn benen heb zoals je soms in je armen hebt wanneer je over kasseien of zo rijdt. Iemand een idee wat dit kan zijn? Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 juli 2015 Delen Geplaatst: 6 juli 2015 Op hoeveel kilo zijn je bandjes opgepompt? Normaal (afhankeijk van je gewicht en rijstijl) vooraan 1.8- 2.0 en achteraan 2.0 tot max 2.2 bar. Ik vind het juist één van de voordelen dat de S1-banden minder trillingen geven dan bvb de heidenau's. Groetjes, nero. Link naar reactie
Bever Geplaatst: 6 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 6 juli 2015 Op hoeveel kilo zijn je bandjes opgepompt? Normaal (afhankeijk van je gewicht en rijstijl) vooraan 1.8- 2.0 en achteraan 2.0 tot max 2.2 bar. Ik vind het juist één van de voordelen dat de S1-banden minder trillingen geven dan bvb de heidenau's. Groetjes, nero. Allebei op 2.0 bar. De bandjes zelf vind ik super, beter dan de standaard Sava's die erop zaten. Maar die trillingen zijn een ramp. Het is niet de bedoeling met jeuk rond te rijden... Misschien zijn de bandjes niet goed uitgelijnd of zo? Ik heb er geen verstand van... Link naar reactie
dmi Geplaatst: 6 juli 2015 Delen Geplaatst: 6 juli 2015 Een px heeft geen mogelijkheid om uitgelijnd te worden. Balanceren is ook niet van toepassing op 10" wielen. Rij je ook effectief met tubeless velgen rond? Of gewoon met binnenband op standaard velgen? Ik heb wel ooit een binnenband klem weten zitten tussen de velghelften :-) Zie je een slag in je voorwiel als je het ronddraait met de hand als ie op zijn poot staat? Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 6 juli 2015 Delen Geplaatst: 6 juli 2015 Hhhmm,,laat ons bij het begin starten,,, Heb je dit zelf gedaan,,,zo ja heb je ervaring hieromtrent? Laten doen bij een shop ??,,,enig idee of hij de remtrommel er heeft afgehaald ivm checken van de remschoenen? Na deze vragen kunnen we op naar de volgende stap ivm problemsolving. even een kleine tip om ons verder te helpen zoeken,,,,,controleer of de rijrichting op de banden juist zit. CHEERS Link naar reactie
Bever Geplaatst: 7 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2015 Ik heb dit NIET zelf gedaan Ik heb ook geen idee of er iets met de remtrommel gebeurd is. Dit zijn de velgen: http://www.sip-scootershop.com/en/products/rim+tubeless+sip+for+vespa+_81018000Tubeless dus. De rijrichting is OK, en ik zie niets speciaals aan het voorwiel. Geen zichtbare schade. Ik merk wel dat de trillingen erger worden naarmate de snelheid toeneemt. Vooral dan vanaf pakweg 60km/u, in vierde versnelling. Link naar reactie
Bever Geplaatst: 7 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2015 Achtervering defect? Geen idee hoe ik dat kan checken. Maar dat zou toch echt wel snel zijn, nee? Amper 1600km gereden. Ik steek hem vrijdag binnen bij de dealer. Hopelijk vindt hij wat er mis is. Maar al jullie ideeën zijn welkom! Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 7 juli 2015 Delen Geplaatst: 7 juli 2015 Bon,,als je alles visueel gecheckt hebt ( van den achterkant lees ik ni veel),,maar soit. Dan zou ik eens kijken of je speling op uw vork hebt. CHEERS Link naar reactie
Bever Geplaatst: 10 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2015 Bon, vandaag de Vespa binnen gedaan, en al vrij snel weer terug gekregen. Ik denk niet dat er een grondig onderzoek gebeurd is. Toen ik het probleem omschreef, keek de brave man me al aan meteen blik van nu heb ik al veel gehoord, maar dit... Anyway. Volgens hem zijn die trillingen door de tubeless bandjes die er nu op liggen. Die zijn steviger dan die standaard bandjes en geven de trillingen van de tweetakt moter meer door. Ik heb daar toch een paar vragen bij: 1) Die banden zitten toch niet tussen de motor en het frame? 2) Heeft iedereen die op een tweetakt rijdt hier en tubeless bandjes heeft jeukende voeten en jeukende billen? 3) Waarom trilt het frame en het zadel nog door wanneer ik geen gas geef? Ik hoop dat het probleem elders ligt, want anders moet ik met pijn in het hart mijn oude banden terugsteken... Alle suggesties zijn welkom, maar hou het simpel, want ik ben een technische Vespaleek... Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 juli 2015 Delen Geplaatst: 10 juli 2015 Probeer eens de voorband af te laten tot 1.8 bar. Groetjes, nero. Link naar reactie
Bever Geplaatst: 12 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 OK, terug van vakantie, en vandaag voor het eerst weer gereden. Voorband op 1.8, achterband op 2.0. Ik merk niet echt verschil. Het frame trilt nog steeds, en ook het zadel. Zeer vervelend... Link naar reactie
Gio Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Hoeveel km gelopen, het klinkt misschien raar, maar kan ook aan versleten cilinder komen . Dat je ook trillingen kan veroorzaken. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Hoeveel km gelopen, het klinkt misschien raar, maar kan ook aan versleten cilinder komen . Dat je ook trillingen kan veroorzaken. misschien eerst het topic doorlezen voor je antwoordt, 1600km dus ter zake: je kan die tubeless banden conti S1 ook op gewone velgen plaatsen met gebruik van binnenband. Je kan altijd eens testen door de oude er terug op te zetten en te zien of het beter is. Een band met velg veranderen door een andere kan je gemakkelijk zelf doen. Link naar reactie
designo Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Velgen zijn paraplu of ovaal, oftewel fabrieksfout, oftewel paraplu gemaakt bij banden op te leggen... Mijn vermoeden. Link naar reactie
Bever Geplaatst: 12 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 OK, ik ga eens proberen zelf de oude bandjes er weer op te gooien. Dat wordt spannend De banden opnieuw met tube gaan gebruiken is natuurlijk niet de bedoeling... Link naar reactie
Bever Geplaatst: 12 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Bandjes vervangen. Alleen. Vespa dus op zijn kant. HIj start nu niet meer. Meen ergens gelezen te hebben dat dat kan wanneer hij op zijn zij heeft gelegen. Hoe krijg ik hem weer aan de praat? Oh, en dit buisje, zat dat ergens aan vast?Bandjes vervangen. Alleen. Vespa dus op zijn kant. HIj start nu niet meer. Meen ergens gelezen te hebben dat dat kan wanneer hij op zijn zij heeft gelegen. Hoe krijg ik hem weer aan de praat? Oh, en dit buisje, zat dat ergens aan vast? Link naar reactie
Bever Geplaatst: 12 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Dit dus. Hij start inmiddels wel weer... Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Waarschijnlijk licht verzopen. Buisje is overloop van de carbu, moe nergens op aangesloten worden. Groetjes, nero. Edit: is overloop van de batterij. Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Heb je je oude velgen nog met banden op? Ik Zou deze eerst er weer op steken als je ze hebt. Is het minste werk. Je weet dan tenminste of het van je nieuwe banden en/of velg komt. Indien probleem weg kan je eens je oude band op nieuwe velg leggen enzo keep going...tot je het probleem hebt gevonden. Link naar reactie
Freddy Rotten Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 dank aan alle afraders voor tubeless velgen op dit forum ! wijze levensles Link naar reactie
Bever Geplaatst: 12 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Oude velgen met oude banden: zelfde probleem. Extra probleem: hij start weer niet... Link naar reactie
Bever Geplaatst: 12 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Ben het beu. Misschien heeft hij een nachte rust nodig. Morgen nog eens proberen starten... Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Toevallig geen draadje los gekomen aan uw Hoogspanningsbobijn/ cdi? Groetjes, nero. Link naar reactie
Bever Geplaatst: 12 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Toevallig geen draadje los gekomen aan uw Hoogspanningsbobijn/ cdi? Groetjes, nero. Wat een merde toch die topkoffer en valbaren. Altijd die hele zooi eraf halen... Zal morgen eens kijken. Als ik al zou weten waar te kijken Freddy, ik ben ook aan aanhanger van het if it ain't broken devies. Maar na een platte band met mijn standaard banden, koos ik voor tubeless voor de veiligheid. Baanligging is ook beter. En van veel mensen hier op het forum gelezen dat ze content waren. Trouwens, na de pijnlijke test vandaag ben ik er niet zeker van dat het de banden zijn... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.