Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welke 2-Takt Olie


GTS001

Aanbevolen berichten

Ik zou graag de meningen willen horen welke de beste olie is.

 

Castrol RSR (TTS)

Castrol A747

 

Moet goed ruiken,vond vroeger de TTS al goed ruiken ;-)

Of is er een andere olie die top is en geur/rook top is ?

Prijs maakt niet veel uit omdat je met een liter al aardig wat kms plezier hebt ;-)

Link naar reactie

Iedereen gaat nu roepen welke olie hij gebruikt, en zeggen dat hij die goed vind. Zo gaat dat met olietopics. 

Zelfs de slechtste 2T olie zal nooit de zwakste schakel in de betrouwbaarheid van je vespa zijn. Een total loss smeersysteem vraagt niet veel van de smeereigenschappen van de olie. 

 

Ik zou zeggen. Wat meestal op stock is bij je lokale oliewinkel ;-). 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Is het niet zo dat voor onze oude machientjes we best geen synthetische olie gebruiken voor de smering, vroeger was er toch maar een keuze? Heb me laten vertellen dat het gebruik van synth je motor kan problemen geven en zelf stuk kan gaan?

 

Wat denken jullie?

 

gr,

 

kurt :blink:

Link naar reactie

Daarom dat ik het vraag ik rij op 4% en motor schade zijn aanzoeken Naar de oorzaak , te arm of te rijk ,ontsteking tevroeg , bougie gewarm , verkeerde olie, heb een gat in de piston .moment staat hij bij de dealer om dat niet het juiste gerief heb om zelf te doen

Link naar reactie

Daarom dat ik het vraag ik rij op 4% en motor schade zijn aanzoeken Naar de oorzaak , te arm of te rijk ,ontsteking tevroeg , bougie gewarm , verkeerde olie, heb een gat in de piston .moment staat hij bij de dealer om dat niet het juiste gerief heb om zelf te doen

Waarom 4 procent? Over welke scooter gaat het? Voor een px is dat dubbel van wat nodig is. Ongeveer de juiste verhouding is naar mijn mening misschien wel belangrijker dan olie die 5 keer duurder is dan goedkope. Mvg, pete.

Link naar reactie

Waarom 4 procent? Over welke scooter gaat het? Voor een px is dat dubbel van wat nodig is. Ongeveer de juiste verhouding is naar mijn mening misschien wel belangrijker dan olie die 5 keer duurder is dan goedkope. Mvg, pete.

Niet vergeten! Meer olie bij je benzine maakt je mengsel armer! Met alle gevolgen van dien. Volg altijd de regels van de fabrikant. PX is 2%, Faro basso is 5%, Malossi is 3% enz...

Link naar reactie

Niet vergeten! Meer olie bij je benzine maakt je mengsel armer!

 

Neen...

Het aantal delen brandstof tov zuurstof blijft ongewijzigd. 

 

Is het niet zo dat voor onze oude machientjes we best geen synthetische olie gebruiken voor de smering, vroeger was er toch maar een keuze? Heb me laten vertellen dat het gebruik van synth je motor kan problemen geven en zelf stuk kan gaan?

 

Synthetische olie bevat additieven zoals detergenten. Die hebben een reinigende functie. Minerale olie heeft het nadeel behoorlijk wat carbonaanslag op te hopen op de onderdelen. Als je over schakelt van een lang mineraal gesmeerde motor naar synthetisch zou die aanslag kunnen lossen en in je motor kunnen terechtkomen (oliekanalen, tussen wrijvende onderdelen,...). In de praktijk denk ik niet dat er al veel motoren om die reden zijn stukgelopen. oude pakkingmaterialen zijn ook niet bestand tegen de moderne additieven. dus hij kan sneller lekken. Na revisie (nieuwe pakkingen en alles proper) is het algemeen aangenomen dat je zonder problemen synthetisch kan gebruiken. 

Link naar reactie

Neen...

Het aantal delen brandstof tov zuurstof blijft ongewijzigd. 

 

Uw zuurstof bijft idd  hetzelfde , maar uw initiele brandstofsamenstelling is toch "veranderd" .

Er is per eenheid brandstof toch minder benzine aanwezig om tot ontbranding te komen ?

Dus... of zie ik dat verkeerd

Bij navraag , bij ons op naftstation doen ze al jaren standaard 4% olie in de tweetakt pomp

Ikke zelf mengen dus

Link naar reactie

Neen...

Het aantal delen brandstof tov zuurstof blijft ongewijzigd. 

 

 

Synthetische olie bevat additieven zoals detergenten. Die hebben een reinigende functie. Minerale olie heeft het nadeel behoorlijk wat carbonaanslag op te hopen op de onderdelen. Als je over schakelt van een lang mineraal gesmeerde motor naar synthetisch zou die aanslag kunnen lossen en in je motor kunnen terechtkomen (oliekanalen, tussen wrijvende onderdelen,...). In de praktijk denk ik niet dat er al veel motoren om die reden zijn stukgelopen. oude pakkingmaterialen zijn ook niet bestand tegen de moderne additieven. dus hij kan sneller lekken. Na revisie (nieuwe pakkingen en alles proper) is het algemeen aangenomen dat je zonder problemen synthetisch kan gebruiken. 

Bedankt DMI voor het duidelijk overzicht, na dat ik de motor zal opkuisen kan hij op synt, 

 

gr,

 

kurt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...