GTS001 Geplaatst: 3 juli 2015 Delen Geplaatst: 3 juli 2015 Ik zou graag de meningen willen horen welke de beste olie is. Castrol RSR (TTS) Castrol A747 Moet goed ruiken,vond vroeger de TTS al goed ruiken ;-) Of is er een andere olie die top is en geur/rook top is ? Prijs maakt niet veel uit omdat je met een liter al aardig wat kms plezier hebt ;-) Link naar reactie
dmi Geplaatst: 3 juli 2015 Delen Geplaatst: 3 juli 2015 Iedereen gaat nu roepen welke olie hij gebruikt, en zeggen dat hij die goed vind. Zo gaat dat met olietopics. Zelfs de slechtste 2T olie zal nooit de zwakste schakel in de betrouwbaarheid van je vespa zijn. Een total loss smeersysteem vraagt niet veel van de smeereigenschappen van de olie. Ik zou zeggen. Wat meestal op stock is bij je lokale oliewinkel ;-). Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 3 juli 2015 Delen Geplaatst: 3 juli 2015 Diene van sip in karton van 12 voordelig en does THE trick Link naar reactie
order66 Geplaatst: 3 juli 2015 Delen Geplaatst: 3 juli 2015 Ik ben altijd tevreden geweest van Motorex. En ruikt lekker lol Ik heb nog eentje staan, als je bij Gent woont kan je het komen halen. Link naar reactie
herbal Geplaatst: 3 juli 2015 Delen Geplaatst: 3 juli 2015 Denicol Scoot Racing, net geen 10 € per liter Link naar reactie
Zoef Geplaatst: 4 juli 2015 Delen Geplaatst: 4 juli 2015 Gebruik ook de Denicol Scoot Racing, is zelfs geparfumeerd met bloemengeur Link naar reactie
herbal Geplaatst: 5 juli 2015 Delen Geplaatst: 5 juli 2015 Velly nice smell, exotic flowers Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 6 juli 2015 Delen Geplaatst: 6 juli 2015 voor standaardmachines is alles wat (semi) syntheisch is meer dan goed genoeg Link naar reactie
jeroenc Geplaatst: 14 juli 2015 Delen Geplaatst: 14 juli 2015 Is synthetische olie van SIP goed voor een originele cilinder ? Deze is blauw kleurig Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 15 juli 2015 Delen Geplaatst: 15 juli 2015 Is synthetische olie van SIP goed voor een originele cilinder ? Deze is blauw kleurig Ik gebruik die en die is niet slecht tot nu toe. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 15 juli 2015 Delen Geplaatst: 15 juli 2015 Ik gebruik die en die is niet slecht tot nu toe. ik ook... Link naar reactie
yag Geplaatst: 16 juli 2015 Delen Geplaatst: 16 juli 2015 Is het niet zo dat voor onze oude machientjes we best geen synthetische olie gebruiken voor de smering, vroeger was er toch maar een keuze? Heb me laten vertellen dat het gebruik van synth je motor kan problemen geven en zelf stuk kan gaan? Wat denken jullie? gr, kurt Link naar reactie
jeroenc Geplaatst: 16 juli 2015 Delen Geplaatst: 16 juli 2015 Daarom dat ik het vraag ik rij op 4% en motor schade zijn aanzoeken Naar de oorzaak , te arm of te rijk ,ontsteking tevroeg , bougie gewarm , verkeerde olie, heb een gat in de piston .moment staat hij bij de dealer om dat niet het juiste gerief heb om zelf te doen Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 20 juli 2015 Delen Geplaatst: 20 juli 2015 moet goe ruiken. Ge kunt altijd wat aardbeien- of bosgeur erbij kappen. http://www.putoline.com/nl/specialisaties/scooter/ Link naar reactie
pete Geplaatst: 21 juli 2015 Delen Geplaatst: 21 juli 2015 Daarom dat ik het vraag ik rij op 4% en motor schade zijn aanzoeken Naar de oorzaak , te arm of te rijk ,ontsteking tevroeg , bougie gewarm , verkeerde olie, heb een gat in de piston .moment staat hij bij de dealer om dat niet het juiste gerief heb om zelf te doen Waarom 4 procent? Over welke scooter gaat het? Voor een px is dat dubbel van wat nodig is. Ongeveer de juiste verhouding is naar mijn mening misschien wel belangrijker dan olie die 5 keer duurder is dan goedkope. Mvg, pete. Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 21 juli 2015 Delen Geplaatst: 21 juli 2015 Waarom 4 procent? Over welke scooter gaat het? Voor een px is dat dubbel van wat nodig is. Ongeveer de juiste verhouding is naar mijn mening misschien wel belangrijker dan olie die 5 keer duurder is dan goedkope. Mvg, pete. Niet vergeten! Meer olie bij je benzine maakt je mengsel armer! Met alle gevolgen van dien. Volg altijd de regels van de fabrikant. PX is 2%, Faro basso is 5%, Malossi is 3% enz... Link naar reactie
jeroenc Geplaatst: 21 juli 2015 Delen Geplaatst: 21 juli 2015 Ik heb een p125x , ze hebben tegen wij gezegd 400ml olie op 10liter benzine " kheb een benzine kruik van 10l" kan dit kloppen Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 21 juli 2015 Delen Geplaatst: 21 juli 2015 2% = 20 ml per liter benzine, geldig voor PX'en en de meeste andere Vespa's. Uitzonderingen zoals Sara aangaf... Link naar reactie
dmi Geplaatst: 21 juli 2015 Delen Geplaatst: 21 juli 2015 Niet vergeten! Meer olie bij je benzine maakt je mengsel armer! Neen... Het aantal delen brandstof tov zuurstof blijft ongewijzigd. Is het niet zo dat voor onze oude machientjes we best geen synthetische olie gebruiken voor de smering, vroeger was er toch maar een keuze? Heb me laten vertellen dat het gebruik van synth je motor kan problemen geven en zelf stuk kan gaan? Synthetische olie bevat additieven zoals detergenten. Die hebben een reinigende functie. Minerale olie heeft het nadeel behoorlijk wat carbonaanslag op te hopen op de onderdelen. Als je over schakelt van een lang mineraal gesmeerde motor naar synthetisch zou die aanslag kunnen lossen en in je motor kunnen terechtkomen (oliekanalen, tussen wrijvende onderdelen,...). In de praktijk denk ik niet dat er al veel motoren om die reden zijn stukgelopen. oude pakkingmaterialen zijn ook niet bestand tegen de moderne additieven. dus hij kan sneller lekken. Na revisie (nieuwe pakkingen en alles proper) is het algemeen aangenomen dat je zonder problemen synthetisch kan gebruiken. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Neen... Het aantal delen brandstof tov zuurstof blijft ongewijzigd. Uw zuurstof bijft idd hetzelfde , maar uw initiele brandstofsamenstelling is toch "veranderd" . Er is per eenheid brandstof toch minder benzine aanwezig om tot ontbranding te komen ? Dus... of zie ik dat verkeerd Bij navraag , bij ons op naftstation doen ze al jaren standaard 4% olie in de tweetakt pomp Ikke zelf mengen dus Link naar reactie
yag Geplaatst: 27 juli 2015 Delen Geplaatst: 27 juli 2015 Neen... Het aantal delen brandstof tov zuurstof blijft ongewijzigd. Synthetische olie bevat additieven zoals detergenten. Die hebben een reinigende functie. Minerale olie heeft het nadeel behoorlijk wat carbonaanslag op te hopen op de onderdelen. Als je over schakelt van een lang mineraal gesmeerde motor naar synthetisch zou die aanslag kunnen lossen en in je motor kunnen terechtkomen (oliekanalen, tussen wrijvende onderdelen,...). In de praktijk denk ik niet dat er al veel motoren om die reden zijn stukgelopen. oude pakkingmaterialen zijn ook niet bestand tegen de moderne additieven. dus hij kan sneller lekken. Na revisie (nieuwe pakkingen en alles proper) is het algemeen aangenomen dat je zonder problemen synthetisch kan gebruiken. Bedankt DMI voor het duidelijk overzicht, na dat ik de motor zal opkuisen kan hij op synt, gr, kurt Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.