Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Transparant Rubber Dopje Onder Luchtfilter


werner

Aanbevolen berichten

Werner

 

Deze transparante rubberen dopjes vangen de overschot aan olie op en bovendien kan je dan de kleur van je olie zien. Ze moeten in principe +/- leeg zijn maar lang rond rijden zonder deze dopjes is volgens mij niet aangeraden omdat dan je oliecircuit open staat voor vervuiling (stof en water)

Link naar reactie

beter dat ze er  een gesloten systeem van maakten i.p.v die rubberkes. ik snap de nut niet van die rubbers.

 

het moet wel altijd dicht zijn  maar je hebt de kans da ze eraf vallen , om eerlijk te ik kijk er niet naar die rubberkes.met seconde lijm die rubbers plakken zou dat geen 

 

oplossing zijn dat ze niet meer afvallen ???

 

welke overschot van olie vang dit op ! motorolie !

Link naar reactie

De bedoeling van die transparante rubbers,,,is om te zien of er olie in zit,,,,,dat is voor U een indicatie dat ofwel ge teveel olie hebt gebruikt om uwe filter te benevelen,of teveel motorolie,,,,,,of dat ge slijtage hebt...de carterventilatie komt ook terug in uwe airbox en ja als ge veel olie uit uwe carterventilatie krijgt,dan weet je dat ge uwe speelgoed spaarpot kunt aanspreken ;)

CHEERS

Link naar reactie

En met wat moet ge uwe luchtfilter bevelen?lijkt Me onlogisch bij de auto benevel je toch ook nie de luchtfilter?

Zal wel waar zijn wat ge zegt maar klinkt toch raar,weet van k&n filter dat ge die moest benevelen met speciale olie,maar met ori filter hoefde dat niet.

Bij de vespa met ori filter moet ge dat ook benevelen?of geldt Dit alleen voor de malossi luchtfilter.

Link naar reactie

In een wagen zit standaard meestal een soort papier/stof luchtfilter mocht je deze benevelen dan ga je de boel zeker verstoppen door het vuil dat erin blijft plakken . (verzadigen) standaard zit er bij de gts een soort "spons" luchtfilter in die je "eventueel" kan benevelen zodat vuil erin blijft hangen. Vaak zie je ook dubbele spons luchtfilter eentje die grof vuil filtert  en de andere voor de fijne materie uit te filteren (vuil blijft plakken in de olie)

De papieren filters zijn ook bijna altijd voorzien van vele ribbels dit dient om het luchtfilter oppervlak zo grooooot mogelijk te maken zodat er zoveel mogelijk  m³ lucht kunnen passeren via de filter.

Wie wat doet maakt iedereen voor zichzelf uit ... mijn filtertje is ...nat ! :P

Link naar reactie

fendt met wat maakt ge da filtertje nat ? ik veronderstel olie toch :-) 

Luchtfilter olie ...vrij lijperig spul . Let wel ik doe dit met de Malossi luchtfilter de originele heeft er nooit ingestoken die ligt hier nog nieuw en ongebruikt !

Denicol Castrol Putoline K&N Motul ...diverse merken bieden dit aan je kan best een kitje kopen waarin ook een reiniger zit  .

 

l_dsc_0129_000.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...