Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Chromeren


csfreakz

Aanbevolen berichten

Ik zoek een goed adres om mijn faro basso stuur te chromeren. Ik ben al bij Vlemincks in Hasselt geweest en werd omvergeblazen door hun prijs: 488euro!!! Ik had eerder een 200 - 250 eur verwacht. Zeker omdat ik al zelf veel werk in het stuur heb gestoken. Alle adresjes en tips zijn welkom.

Link naar reactie

Aja vergeten te vermelden: de prijs was zonder btw.

Tussen haakjes:

Ik begrijp zeer goed dat chromeren niet goedkoop is en dat het een ambacht is die maar weinige onder de knie hebben...

Link naar reactie

Chromeren is niet goedkoop, het stuk word normaal eerst verkopert en dan gechromeerd.

Er is veel verschil in chroom. Echte goede kan je zoveel opblinken als je wil, die van mindere kwaliteit daar ga je na een paar keer opblinken al van die haarfijne krasjes in zien en na veel blinken word deze zelfs dof.

Prijzen kunnen daarom nogal uiteenlopen...

Link naar reactie

Ik ben voor mijn FB stuur en andere onderdelen bij Mossu geweest. 

 

Prijs viel mee vond ik (390 euro incl btw), maar een jaar wachten en de voorbewerking was toch niet helemaal wat ik had verwacht. Met als gevolg dat een paar dingen opnieuw moeten gebeuren. 

 

ik kan nu niet meteen foto's vinden van het stuur, maar dit zijn voor/na foto's van de chromen zadelonderdelen.

post-11797-0-28180000-1433260247_thumb.j

post-11797-0-52740000-1433260269_thumb.j

Link naar reactie

@jpu: er zit inderdaad veel verschil in. 

 

@dmi: 390eur voor zoveel onderdelen is een goede prijs.

 

@propliner: Ze staan bekend voor hun uitstekende kwaliteit, maar van die prijs viel ik omver. Ik ben 2 weken geleden mijn stuur daar binnen gaan doen en ze zeiden dat de prijs 240eur incl. btw was. Vandaag kreeg ik een mailtje dat ze het stuur wat beter hadden bekeken en dat het 488eur opeens ging worden... slik... Ben het stuur maar terug gaan halen.

Link naar reactie

vraag anders ook eens bij Peter van Maskes? 

 

Wellicht doen ze om de zoveel tijd een batch onderdelen naar een chromagebedrijf. Of werken ze zelfs met een ruilsysteem. Je weet nooit.

 

Ik heb de onderdelen trouwens zoals op de foto binnen gedaan bij Mossu. Zelf niets aan gedaan. Achteraf spijt van gehad, want de cijfers van de versnellingen zijn bijna helemaal weggepolierd. Voor de rest is het stuur wel erg netjes geworden. Ik ben nog aan het bedenken wat ik eraan kan doen. Chroom is te hard om te graveren. Erin kloppen zal wellicht ook niet gaan. Ermee leren leven is moeilijk :-)... anderzijds is het een deel van de geschiedenis. Er schoot niet veel over van mijn FB

Link naar reactie

Zou ook graag de cijfers van de versnellingen behouden... maar dat gaat moeilijk worden vrees ik

zolang het nog niet opnieuw verchroomd is kan je ze zeker laten graveren of opnieuw inslaan. Het is maar zodra het nieuwe chroom er op zit dat het niet meer gaat. 

 

Je kan eerst je stuur laten ontchromen, vervolgens een deel van de bewerking zelf doen, en dan laten chromeren. Het is vooral het slijpwerk dat het duur maakt. 

 

Over chromage in Chechië en polen lees ik ook wel goede dingen. Maar er gaan regelmatig dingen verloren hoor ik. Een goede optie voor nieuwe onderdelen (betere kwaliteit dan massaproductie chroom). Maar voor zeldzame onderdelen gevaarlijk.

Link naar reactie

Tsjechie en Polen zie ik niet echt zitten.

@dmi: Er zit haast geen chrome meer op mijn stuur. Ik heb de cijfertjes al heel wat verbetert, alleen moet de "3" nog dieper. Hopelijk blijven ze zichtbaar na het chromeren...

Link naar reactie

Bij mij zat er erg veel roest op en rond, dus ze hebben veel weg moeten slijpen. Ik ging er ten onrechte van uit dat ze er wel op zouden letten. Wellicht als je het zegt als je je spullen binnen doet, dat het ook al wel wat beter zal zijn. 

Link naar reactie

@csfreakz: als je het onderdeel opstuurd, zorg dan dat ze vooraf een duidelijk beeld (foto's) hebben van de staat. Dan kunnen ze een correcte prijs maken.

 

Eenmaal heb ik meegemaakt dat er onderdeel te hard was geroest en de prijs iets hoger was dan afgesproken. Ze hadden het onderdeel een paar keer extra moeten verkoperen om het in nieuwstaat te krijgen. (de roest was te diep ingevreten)

Ze hebben me toen wel opgebeld of ik akkoord ging.

 

Enfin, ik vind dat ze goed werk leveren...

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...