yvesvnb Geplaatst: 22 juni 2015 Delen Geplaatst: 22 juni 2015 Hallo, Ik ben sinds afgelopen weekend de trotse eigenaar van een vnb 5 van 1964. Heb echter het probleem dat em moeilijk start en het gas blijft wat hangen. Denk dat het aan de sproeiers ligt.. De vorige eigenaar heeft er een sportuitlaat laten onder zetten (Racing Exhaust SIP ROAD 2.0) en een grotere carburator (20/17). Heeft iemand hier ervaring mee met deze opstelling? Weet niet welke sproeiers erin horen te zitten. Alvast bedankt. Yves Link naar reactie
dmi Geplaatst: 22 juni 2015 Delen Geplaatst: 22 juni 2015 Het is hier tegenwoordig 3 keer per dag hetzelfde probleem :-) Startproblemen die carburateurgerelateerd zijn liggen zelden aan sproeiers, maar aan choke en mengselschroef. Erg simpel uitgelegd: je stationaire sproeier mengt benzine met lucht, en met de mengselschroef bepaal je hoeveel van dat mengsel bij x aantal delen lucht komt met je gasschuif op een kleine opening. Dus zelfs al is je stationaire mengsel via de sproeier te arm of te rijk... je kan dat nog bijregelen met de luchtmengselschroef. Enkel als je de regelschroef te ver dicht (minder dan 0,5 toer) of open (meer dan pakweg 2,5 toer) moet draaien, heeft het zin om naar je stationaire sproeier te gaan kijken. De andere belangrijke sproeier... de hoofdsproeier... heeft geen effect op starten en/of stationair lopen Gas blijven 'zweven', is een teken van een te arm mengsel. Draai je hengselschroef eens wat uit (rijker) om te zien wat effect het heeft. Per kwart slag regelen. Link naar reactie
yvesvnb Geplaatst: 25 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2015 Merci! Ik heb het gevonden! Gasschuifklep was defect.. Gr Link naar reactie
dmi Geplaatst: 26 juni 2015 Delen Geplaatst: 26 juni 2015 kan je een foto posten van de defecte gasschuif? Het kan mensen in de toekomst misschien helpen om te troubleshooten ;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.