Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vl3T Raadsel


jehan2940

Aanbevolen berichten

Mijn vespa is een vl3t van september 1956.Ik wil deze restaureren. Het is raar, als ik foto's google dan lijkt hij  op een vb1t.Dat is de opvolger in 1957 van de vl3t.

vlt3 beter gekend als struzzo.

Struzzo met een breed stuur en typische koplamp en de kabels zichtbaar. Maar zo ziet de mijne er niet uit. Hij ziet er uit als een vb1t.Ik vermoed dat ze eind 1956 de kaders wel gebruikt hebben van een vb1t,maar er dan toch maar vl3t hebben in geklopt.

Chassis nummer heb ik ook gecheckt.

 

             1956                                   1957                             1958

          VL2T-VL3T                         VL3T-VB1T                      VB1T

  64971 / 93101 -- 93102 / 130693      130694 / 132737 -- 1001 / 55375      55376 / 99700

 

Mijn chassisnummer is 113596,dat valt tussen 96102 en 130693 dus VL3T

Nu ben ik er uit gekomen dat mijn stuur eigenlijk van een vbn is van begin jaren '60,dus ben ik op zoek naar een orgineel stuur.

Mijn gedacht is dat het een vb1t stuur moet zijn.Zo heb ik veel emails gestuurd naar verschillende mensen. Na mij rot gezocht te hebben op het net.

Ik vind niks van een vl3t die er uit ziet als de mijne.Allemaal typisch struzzo.

Het vespa museum in Italie,scooter help, mauro pascoli,maskes.Ze hebben allemaal geantwoord en vonden dit interessant.Ze vroegen meestal nog wat extra foto's

Tot nu toe heb ik eigenlijk nog geen antwoord.

Ik denk dat ik juist zit met mijn zoektocht naar een vb1t stuur.Ook niet echt gemakkelijk te vinden.Hoop er eentje tegen te komen op ebay,want lokale Italiaanse sites geven niet veel antwoord op mijn emails om te verkopen.

Nu is het nog gissen achter de kilometerteller ,struzzo of vb1t

Misschien iemand nog een idee.

 

https://imageshack.com/i/exN5Zejcj

 

https://imageshack.com/i/ipokr8gRj

Link naar reactie

Er zijn verschillende dingen die me opvallen!

 

Achterlicht is verkeerd, zadel is van een oudere wideframe.

 

Er staan maar 2 voetlatjes op de buitenste treden ( enkel Faro basso van de laatste generatie )

http://www.scooterhelp.com/scooters/VN2T.125.html deze hebben ook een iets aerodynamisch beenschild dan zijn voorgangers.

 

Deze elementen herken ik in jou frame…

 

Ik denk dat je het daar moet gaan zoeken! Ik hoop geen samenraapsel, bekijk de kleuren eens onder de witte lak.

 

Een acma heeft in die periode een gesloten stuur met de kabels aan de buitenzijde, dus mijn inziens geen Française.

 

Link naar reactie

Chassisnumber:VL3T113596 

 

Motornumber:VL3M105110

 

 

Denk dat de moteur en chassis wel samen horen.

 

En die voetlatjes zijn er 3 op de buitenste treden er zijn er 2 verdwenen langs elke kant,de gaatjes zijn er wel. Int midden horen er 3 en die zijn ook weg ,gaatjes zijn er.

 

Dat zadel klopt ook niet want het scharnier dat is van iets anders,heb ik ook gezien.

 

De lak heb ik ook nagezien en is orginele lak,  Max Meyer 15048M

 

Alleen onder het stuur komt er wat blauw,maar dat is een vbn stuur.

 

Het achterlicht ben ik niet zeker van.Heb al foto's gezien met hezelfde en met een kleiner achterlicht.

 

Er zitten een paar ander stukken op ,maar de basis klopt wel.Vraag mij af waarom hij geen typische struzzo is en ook geen vb1t is.Hij lijkt zo hard  op een vb1t.

 

De kleur heeft hij van een struzzo,want de vb1t van 1957 is zilver grijs

 

Raar,misschien op ne maandag in elkaar gestoken.

Link naar reactie

Eigenlijk moet je dat zien aan je frame of er ooit een fietsstuur heeft opgestaan.

 

Frame met fietsstuur heeft 2 buisjes die uit het frame komen - links voor de versnellingen en rechts voor de elektriciteit -

Er zijn eveneens 2 gatjes - links voor de gaine van de koppeling en rechts voor de gaine van de gaskabel -

 

Frame met vol stuur hebben openingen onder het stuur aan de bovenkant om alles te laten passeren naar de binnenkant van het stuur.

 

Een fietsstuurframe is bovenaan onder het stuur merkelijk smaller dan een frame met vol stuur...

 

Groeten, Jan.

Link naar reactie

Jeansprint daar waar er normaal de buisjes zitten voor de kabels door het frame te laten gaan is er niks weggeslepen.Allemaal orginele verf.

 

Mijn kabels lopen via het kopframe.Zoals bij je eertste foto.Mooi half maantje.

 

Met het chassisnummer is er volgens mij ook niet mee gekloot.Tussen de vl3t en het nummer staat er een sterretje ingeklopt en op het einde ook.

 

Ik weet niet of er ergens nog een nummer staat anders dan achter het carburator klepje.

 

Maar bedankt al voor het meezoeken

Link naar reactie

Je moet ook eens even aan de binnenkant rond de chassis nr kijken of daar eventueel geen lasnaad zit !

Nr van peretotale of zo uitgeslepen en in ander frame geplaatst !

Ik geef enkel mogelijkheden en wil zeker niet beweren dat er eventueel iets mis is met uw vespa , voor alle duidelijkheid

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...