Jump to content
Vespaforum.be
yvesvnb

Vespa Et 4 Rijhoogte

Recommended Posts

Beste Vespavrienden,

Heeft er iemand een idee hoe hoog het zadel is van een vespa ET4? Is dit een geschikte Vespa voor kleine mensen?

Groetjes, Yves

gemakkelijkste is nog altijd naar een dealer gaan en erop gaan zitten. Testritje maken indien nodig. Denk dat rijhoogte niet het enige probleem zou kunnen zijn als je een iets kleiner persoon bent. Afstand naar remhendels, op- en afstappen, op de poot zetten... allemaal kwestie van testen op voorhand.

... ... ik denk dat er bij een 'dealer' geen ET4 meer zal staan, om hem uit te testen... omdat dat type al lang niet meer gefabriceerd word ;) 

Ik heb een et4 en ik kan bevestigen dat het een ideale scooter is voor kleine mensen. Met mijn 1.70 cm reken ik mij niet tot de grootsten

• Like 1

Na 7 seconden googelen:

Seat hight: 805mm

• Like 3

Kan een et4 eventueel verlaagd worden?

Enig idee hoe veel lager dit is?

...of uw banden plat laten is ook een optie. 

Groetjes, nero.

• Like 4

Vrij lastig... Hoe groot is de persoon? We hebben eens met 15 personen een scootertocht gedaan en 1 klein madammeke mocht niet vertrekken wegens te klein. Ze moest achterop.

Edited by Wutsie75

... ..dat "klein madammeke" gaat mee op scootertocht, terwijl ze nog nooit met een scooter gereden heeft en amper aan de grond kan ? natuurlijk moet ze dan achterop zitten.

Zelf een "groot" madammeke" zou, als ze wel aan de grond zou komen met haar voeten, maar totaal geen ervaring heeft met scooterrijden, ook achterop moeten plaatsnemen...

Hetzelfde geld voor een " klein ventje" of een "groot ventje" zonder "ervaring" : in groep rijden is sowieso al onverantwoord zonder rijervaring, daar komt gegarandeerd "miserie" van..

Voor geoefende "groepsrijders" is het soms al moeilijk genoeg...laat dus mensen zonder rijervaring, altijd achterop zitten, anders brengen die zichzelf en anderen in gevaar...

• Like 1

www.vespatrips.be

Edited by Wutsie75

... ...dat "klein madammeke" gaat mee op scootertocht, terwijl ze nog nooit met een scooter gereden heeft en amper aan de grond kan ? natuurlijk moet ze dan achterop zitten.

Zelf een "groot" madammeke" zou, als ze wel aan de grond zou komen met haar voeten, maar totaal geen ervaring heeft met scooterrijden, ook achterop moeten plaatsnemen...

Hetzelfde geld voor een " klein ventje" of een "groot ventje" zonder "ervaring" : in groep rijden is sowieso al onverantwoord zonder rijervaring, daar komt gegarandeerd "miserie" van..

Voor geoefende "groepsrijders" is het soms al moeilijk genoeg...laat dus mensen zonder rijervaring, altijd achterop zitten, anders brengen die zichzelf en anderen in gevaar...

Helemaal mee eens ...maak eerst wat kilometers apart zodat jezelf kan ondervinden "wat lukt / wat lukt niet" ! Eens je wat vertrouwen hebt opgedaan is het tijd voor een volgende stap

Edited by Fendt 4 life